الویت های شهردار جدید رفسنجان با هدف آرامش مردم؛

نگاه شهرداری رفسنجان به زیباسازی و زیرساخت ها به شکل متوازن

  • شناسه خبر: 189412
نگاه شهرداری رفسنجان به زیباسازی و زیرساخت ها به شکل متوازن

شهردار جدید رفسنجان گفت: در این دوره از شهرداری به زیباسازی و توجه به زیرساخت ها به شکل متوازن نگاه می شود.

خانه » اجتماعی » نگاه شهرداری رفسنجان به زیباسازی و زیرساخت ها به شکل متوازن

به گزارش خانه خشتی؛ مجید کهنوجی صبح امروز در آیین معارفه اش به عنوان شهردار رفسنجان در تالار خیام دانشگاه ولیعصر(عج) اظهار کرد: مجوز منطقه ویژه اقتصادی در سال ۹۰ اخذ و در سال ۹۳ زیرساخت های اولیه  آن آماده شد.

شهردار رفسنجان با بیان اینکه در مدت ۷ سال ۱۰۰ سرمایه گذار در منطقه ویژه اقتصادی جذب شد که ۸ سرمایه گذار خارجی هستند، افزود: فعالیت ۳۰ سرمایه گذار به بهره برداری رسیده و قریب به یک هزار شغل ایجاد و ۵ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری جذب شد و تا یکسال آینده ۲۰ کارخانه دیگر به بهره برداری می رسد و ۵۰۰ شغل در این منطقه ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به شعار تحقق پذیری هویت در معماری و شهرسازی با تاکید بر هویت اسلامی و ایرانی در حوزه شهرداری، گفت: تاکید بر محله محوری که تمام سرانه ها به طور متوازن در آن دیده خواهد شد؛ مسجد، پارک، اماکن ورزشی و مراکز خرید باعث می شود فردی که بخواهد کارش را انجام دهد احتیاج به وسیله نقلیه نداشته باشند  که خروجی آن آرامش مردم خواهد بود.

کهنوجی با تشکر از شورای و شهرداران دوره پنجم، گفت: شورای چهارم بر زیرساخت تاکید داشت و شورای پنجم بر زیباسازی، در شورای ششم هم به بحث زیباسازی و هم بحث زیرساخت ها تاکید می شود.

شهردار رفسنجان با بیان اینکه مدیریت منابع مالی و درآمد پایدار مسائلی بود که بر آن تاکید داریم، گفت: از زمانیکه منتخب شورای ششم شدیم کارگروه اقتصادی تشکیل شد با همت همکاران در شرکت ملی صنایع مس ایران به نتایج خوبی دست پیدا کردیم که اگر قوانین اجازه دهد معاونت اقتصادی شهرداری را ایجاد خواهیم کرد.

وی افزود: تا پایان سال ۱۴۰۰ پروژه ۲۵۰ میلیارد تومانی با درآمدزایی ۱۰۰ میلیارد تومان در سال و اشتغالزایی برای  ۲۰۰ نفر کلید خواهیم زد.

کهنوجی با تاکید بر اینکه در حوزه درآمد پایدار، بالا بردن درآمد هدف است، گفت:  درآمد کنونی تقریبا ۴۰۰ میلیارد تومان است و در  حوزه تغییر کاربری و تفکیک ۲۰۰ میلیارد تومان درآمد داریم؛ به مردم قول می دهیم درآمد ۲۰۰ میلیارد تومان را تا پایان دوره ششم  با استفاده از ظرفیت های بنگاه های اقتصادی و شرکت صنایع مس ایران به هزار میلیارد تومان و ایجاد شغل را به هزار نفر برسانیم.

شهردار رفسنجان تاکید کرد: در تمامی حوزه شهرداری کارگروه های هنری، فرهنگی، معماری و شهرسازی، حقوقی و… با استفاده از ظرفیت های شهرستان،استان، ملی تشکیل می دهیم و کار را با مشورت پیش خواهیم برد.

وی ابراز کرد: زیباسازی ورودی شهر رفسنجان به کرمان و یزد به رفسنجان و سرچشمه به رفسنجان و بلوار خلیج فارس و ولایت از اولویت های شهرداری و شورای شهر است.

کهنوجی بیان کرد: اجرای لاین دوم خیابان جمهوری و پرستار در راستای کاهش بار ترافیک در خیابان طالقانی، ساماندهی رودخانه های شور،اسدآباد و گیودری در راستای ایجاد توازن در شهر  در دستور کار است.

شهردار رفسنجان عنوان کرد: ایجاد بستر دوچرخه سواری بانوان مکانی امن در خور بانوان، رسیدگی به شهرک های اطراف شهر از جمله شهرک یادگار امام، سپاه، ولایت و قدس و امام و… در دستور کار است.

وی بیان کرد: قسمتی از کمربندی شرقی و غربی برای کاهش ترافیک و ایجاد آرامش اجرا می شود، فاضلاب شهری در تعهد شهرداری رفسنجان نیست اما با همکاری مدیرعامل آبفای رفسنجان و آب و فاضلاب استان به عنوان طرح اقتصادی به سمت اجرا خواهیم برد.

وی ادامه داد: حقوق و مزایای کارکنان شهرداری بسیار پایین است آمادگی این را داریم  از درآمد پایدار برای رفاه و حال کارکنان استفاده کنیم.

انتهای پیام/

 

برچسب ها:
آیین معارفه تالار خیام دانشگاه ولیعصر زیباسازی زیرساخت شهردار رفسنجان شهرداری رفسنجان متوازن مجید کهنوجی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان