اطلاعیه ستاد مقابله با کرونای شهرستان رفسنجان در خصوص نحوه برگزاری کلاس های مدارس

  • شناسه خبر: 189516
اطلاعیه ستاد مقابله با کرونای شهرستان رفسنجان در خصوص نحوه برگزاری کلاس های مدارس

دستورالعمل وزارت آموزش و پرورش با عنوان «الگوی فعالیت آموزشی و تربیتی مدارس در شرایط کووید۱۹سال تحصیلی۱۴۰۰_۱۴۰۱»، بازگشایی کلیه مدارس اعلام شد.

خانه » آخرین اخبار » اطلاعیه ستاد مقابله با کرونای شهرستان رفسنجان در خصوص نحوه برگزاری کلاس های مدارس

به گزارش خانه خشتی؛ بر اساس دستورالعمل اعلامی از وزارت آموزش و پرورش با عنوان «الگوی فعالیت آموزشی و تربیتی مدارس در شرایط کووید۱۹سال تحصیلی۱۴۰۰_۱۴۰۱»، بازگشایی کلیه مدارس بر این اساس خواهد بود:

مراحل گسترش تدریجی آموزش های حضوری

بازگشایی تمامی مدارس کم جمعیت مناطق عشایری و روستایی با تراکم کلاس های ۱۵نفروکمتر از سوم مهرماه

تمامی مدارس مناطق عشایری و روستایی با جمعیت کلاسی کمتر از۳۰نفر، از هفته سوم مهرماه

مدارس با جمعیت تا۳۰۰نفر به تدریج از هفته سوم آبان ماه به مدت۲_۳روز درهفته

مدارس بیش از۳۰۰نفر جمعیت ازنیمه دوم آبان‌ماه و به مدت۲روز درهفته

در همه اولویتها بررسی و تعیین تکلیف فعالیت حضوری مدارس شبانه روزی، پایه های اول و دوم ابتدایی،دروس کارگاهی هنرستان‌ها و درس عملی و آزمایشگاهی دانش آموزان( درصورت رعایت مفاد ویژه دستورالعمل های بهداشتی و برخوردار ی از تراکم مجاز کلاس و مدرسه) پس از طی فرآیند پیش بینی شده جهت بازگشایی در اولویت قرار دارد. اولویت بازگشایی حضوری بر اساس گروه بندی مذکور انجام خواهد شد.

کلیه مدارس ملزم به کسب مجوز بازگشایی از اداره آموزش و پرورش می باشند

حد نصاب تعداد دانش آموزان در کلاسها بااحتساب۱.۵متر فاصله و ۲.۲۵مترمربع مساحت برای هر نفر درنظر گرفته شود. این نسبت در پیش دبستانی، اول ابتدایی و مدارس استثنایی باتوجه به ضرورت کنترل و نظارت بیشتر، کاهش می یابد.

درصورتیکه دانش آموزان در هر کلاس درس(تئوری، کارگاهی) از نسبت آن با مساحت تعیین شده، بیشتر از حد مجاز باشد، دانش آموزان کلاس با هماهنگی و تصمیم شورای مدرسه به دوگروه یا درصورت ضرورت برای انطباق با حد مجاز تعیین شده به گروههای بیشتر تقسیم می شوند.

در صورت گروه بندی کلاس، مدرسه یا هر دوی آنها، سهم هر گروه ازفعالیت حضوری، بخشی از۵یا۶روز هفته خواهد بود. مدارس در صورت نیاز می‌توانند ارائه خدمات آموزشی داشته باشند.

توصیه میشود در محیطهای بسته زمان هر جلسه آموزش نسبت به شرایط عادی کوتاهتر شود. این میزان در پایه های اول تا سوم ابتدایی(۴۵دقیقه) و سایرپایه های ابتدایی و اول و دوم متوسطه(حداکثر۶۰دقیقه)مناسب است.

هر جلسه آموزش درفضای مجازی در پایه اول،دوم سوم ابتدایی(۳۰دقیقه)، و چهارم تا ششم(۳۵دقیقه) و همه پایه های اول و دوم متوسطه(۴۵دقبقه)توصیه می شود.

دروس کارگاهی هنرستان‌ها (شایستگیهای فنی، شاخه فنی و حرفه ای و استاندارد آموزش مهارت شاخه کاردانش) در داخل و خارج آموزش و پرورش از سوم مهرماه به شیوه حضوری ارائه میشود و درصورت تاخیر در تشکیل کلاسهای حضوری از ماه نخست برای تدریس بخشهای تئوری همان درس استفاده شود.

انتهای پیام/

برچسب ها:
برگزاری کلاس های مدارس دستورالعمل اعلامی از وزارت آموزش و پرورش رفسنجان فرمانداری
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان