رئیس سازمان بسیج مستضعفین مطرح کرد؛

مکتب حاج‌قاسم الگوی دفاع مقدس است/ ابر تحول گام دوم انقلاب تشکیل تمدن اسلامی است

  • شناسه خبر: 191311
مکتب حاج‌قاسم الگوی دفاع مقدس است/ ابر تحول گام دوم انقلاب تشکیل تمدن اسلامی است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: مکتب حاج‌قاسم الگوی دفاع مقدس است که در جبهه‌های مقاومت توسعه پیدا کرد و تکثیر شد.

خانه » اجتماعی » مکتب حاج‌قاسم الگوی دفاع مقدس است/ ابر تحول گام دوم انقلاب تشکیل تمدن اسلامی است

به گزارش خانه خشتی، سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین صبح امروز در همایش بزرگ یاران سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی در مصلی امام خامنه‌ای(مدظله العالی) رفسنجان اظهار کرد: امام راحل پس از ماجرای تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام، با تهدیداتی که آمریکایی ها علیه ملت ایران مطرح کردند، فرمان تشکیل بسیج را صادر فرمودند.
سردار سلیمانی گفت: جنگ هشت‌ساله یک تجاوز گسترده با پشتیبانی نظام سلطه، استکبار جهانی و اروپایی‌ها بود و با حمایت کشورهای مرتجع منطقه و بلوک شرق و غرب و اتحاد جماهیر شوروی سابق و هم‌پیمانانش علیه ملت ایران آغاز شد و فصل جدیدی از نقش‌آفرینی ملت ایران در قالب تشکیلات مردمی بسیج شکل گرفت.

وی تصریح کرد: راهبرد امام راحل بود که اگر تهدیدی علیه نظام آغاز شود با حضور مردم با تمسک به فرهنگ ایثار و شهادت که از عاشورا آموخته‌ایم باید وارد میدان شویم و همین‌گونه شد و آن تهدید بزرگ تبدیل به گنجینه ناتمام شد.

سردار سلیمانی بیان کرد: در دفاع مقدس دشمن را در دست‌یابی به اهداف خود ناکام گذاشتیم و یک الگوی جدید دفاعی بنیان گذاشته شد، آن الگویی که سردار دل‌ها و فرمانده پرافتخار مقاومت در سطح منطقه مقاومت پیاده‌سازی کرد و با تأسی به آن الگو، جبهه مقاومت را شکل داد.

فرمانده سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: لشکر ثارالله‌ها توسط فرزندان داوطلب مردم استان کرمان و میهن اسلامی در مقابل دشمن شکل گرفت، گردان ۴۱۰ غواص رفسنجان سازمان یافت و این‌ها فرزندان این مردم بودند که از آموزشگاه، دانشگاه، مزرعه، محیط کار و همه اقشار در سنین نوجوانی، جوانی و کهنسالی به میدان نبرد می‌آمدند.

وی ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب امروز هم راه حل مشکلات کشور و راه و مسیر ما را تأسی به دوران دفاع مقدس می‌دانند.

وی با بیان اینکه در گام دوم انقلاب قرار داریم و گام اول چله پرافتخار انقلاب و نظام اسلامی با کوله‌بار و گنجینه بی‌بدیلی از تجربیات گران‌بها را پشت سر گذاشتیم، افزود: ظرفیت‌های فراوان و کم‌نظیری در کشور داریم و رهبر انقلاب با بیانیه گام دوم نقشه راه ملت ایران را برای چله دوم ترسیم کردند.

سردار سلیمانی خاطرنشان کرد: گام اول در سایه یک ابرتحول بزرگ در قرن چهاردهم رخ داد و انقلاب اسلامی مستقر شد و بیش از چهل سال پای آرمان‌های این نظام مقاومت و فداکاری شد که صدها هزار شهید، جانباز، آزاده و نیروهای فداکار در میدان سند مقاومت و پیروزی‌های مستمر ملت ایران است.

وی عنوان کرد: در گام دوم انقلاب که مصادف با قرن پانزدهم است، در انتظار تحول دیگری هستیم، گام دوم می‌خواهد به ما تفهیم کند که در ادامه راه با امید به پیروزی و محورقراردادن جوانان در حرکت و نقش‌آفرینی و با روحیه جهادی و بسیجی با تکیه بر ظرفیت‌های گام اول در انتظار شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی هستیم که ابر تحول است.

سردار سلیمانی با اشاره به سخنان گهربار رهبر معظم انقلاب در ۱۷ ربیع‌الاول، که شکل‌گیری تمدن اسلامی را منوط به قرارگرفتن کشورهای مسلمان در کنار هم دانستند، ابراز کرد: اینکه نظام سلطه هنوز در پی جدایی ملت‌های مسلمان است و روی آن سرمایه‌گذاری می‌کند، دلیلش این است که ظرفیت‌های جهان اسلام را می‌شناسد و با ظرفیت‌های ملت ایران آشنایی دارد، عظمت جمهوری اسلامی ایران را دیده و پیشرفت و توسعه تفکر انقلابی را در جهان اسلام حس کرده است.

وی در ادامه با ذکر این مطلب که بسیج در گام اول به‌عنوان تشکیلات انقلاب اسلامی تحت فرمان امام نقش‌آفرینی‌های به‌موقع و به اندازه خود را انجام داده است، افزود: بنا بر این است که با هدایت رهبر معظم انقلاب در گام دوم با حضور همه اقشار در عرصه‌های مختلف نقش‌آفرینی کند و و به‌عنوان یک نیروی فداکار و ایثارگر در میدان باشد و برای طی این مسیر سند راهبردی بسیج به تصویب مقام معظم رهبری رسیده است.

سردار سلیمانی ادامه داد: پایگاه‌های بسیج تقویت خواهد شد و شبکه مردمی سایبری انقلاب اسلامی شکل خواهد گرفت و جهاد فرهنگی اجتماعی امتداد خواهد یافت و اقتصاد مقاومتی ما در مسیر رشد شکوفایی قرار خواهد گرفت.

وی تأکید کرد: تمرکز بر استیفای خقوق مستضعفان و کم‌کردن فاصله فقیر و غنی و توزیع عادلانه ثروت، همچنین آمادگی مقابله با دشمنانی که در همه شئون ما را هدف گرفتند و علیه ارزش‌ها و باورهای ما و علیه حقوق غیرقابل انکار ملت ایران با رسانه‌های خود اقدام به نشر اکاذیت می‌کنند، در دستور کار قرار دارد.

سردار سلیمانی همچنین اضافه کرد: دفاع از استقلال و آزادی ملت و تمرکز به سبک زندگی ایرانی اسلامی از دیگر برنامه‌های بسیج بوده و این کارهایی که ذکر شد از یک تشکیلات گسترده که گوش به فرمان امام مسلمین دارد، برخواهد آمد، همان‌طور که این تشکیلات توانست در دوران دفاع مقدس بزرگترین تهدیدها را از بین ببرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز کرد: مکتب حاج‌قاسم الگوی دفاع مقدس است که در جبهه‌های مقاومت توسعه پیدا کرد و تکثیر شد.

فرمانده بسیج مستضعفین گفت: شهادت آن فرمانده بزرگ افتخار جهان اسلام موجی از همراهی و عظمت در ایران و در سطح کشورهای مسلمان و غیرمسلمان خلق کرد و در این راه و مکتب هیج ابهامی وجود ندارد و خداوند ملت ایران را یاری خواهد کرد و قدم‌های این ملت را ثابت می‌کند و یک ابرتحول بزرگ پیش روی ملت ایران خواهد بود.
سردار سلیمانی اذعان کرد: اسلام در حال فتح سنگرهای کلیدی جهان است و ما وارد مرحله جدیدی از تاریخ شدیم که متن آن نابودی صهیونیست‌هاست که امروز دچار بحران موجودیت شده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب ها:
دفاع مقدس سردار سلیمانی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان