وزارت بهداشت اعلام کرد :

دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان جزو ۹ دانشگاه برتر کشور

  • شناسه خبر: 19068
دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان جزو ۹ دانشگاه برتر کشور

۹دانشگاه علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی، اصفهان، بقیهالله، همدان،رفسنجان، ارومیه و قم و همچنین انستیتو پاستور کشور در زمینه تحقیقات وفن آوری اطلاعات و ایجاد زیرساختهای تولید علم در سطح کشور رتبه ی برترراکسب نمودند . معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در تشریح علت برتری این دانشگاه در سطح کشور به خبر […]

خانه » آخرین اخبار » دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان جزو ۹ دانشگاه برتر کشور

۹دانشگاه علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی، اصفهان، بقیهالله، همدان،رفسنجان، ارومیه و قم و همچنین انستیتو پاستور کشور در زمینه تحقیقات وفن آوری اطلاعات و ایجاد زیرساختهای تولید علم در سطح کشور رتبه ی برترراکسب نمودند .
معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در تشریح علت برتری این دانشگاه در سطح کشور به خبر نگار خانه خشتی گفت : این دانشگاه در سال ۸۹ به وزارت بهداشت متعهد شده بود ، ۳ مرکز تحقیقاتی را تا پایان سال ۹۴ تاسیس کند که در زمان زودتر از موعد توانستیم ۵ مرکز تحقیقاتی ” فیزیولوژی – فاراماکولوژی ، پزشکی مولکولی ، عوامل اجتماعی موثر بر سلامت ، محیط کار ، ایمنی شناسی بیماری های عفونی  ” را تا پایان سال گذشته در این دانشگاه احداث کنیم .
دکتر رضا درخشان با اشاره به بررسی وضعیت سلامت اقشار مختلف جامعه از جمله کشاورزان ، کارگران و صنعت گران در این مراکز گفت :  دو مرکز تحقیقاتی در حوزه پرستاری و دندانپزشکی نیز تاسیس گردیده است.
وی  تعداد مقالات  تولید شده در زمینه های علوم پزشکی  و سلامت در سال ۹۱را ۱۲۷ مورد اعلام کرد و اظهار داشت : این دانشگاه در حوزه فنآوری نیز مجوز تاسیس مرکز رشد فن آوری سلامت به منظور تولید محصولاتی بر پایه دانش علمی و پزشکی راکسب نموده است
دکتردرخشان در ادامه گفت : این محصولات میتوانند نرم افزارها و مولاژها (اندامی از بدن انسان مثل دست و پا ، قسمتهای درونی و بیرونی بدن ساخته شده  از جنس پلاستیک ) باشند که برای آموزش دانشجویان پزشکی طراحی شده اند .
وی خاطر نشان کرد : این دانشگاه فعالیت خود را از سال ۶۵ آغاز و دارای ۴ حوزه معاونت و ۸ حوزه مدیریت است و سه بیمارستان و ۱۴۴ عضو هیئت علمی دارد و تا کنون ۵ هزار دانشجو در رشته های مختلف پزشکی ، پرستاری ،مامایی ، دندانپزشکی و هوشبری از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند.
گفتنیست :تعداد  ۴۸ دانشگاه علوم پزشکی در سطح کشور فعالیت میکنند و دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در حیطه تیپ ۲ رتبه برتر رانیز از آن خود کرده است.

برچسب ها:
دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان جزو ۹ دانشگاه برتر کشور
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان