امام جمعه رفسنجان مطرح کرد؛

بخشی از مساجد به کتابخانه و قرائت خانه اختصاص یابد

  • شناسه خبر: 190889
بخشی از مساجد به کتابخانه و قرائت خانه اختصاص یابد

امام جمعه رفسنجان گفت: متولیان مساجد یک بخشی از مسجد را به  کتابخانه کوچک یا قرائت خانه اختصاص دهند.

خانه » آخرین اخبار » بخشی از مساجد به کتابخانه و قرائت خانه اختصاص یابد

به گزارش خانه خشتی؛ حجت الاسلام عسکری امام جمعه رفسنجان در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزان به تقوی الهی و با اشاره به آغاز هفته کتاب و کتابخوانی، اظهار کرد: یکی از ارزشمندترین دستاوردهای بشری، بزرگترین گنجینه ثروت ها و ابزار کمال و تکامل بشری کتاب است.

امام جمعه رفسنجان با اشاره به  گرامیداشت ارتحال مرحوم علامه طباطبایی فیلسوف و اندیشمند و مولف بزرگ تفسیر المیزان، تصریح کرد: از ۲۴ آبان به مدت یک هفته به عنوان هفته کتاب و کتابخوانی نامگذاری شده است؛ ضمن گرامیداشت یاد این مفسر و اندیشمند بزرگ جهان، همه آحاد جامعه باید از کتاب های این عالم بهره ببرند.

وی با تعبیری از رهبر انقلاب بر اهمیت جایگاه کتاب تاکید کرد و گفت:  به تعبیر مقام معظم رهبری” کتاب مادر و عصاره تمدن هاست”، ضرورت دارد در سبک زندگی اسلامی خود به کتاب و علم توجه داشته باشیم اگر عالم هستیم و توان نویسندگی داریم اندیشه های دانش خود را به تحریر درآوریم و اگر نمی توانیم از دانش دیگران استفاده کنیم.

حجت الاسلام عسکری با اشاره به اینکه یکی از مسائل ضروری جامعه ما این است که کتابخانه های کوچک مخصوصا در مناطق روستایی احداث و در دسترس مردم قرار دهیم، افزود: متولیان مساجد یک بخشی از مساجد را به  کتابخانه کوچک یا قرائت خانه اختصاص دهند اگر مسجد برای دانشجو و دانش آموز مهیا شد این توقع را داریم که دانش آموز به مسجد بیاید و در نماز هم شرکت نماید.

وی خاطرنشان کرد: از سرمایه داران و خیرانی که دغدغه دینی و مذهبی و خدمت به مردم دارند، می خواهیم کتابخانه یا قرائت خانه احداث نمایند.

خطیب نماز جمعه رفسنجان با اشاره به سالروز صدور فرمان امام راحل مبنی بر تشکیل بسیج و آغاز هفته بسیج، گفت: تشکیل بسیج یکی از برکات و توجهات خداوند بزرگوار بود که امام راحل با دید الهی و حکمت خدادای فرمان به تشکیل آن داد.

وی با بیان اینکه شعار محوری هفته بسیج امسال، «بسیج پاره تن مردم» از بیانات معظم انقلاب اسلامی است، گفت: زیباترین دلنوشته امام راحل در ۱۳۶۷ مرقوم فرمودند مربوط به بسیج است که در آن دلنوشته ها از خدا می خواهد او را با بسیجیان محشور نماید و  افتخارش این است که خود بسیجی است.

عسکری افزود: در دلنوشته های امام راحل از بسیج به عنوان یک تفکر و از بسیجیان به عنوان لشکر مخلص خداوند یاد می شود.

وی با بیان اینکه تفکر بسیجی یعنی تفکر خدمت خالصانه و بدون منت به مردم است، گفت: بسیجی با اخلاص کار می کند و برای رسیدن به قدرت لاابالی نمی کند و برای بستن بار خود ادعای بسیجی ندارد.

امام جمعه رفسنجان ابراز کرد: تفکر بسیجی یعنی به دوش کشیدن بار مردم نه بستن بار خود، تفکر بسیجی یعنی ایثارگری و نه دیگران را برای خود خواستن، بلکه خود را برای دیگران می خواهد.

وی اضافه کرد: تفکر بسیجی یعنی برخورداری از بصیرت بالا و درک شایسته ترین کار در شرایط فعلی برای ناکام گذاشتن دشمنان و حل مشکلات مردم است.

خطیب نماز جمعه رفسنجان گفت: بسیج یعنی توانمند کردن و همراه کردن استعدادها برای روان کردن امور زندگی و معیشت نه مانع تراشی و حواله کردن مردم به این و آن، کاغذبازی و سرگرم کردن مردم. در نهایت این بروکراسی ها و دلسردکردن مردم، به  مایوس کردن مردم می انجامد.

وی بیان کرد: تفکر بسیجی یعنی امیدوار نگه داشتن مردم و روحیه دادن به مردم و تلاش برای جذب سرمایه های اندک برای انجام کارهای بزرگ، نه فراری دادن سرمایه ها و معطل گذاشتن کارهاو اختلاس های بزرگ.

عسکری  با اشاره به مراسم استقبال از خانواده شهید تازه احراز هویت شده، شهید گمنام «مهدی تحویلیان» در دانشگاه ولیعصر رفسنجان، گفت: شهدا بندگان برگزیده خداوند هستند و همه آنها مایه عزت و سربلندی هستند.

انتهای پیام/

برچسب ها:
حجت الاسلام عسکری خطبه های نماز جمعه
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان