معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان:

دانشگاه ولیعصر رفسنجان بارانداز توسعه منطقه است

  • شناسه خبر: 190012
دانشگاه ولیعصر رفسنجان بارانداز توسعه منطقه است

معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: دانشگاه ولیعصر رفسنجان با زیرساخت هایی که فراهم کرده مولد توسعه در حوزه منطقه ای خودش است.

خانه » آخرین اخبار » دانشگاه ولیعصر رفسنجان بارانداز توسعه منطقه است

به گزارش خانه خشتی؛ هاشم داداش‌پور معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان امروز در مراسم معارفه و تکریم رئیس دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان که با حضور جمعی از مسوولان شهرستان در تالار خیام برگزار شد، اظهار کرد: در هر فضایی از کشور حرکت می کنیم بنایی به نام دانشگاه ساخته شده، این و پیوندی که بین دانشگاه و جامعه شکل گرفته است مدیون انقلاب و نگاه انقلاب اسلامی هستیم.

وی افزود: در ۴۲ سال گذشته روندی که در ساخت دانشگاه شروع شده و تا الان ادامه پیدا کرد اتفاق مبارکی است و نشان دهنده این است که انقلاب اسلامی بنای خودش را بر عقلانیت گذاشته و دانشگاه پایه این عقلانیت است و این امر ارزشمند است.

داداش پور گفت: دانشگاه رفسنجان مدیون نگاه انقلابی است که عدالت را در همه حوزه ها جستجو کرده است علاوه بر نگاه حاکمیت بر توسعه و توزیع دانشگاه، نگاه مردم  آن جامعه به دانشگاه هم دخیل و موثر است.

معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان با اشاره به اینکه جای پای خیران دانشگاه ساز در این شهرستان دیده می شود، عنوان کرد: روند توسعه نسل های دانشگاهی برخلاف دنیا با سرعت شتابانی در حال پیشی است این نشان دهنده این است که زیرساخت ها در دانشگاه ها شکل گرفته و فرصتی را برای تحصیل دانشجویان فراهم آورده در حالی که در ۳۰ سال گذشته برای رفتن به دانشگاه رقابت بسیار شدیدی حاکم بود.

وی خاطرنشان کرد: در سیستم های آموزش قبلی پدران و مادران ما قربانی سیستم مرکز محور بودند یا اصلا سیستم آموزشی وجود نداشته یا فرصت آموزش وجود نداشته اما دانشگاه های امروزی به سرعت از سیستم آموزشی وارد پژوهش و بعد از آن به حوزه فناوری ورود پیدا کردند.

داداش پور چالش اصلی دانشگاه ها را پژوهش هدفمند به قصد حل مسائل و مشکلات جامعه عنوان کرد و گفت: در دهه ۸۰ به عنوان دانشگاه نسل دوم که از حوزه آموزش عبور کرده بودیم به سمت پژوهش حرکت کردیم و در عرض یک دهه توانستیم در این حوزه نقش برجسته ای داشته باشیم.

وی بیان کرد: امروزه در دانشگاه، تولید علم برای نوآوری و فناوری و برای اثرگذاری در معادلات دنیاست. چالش ما الان این است در بین ده کشور برتر دنیا در حوزه تولید علم قرار گیریم.

معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان ابراز کرد: دانشگاه رفسنجان به عنوان دانشگاهی که در سطح شهرستان رشد پیدا کرده و مرکز رشد را دارد  و ادعا می کند پارک علم و فناوری تاسیس می کند؛ نشان دهنده این است که وارد مرحله نسل سوم شده  است.

وی افزود: این دانشگاه به دنبال مسئولیت اجتماعی و جامعه محور است و قرار است بارانداز توسعه باشد و وارد حوزه فناوری شده و این اتفاق نشان دهنده این است که دانشگاه اعم از اینکه تهران یا رفسنجان باشد با وجود فاصله با مرکز ، مولد توسعه برای حوزه منطقه ای خودش است.

داداش پور با بیان اینکه نسل دانشگاهی در حال توسعه است، بیان کرد: وجود ۷۷ شرکت فناور در دانشگاه رفسنجان و مسیری که در حال حرکت است ما را به مسیر کشورهایی می رساند که علم با فناوری و تجاری سازی رشد پیدا کرده و تبدیل به زنجیره شده است و با فراهم شدن زیرساخت ها علم نافع تولید می کند.

انتهیا پیام/

 

 

برچسب ها:
آیین تکریم داداش‌پور معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان رفسنجان معارفه رئیس دانشگاه ولیعصر
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان