وقتی قفل صنعت خودرو به دست جوانان رفسنجانی باز می شود؛

نیروهای شایان کاو رفسنجان جزو بهترین متخصصان در ایران / تسویه بدهی ۲۰ میلیاردی شایان کاو از سایپا و ایران خودرو نیاز به حمایت دارد

  • شناسه خبر: 190446
نیروهای شایان کاو رفسنجان جزو بهترین متخصصان در ایران / تسویه بدهی ۲۰ میلیاردی شایان کاو از سایپا و ایران خودرو نیاز به حمایت دارد

مدیر عامل کارخانه شایان کاو رفسنجان گفت: بزرگترین لطفی که من از مسئولین می خواهم این است که ارگان هایی ما را حمایت کنند و حق ما را بگیرند تا ما بتوانیم برای کارگران بیشتری کار ایجاد کنیم.

خانه » اقتصادی » نیروهای شایان کاو رفسنجان جزو بهترین متخصصان در ایران / تسویه بدهی ۲۰ میلیاردی شایان کاو از سایپا و ایران خودرو نیاز به حمایت دارد

به گزارش خانه خشتی؛ راهی شهرک صنعتی رفسنجان شدیم، ۲۱ کیلومتری جاده کرمان به رفسنجان، رفتیم تا با مدیر کارخانه شایان کاو رفسنجان گپ و گفتی داشته باشیم، حمیدرضا ایرانمنش یک ساعتی از وقتش را در اختیارمان گذاشت.

ایرانمنش ۶۰ سال سن دارد ،متولد و ساکن رفسنجان است، لیسانس و فوق لیسانس مهندسی مکانیک MBA, DBA و دکتری مدیریت را در کارنامه تحصیلی خود دارد.

او بلافاصله پس از اخذ مدرک کارشناسی خود، وارد بازار کار شد و کار خود را با مدیریت کارخانه پنیر مجتمع کشت و صنعت و با مدیریت فنی کارخانه سفال مجتمع صنعتی آغاز کرد ولی از آنجاییکه در آرزو ها و زندگی حرفه ای؛ برای وی توسعه تکنولوژی، اشتغال و چرخش اقتصاد در شهر و کشورش مهم بود یک شرکت فامیلی تاسیس می کند.

ایرانمنش کارآفرین برتری است که از سال ۱۳۷۴ در رفسنجان ، کارخانه ای برای تولید برخی قطعات مکانیکی؛ برقی و الکترونیکی خودرو را پایه گذاری کرد و پس از سالها تلاش و در سال ۱۳۹۴ توانست عنوان واحد نمونه صنعتی کشور را از آن خود کند.
وی که مدیریت شرکت شایان کاو را دارد و در حال حاضر تولیدکننده انواع قفل های خودرو ؛فندک خودرو ؛ کیت ریموت و ریسیور ؛ آنتن برقی ؛ رله تایمر و…برای شرکتهای سایپا و ایران خودروست، تولیدی شرکت خود را با موضوع اولین تولیدکننده سیلندرهای قفلهای خانگی شروع نمود و چند بار به عنوان کارآفرین برتر استانی شناخته شده و همچنین به عنوان کارآفرین ممتاز ملی مورد تقدیر قرار گرفته است.

ایرانمنش جزو پیشکسوتهایی است که برای سازمان خود استانداردهای مورد نیاز قطعه سازی ISO/TS و IATF را در صنعت قطعه سازی خودروی کشور برای سازمان خود اخذ کرده است.
او به همراه گروهی از دوستانش کارگاه “نان بانان “(تولید انواع نان و نان شیرینی ) را تأسیس و راهبری آن سازمان را نیز بر عهده دارد.


ایرانمنش عضو هیئت مدیره خیریه های راه نو، رهیاری، مکتب و از موسسین انجمن توسعه فرهنگ کارآفرینی شهرستان است که هم اکنون رئیس هیئت مدیره این انجمن است؛ او هم چنین از سال ۸۳ تاکنون در دانشگاه های ولی عصر(عج) و آزاد اسلامی شهرستان به تدریس و تعلیم دانشجویان اهتمام داشته است.
وی در گفتگو با خانه خشتی بیان کرد: شرکت شایان کاو یک شرکت فامیلی است که این یک نقطه قوت بزرگ و فرصت برای شرکت است و حمایت همه جانبه شرکا را در کنار خود دارد.
ایرانمنش با اشاره به اینکه شرکت شایان کاو سال ۱۳۶۹ به ثبت رسیده است، گفت: با توجه به شرایط و وضعیت کمی و کیفی آب در رفسنجان و داشتن رقبای بزرگی چون آمریکا در تولید پسته و برای خروج از وابستگی به کشاورزی تک محصولی، به سمت صنعت روی آوردیم.

اولین سازنده سیلندر قفل‌های خانگی ایران در رفسنجان

کارآفرین رفسنجانی تصریح کرد: با این نیت که اگر ارزش افزوده و رشد قابل توجهی در محور صنعت وجود داشته باشد، می توانیم الگویی برای بقیه سرمایه گذاران باشیم لذا سعی کردیم که در این مسیر موفق باشیم.
قریب به شش هزار متر زمین از شرکت شهرک را خریداری کردیم و با تیمسازی درست و خصوصا تشکیل تیم مهندسی کارآمد، تمامی مواد اولیه و امکانات را مهیا کردیم و در سال ۷۳ اولین تولید آزمایشی تولید سیلندر قفل‌های خانگی را انجام دادیم و در سال ۱۳۷۴ این کارخانه به صورت رسمی و به عنوان اولین سازنده سیلندر قفل‌های خانگی ایران، افتتاح شد.


وی با بیان اینکه طرح تولید ماشین آلات وابسته به پسته را هم در دستور کار داشتیم، گفت: علاوه بر این طرح، موارد دیگر از جمله طرح مواد اولیه کارخانه های رنگ که در ایران تولید نمی شد و از چین و کشورهای اروپایی وارد می شد را در دستور کار داشتیم ولی با مطالعه بازارها به سمت تولید قفل رفتیم و به عنوان اولین سازنده سیلندر قفل های خانگی ایران شناخته شدیم.
ایرانمنش خاطرنشان کرد: وقتی خرید ماشین آلات و نصب انجام شد با چینی ها رقیب بسیار بزرگ روبرو بودیم و رقابت کردن با کشور بسیار بزرگ، وسیع و با قیمت های نازل محصولاتشان، کار بسیار سختی بود ضمن اینکه مواد اولیه را هم در ایران تولید نمی شد و بایستی سر قالب اکسترود آنها را آلمان و تایوان وارد می کردیم.
کارآفرین برتر کشوری افزود: با سفر به کشور چین دانش این تولید را کاملا در شرکت شایان کاو نهادینه کردیم .
قفلهای تولیدی ما وارد بازار شد به طوری که محصولات ما به خاطر کیفیت با قفل های ایتالیایی اشتباه می شد.
وی ابراز کرد: برخی از بازرگانان از رقابت با ما مایوس شده بودند خیلی تلاش کردند چوب لای چرخ ما بگذارند و بازار ما را تخریب کنند ولی مجموعه ما حرکت کرد ،حتی برخی شرکت های خارجی می گفتند که کالای ما را با برندهای ایتالیایی باشد و ما به این دلیل آنها را به قیمت بیشتر بفروشیم ولی به خاطر غرور ملی این کار را نکردیم تا روی محصولاتمان نام ایران حک شده باشد.

شایان کاو امنیت می سازد

ایرانمنش گفت: به سمت تولید سیلندر درهای آهنی و گونه های مختلف درهای چوبی و حتی سراغ تولید قفل های درهای پیکان رفتیم .
ما با شعار “شایان کاو امنیت می سازد” پیش رفتیم و رفته رفته و با دانش اکتسابی خودمان قطعه ساز شدیم.
در این مسیر ما چند بار صاحب مقام و تقدیر شدیم چرا که تولیدات ما کیفیت داشت… قدری بعد فندک پراید را هم ساختیم بعد از مدتی تولید آنتن برقی پراید را هم به ما دادند و هشت سال پیش اولین تولید کننده ریموت و ریسیور پراید در کشور شدیم.
مدیر عامل شرکت شایان کاو رفسنجان بیان کرد: از سال ۱۳۷۸ تولیدات ما گسترده شد تیراژ تولید از ۱۰۰ مجموعه به روزی ۲۵۰۰ مجموعه رسید. ما در ماه های متوالی سازنده منحصر به فرد مجموعه ها بودیم تا اینکه چند سال بعد از شروع کار با سایپا ، ایران خودرو نیز به ما رجوع کرد و ما توانستیم قفل های خودرو پیکان، پیمان وانت و سمند را تولید کنیم و در ادامه با شرکت ایران خودرو با تولید مجموعه قفل‌های پژو و…به فعالیت با ساپکو ادامه دادیم.


ایرانمنش تاکید کرد: در شرکت و مجموعه ما، تیم های تولید ، مالی، مهندسی و تضمین کیفیت و پشتیبانی تیم های فوق العاده ی ما هستند. برنامه تولید ما منظم و بر اساس اینکه باید تعداد قطعاتی را در ساعات مختلف و معین تولید کنیم طراحی و اجرا میشود و از سوی دیگر کیفیت محصولات بر اساس استانداردهای مشتری و ایزوی اخذ شده جزو بهترین هاست.

وی افزود:  ما حتی باعث یک ثانیه توقف خط تولید خودروساز ها نشده ایم چرا که اگر خط آنها متوقف شود ،جریمه های سنگینی در پی دارد.
ایرانمنش با اشاره به اینکه ۱۶۰ نفر نیرو در مجموعه ما فعالیت دارند و ۷۰ شرکت پیمانکاری با ما کار می کنند، گفت: در شرایط تحریم که هر ثانیه مواد اولیه گران می شود و اینکه با فشارهای شدید مالی و دشواری تامین مواد اولیه ، خط تولید یک ثانیه خاموش نباشد ، کار بسیار دشواری است و اینها جزو نکات کلیدی کار مجموعه ماست.

اشتغال، چرخش اقتصادی و توسعه تکنولوژی سه اثر فاخر کارآفرینی

کارآفرین رفسنجانی با بیان اینکه با شرکت های ایران خودرو،سایپا و زامیاد کار می کنیم، گفت: قطعه ما از طریق این شرکت ها صادر هم می شود.
وی با اشاره به اینکه با تحصیل در خارج و یادگرفتن دانش تولید و مدیریت سازمانی، به کشورم بازگشتم تا بتوانم برای کشور و شهرم خدمت کنم ، بیان کرد: کارآفرینی سه اثر فاخر دارد؛ اشتغال و توسعه آن، چرخش اقتصادی و توسعه تکنولوژی.

وی با بیان اینکه در حال حاضر به این توان فنی رسیده ایم که تولید هر قطعه ای را به ما پیشنهاد بدهند ، بدون تردید ما می توانیم آنرا تولید انبوه کنیم، ادامه داد:حمل بر خودستایی نیست که اذعان کنم که سخت ترین کار، تولید در صنعت خودرو است و ما در قطعه سازی خودرو ، قطعات فوق ایمنی که مشکلترین آنهاست را تولید کردیم.


ایرانمنش عنوان کرد: با اطمینان خاطر می گویم که تولید قطعات ما بخاطر تلرانس و دقت بالا بسیار دشوار است و محصول ما در کیفیت و قیمت با همتایان چینی خود قابل رقابت است و البته خدمات پس از فروش هم داریم.
کارآفرین برتر کشوری بیان کرد: ما اکنون در شرایط تحریم ، جنگ و ترور اقتصادی هستیم و مسیرهای کسب و کار سخت و دشوار شده است. چینی ها بزرگ و مغرور شده اند و با ایرانی ها خوش رفتاری نمی کنند. تسهیلات بانکی دیر به کارآفرین پرداخت می شود و این موارد باعث شده است تا کار سخت تر شود.
وی افزود: ما متاسفانه قطعه ای که می فروشیم، پولش سریع به چرخه سازمان برنمی گردد و ما در حال حاضر عدد قابل توجهی از خودروسازها و قریب به ۳۵ درصد چرخش مالی مان را از سایپا طلبکار هستیم.

ماجرای حقوق معوقه کارگران شایان کاو

ایرانمنش در خصوص به تعویق افتادن حقوق کارگرها در چند ماه گذشته، افزود: موضوعی که پیش آمد، حقوق دو ماه و چند روز را به کارگرهایمان بدهکار بودیم و کارگرها هم حق دارند ، ما موجودی نداشتیم و به سختی می بایست وام بگیریم تا خط تولید نخوابد ولی در این شرایط همه باید تاب آوری داشته باشیم تا از این دوران سخت گذر کنیم.
وی با اشاره به اینکه چند سال مودی ممتاز مالیاتی و دو سال قبل مودی ممتاز بیمه تامین اجتماعی هم شده ایم، گفت: چند پروژه بزرگ داریم تا خود را از خودروسازی منفک کرده و با بازار کار کنیم و در صادرات آنها بکوشیم. ممکن است یک سال یا قدری بیشتر طول بکشد. حتی چند سال قبل پروژه تولید موتورسیکلت برقی را شروع کردیم که بخاطر عدم کفایت زیرساختارها و گران شدن ارز فعلا متوقف شده است ولی در نهایت نیت و استراتژی ما این است که وضعیت کسب و‌کار و کارگران ما بهتر و بهتر شود.
کارآفرین برتری کشور بر ضرورت حمایت مسئولان تاکید کرد و گفت: بزرگترین لطفی که من از مسئولین می خواهم این است که ارگان هایی ما را حمایت کنند و حق ما را بگیرند تا ما بتوانیم برای کارگران بیشتری کار ایجاد کنیم. در ۵ سال گذشته سعی کردیم بدور از روزمرگی، کیفیت محصولات خود را حفظ کنیم. اگر ما حمایت بشویم ، علم، دانش و شیوه تولید را خوب میدانیم ولی از اینکه در کارآفرینی قدری رکود داشته ایم ما را دلخور کرده است.

۸۰ درصد از نیروهای شایان کاو از بهترین نیروهای ایران هستند

وی بیان کرد: یکی از اهدافم این بود آکادمی کارآفرینی تاسیس کنم که این کار را در انجمن کارآفرینی انجام شد، در هر دوره یکساله مهارت های کارآفرینی توسط اساتید مبرز آموزش داده میشود تا کارآفرینان جوان به جامعه کارآفرینی ورود کنند .آرزوی من است برای دو هزار نفر شغل ایجاد کنم چرا که میدانم شهر پایدار شغل پایدار می خواهد.
ایرانمنش گفت: باید با امکانات و ظرفیت های شهر ثروت و شغل و افتخار خلق کنیم چرا که در پس همه تولیدات همت، تلاش، تخصص و دانش بوده است.
وی بیان کرد: ۸۰ درصد از نیروهای شایان کاو از بهترین نیروهای ایران هستند.


مدیر عامل شرکت شایان کاو با بیان اینکه طلب این شرکت بیش از ۲۰ میلیارد تومان است، گفت: در سال های گذشته امکانات و صندوق رفاهی برای نیروهای شرکت داشتیم و به سایر موارد رفاهی دیگر هم توجه ویژه داشتم ولی بخاطر مشکلات مالی، برخی از آرزوهایم برای پرسنل متاسفانه محقق نشده است. این عدم تحقق ها ، من را آزار می دهد و دغدغه من کارآفرین بجای تدوین و اجرای استراتژیهای توسعه، اکنون باید این باشد که چگونه بر مشکلات مالی غلبه کنم و کارمان عموما روزمرگی شده است.
وی در پایان صحبت هایش گفت: کارآفرین نیاز به آرامش دارد در دریای طوفانی نمی شود شنا کرد چرا که انرژی شناگر کاهش پیدا می کند . کارآفرینان کار خودشان را بلد هستند اگر به کارآفرینان آرامش داده شود می توانند شهر و کشور را متحول کنند.
ایرانمنش ادامه داد: در حال حاضر در محصولات خانگی ، مواد غذایی، فرش ماشینی صنایع چوب، فولاد و پتروشیمی به قدر کافی خوب شده ایم و در تولید خودرو نیز خوب شده ایم چرا که قطعاتی تولید می کنیم که ده سال پیش جزو رویاهامان بود.

او گفت: کارآفرین یا راهی می سازد یا راهی می یابد و سرانجام به جایی می رسد که شایسته شهر و کشورش می شود.

گفتگو از مریم مرادی

تنظیم از منیژه نوروزی

انتهای پیام/

برچسب ها:
ایرانمنش کارآفرین رفسنجان شرکت شایان کاو قفل قفل ماشین
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان