داروهای ضدویروسی در رفسنجان به میزان کافی موجود است

  • شناسه خبر: 190011
داروهای ضدویروسی در رفسنجان به میزان کافی موجود است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: به اندازه کافی امکانات و داروهای ضد ویروسی برای درمان بیماری کرونا در رفسنجان وجود دارد و جای نگرانی نیست.

خانه » اجتماعی » داروهای ضدویروسی در رفسنجان به میزان کافی موجود است

به گزارش خانه خشتی، علی اسماعیلی ندیمی در جلسه کارگروه امنیت غذایی در فرمانداری رفسنجان به وضعیت بیماری کرونا در شهرستان اشاره و اظهار کرد: طی مهرماه امسال بین ۲۵ تا ۳۴ بیمار قطعی مبتلا به کرونا در بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) رفسنجان بستری شدند.

وی افزود: در همین مدّت بین ۵۰تا ۷۰ بیمار مبتلا البته به صورت سرپایی درمان شدند و درمان آن ها به این صورت بود که به مدّت ۵ روز به بیمارستان مراجعه و داروی خود را دریافت و ادامه درمان را در منزل می گذراندند.

اسماعیلی ندیمی تصریح کرد: امروز هم ۲۵ بیمار قطعی و بستری داریم که ۱۹ نفر از آنها از وضعیت خوبی برخوردارند و در بخش معمولی درمان می گیرند و بقیه هم در بخش آی سی یو حمایت تنفسی دریافت می کنند.
وی با بیان اینکه با افزایش خفیف موارد بیماران بستری و سرپایی طی هفته اخیر تا کنون مواجه هستیم ادامه داد: امیدواریم این سیر ادامه نیابد.

اسماعیلی ندیمی خاطرنشان کرد: طی آبان ماه سال قبل ۱۲۳ نفر براثر ابتلا به بیماری کرونا در رفسنجان فوت کردند و این در حالی است که امسال از خرداد تا پایان شهریور ۱۳۲ نفر با ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند.

وی افزود: این آمار نشان می دهد مدیریت بیماری و درمان در رفسنجان بسیار خوب است و در این زمینه بستری ها ساماندهی شدند به طوری که روزانه ۲۰۰ نفر به صورت سرپایی درمان و با دریافت دارو در منزل مداوا می شدند. همچنین ارائه آموزش های لازم به کادر پرستاران، اضافه شدن ۱۷ تخت و خرید دستگاه های تنفسی از محل اعتبارات دانشگاه و همت خیرین و مردم، موجب شد که بسیاری از بیماران مبتلا از بخش های بستری درمان شده و به سلامت به منزل بروند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: به اندازه کافی امکانات و داروهای ضد ویروسی برای درمان بیماری کرونا در رفسنجان وجود دارد و جای نگرانی نیست.

انتهای پیام/

برچسب ها:
دارو دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان کرونا
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان