معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان مطرح کرد؛

پیش بینی آغاز پیک ششم کرونا در رفسنجان/ رعایت پروتکل های بهداشتی به ۴۰ درصد رسیده است

  • شناسه خبر: 189845
پیش بینی آغاز پیک ششم کرونا در رفسنجان/ رعایت پروتکل های بهداشتی به ۴۰ درصد رسیده است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: پیش بینی می کنیم در آبان ماه پیک ششم را داشته باشیم و رفسنجان هم از این قضیه مستثنی نخواهد بود ولی به خاطر واکسیناسیون تلفات و عوارض کمتری خواهیم داشت.

خانه » آخرین اخبار » پیش بینی آغاز پیک ششم کرونا در رفسنجان/ رعایت پروتکل های بهداشتی به ۴۰ درصد رسیده است

به گزارش خانه خشتی؛ احمد جمالی زاده امروز در جلسه شورای اداری رفسنجان با تشکر از همکاری همه ارگان ها در مقابله با بیماری کرونا، اظهار کرد: تقریبا از پیک پنجم کرونا در حال خارج شدن هستیم اما قبل خروج از پیک پنجم، متأسفانه بعضی استان‌ها مجددا با پیک جدید روبه‌رو شده‌اند و شاهد افزایش موارد ابتلا هستیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان بیان کرد: سیر نزولی آمار مبتلایان به کرونا از دو هفته اخیر متوقف شده و چند روزی است شاهد موارد سرپایی هستیم و به دنبال آن شاهد افزایش موارد بستری هم خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: پیش بینی می کنیم در آبان ماه پیک ششم را داشته باشیم و رفسنجان هم از این قضیه مستثنی نخواهد بود ولی به خاطر واکسیناسیون تلفات و عوارض کمتری خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه رعایت پروتکل ها به ۴۰ درصد رسیده است، افزود: تجمعات با تهویه نامناسب و نزدن ماسک باعث شده موارد مثبت کرونا افزایش یابد اما با روی کارآمدن دولت جدید و وضعیت خوب واکسیناسیون در کشور و کافی بودن واردات و تولید واکسن، واکسن به اندازه نیاز در کشور موجود است و جای نگرانی نیست.

جمالی زاده عنوان کرد: در رفسنجان با احتساب کل جمعیت ایرانی و اتباع افاغنه ۵۹ درصد افراد جامعه حداقل یک نوبت واکسن و ۳۲ درصد دو نوبت واکسن را دریافت کردند؛ تقریبا یک سوم جمعیت به طور کامل واکسینه شدند.

وی ادامه داد: سه چهارم جمعیت گروه های هدف بالای۱۲ سال، ۷۸ درصد افراد بالای ۱۸ سال و ۶۹ درصد جمعیت دانش آموزی بین ۱۲ تا ۱۸ سال یک نوبت واکسن دریافت کردند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با بیان اینکه در روزهای اخیر میزان استقبال از پایگاه‌های واکسیناسیون کاهش پیدا کرده که  امری طبیعی است، گفت: عمده جمعیتی که تمایل به واکسن داشتند مراجعه کردند و درصدی که تمایل ندشتند استقبال نکردند.

وی ابراز کرد: تمام واکسن‌های موجود در کشور در رفسنجان وجود دارد، واکسن پاستوکووک ایرانی از بهترین واکسن‌هایی است که تولید شده و مخصوص دانش‌آموزان است.

جمالی زاده بر همکاری مدیران ادارات بر نظارت وضعیت واکسیناسیون کارمندانشان و مراجعه آنها بر دریافت واکسن تاکید داشت و عنوان کرد: از شنبه کارکنانی که واکسن نزده باشند حق ورود به اداره ندارند یا هر سه روز یکبار باید تست منفی بیاورند.

وی با بیان اینکه بازگشایی مدارس و اصناف نباید به قیمت جان مردم انجام گیرد، گفت: در خصوص واکسیناسیون باید قبل از بازگشایی مدارس  دانش آموزان مراجعه کنند و در مدارس دانش‌آموز را به واکسینه شدن ترغیب کنند.

جمالی زاده افزود: اصنافی که واکسن نزدند هم از شنبه اول آبان حق فعالیت ندارند که با کمک اتاق اصناف نظارت خواهیم کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان متذکر شد: امسال نگران شیوع آنفلوآنزا در کنار بیماری کرونا هستیم با توجه به آمار، اگر پروتکل ها رعایت نشود انفلوآنزا در کنار اپیدمی منجر به افزایش چندبرابری تلفات می شود.

انتهای پیام/

 

 

برچسب ها:
پیک ششم جلسه شورای اداری جمالی زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان