معاون فاوای سازمان پدافند غیرعامل کشور مطرح کرد؛

صیانت از زیرساخت ها در صنایع امری ضروری است

  • شناسه خبر: 190203
صیانت از زیرساخت ها در صنایع امری ضروری است

معاون فاوای سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: صیانت از زیرساخت ها به منظور توسعه صنایع و به دنبال آن تولید انبوه، صادرات، فروش و تداوم تولید امری مهم است که باید برای آن برنامه ریزی کرد.

خانه » آخرین اخبار » صیانت از زیرساخت ها در صنایع امری ضروری است

به گزارش خانه خشتی؛ علیرضا مبارک  صبح امروز در آیین گرامیداشت هفته پدافند غیر عامل که در سالن سینما آزادی شهر سرچشمه برگزار شد، اظهار کرد: هر کشوری که بخواهد در حوزه های مختلف کشاورزی، اقتصادی، سیاسی و غیره به رشد و توسعه پایدار دست یابد باید توانمندی های لازم و قدرت بازدارندگی کسب کند و در بحث قدرت بازدارندگی باید اقتدار را به دست آورد.

وی با بیان اینکه ۴۰ درصد از اقتصاد مملکت توسط صنایع تأمین می شود و مجتمع مس سرچشمه عدد قابل توجهی از این سهم را داراست، افزود:  با سیاست گذاری های سال های گذشته توسط مسئولین در مسایل صنعتی و تولید، آینده نگری می شود تا تولید تداوم پیدا کند.

مبارک با تاکید بر اینکه بخش عظیمی از نیازهای اساسی و عمومی کشور و جامعه از ناحیه صنایع تأمین می شود، گفت: صیانت از زیرساخت ها به منظور توسعه صنایع و به دنبال آن تولید انبوه، صادرات و فروش و تداوم تولید امری مهم است که باید برای آن برنامه ریزی کرد که در سازمان پدافند غیرعامل به آن پرداخته می شود.

معاون فاوای سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به اینکه صنعت از زیرساخت ها، فرآیندهای اکتشاف و فرآوری و در حوزه صنایع مباحث فروش و صادرات، شبکه های ارتباطات و فناوری، خطوط تولید و… متفاوت است، بیان کرد: زیرساخت های برق و انرژی در صنایع کشور باید مصون سازی شوند تا لطمه ای به تولید کشور وارد نشود.

وی افزود: پیگیری این امور جزو مسائل پدافند غیرعامل است و تدابیر و تلاش لازم است تا کمبود گاز و برق در زمستان این چالش مشکل زا در واحدهای صنعتی و تولیدی کاهش یابد.

مبارک با اشاره به اینکه صنایع کشور هر کدام باید نیروگاه مستقل داشته باشند تا برق و انرزی مورد نیازآن صنعت را تولید کند، گفت: با تحقیقاتی که توسط وزارت صمت انجام شده، قرار است در کشور سهمیه ای از گاز ذخیره شود تا در مواقع بحران از آن استفاده و فشار را از دوش صنایع برداشته شود تا تداوم تولید با مطلوبیت دنبال شود.

وی گفت: تهدیدات عمده در صنایع مهم کشور اعم از فولاد، آلومینیوم، مس، صنایع خودرویی و … باید شناسایی و برطرف شود تا عوامل کاهش تولید برطرف شود

معاون فاوای سازمان پدافند غیرعامل با اشاره به حمله سایبری به مجتمع مس سرچشمه در سال گذشته، اظهار کرد: در این زمینه بخشی از کامپیوترها و حوزه اینترنت دچار اختلال شدند اخیراً هم شبکه سوخت کشور متوجه این حمله شد که نشان دهنده این است حملات سایبری روزافزون است لذا راه اندازی مرکز مستمر رصد پایش تهدیدات در صنایع باید در اولویت این صنایع باشد که خدشه ای به آن ها وارد نشود.

مبارک با بیان اینکه ایران از نظر امنیت در بین کشورهای جهان‌ سرآمد است، افزود: تهدیداتی که متوجه صنایع می شود علاوه بر ایجاد خسارت های مالی و تولیدی، موجب زیر سوال رفتن اعتبار امنیت بین‌ المللی هم می شود.

انتهای پیام/

برچسب ها:
آیین گرامیداشت هفته پدافند غیر عامل علیرضا مبارک مجتمع مس سرچشمه معاون فاوای سازمان پدافند غیرعامل کشور
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان