گزارش خانه خشتی از مرکز شهید اکبری نژاد؛

اینجا سالمندان رفسنجانی سر کلاس مجازی حاضر می شوند

  • شناسه خبر: 189337
اینجا سالمندان رفسنجانی سر کلاس مجازی حاضر می شوند

مرکز شهید اکبری نژاد رفسنجان در ایام کرونا هم برای سالمندان برنامه هایی متنوعی دارد و برای آنها کلاس های مجازی برگزار می کند.

خانه » اجتماعی » اینجا سالمندان رفسنجانی سر کلاس مجازی حاضر می شوند

به گزارش خانه خشتی؛ مرکز آموزشی بزرگسالان شهید حسین اکبری نژاد رفسنجان اولین مرکز روزانه  در شهرستان و دومین مرکز استان در سطح درجه یک است.

این مرکز از اسفند سال ۹۶ با مدیریت حسین عباس‌زاده تهرانی افتتاح شده و از اردیبهشت ماه سال ۹۷  فعالیت رسمی را آغاز کرد. ظرفیت مرکز ۵۰ نفر است که در همان سال‌های اول مرکز توانمندی با استقبال خوبی روبه رو شد.
ارائه خدمات این مرکز به صورت روزانه از ساعت ۸صبح الی ۱۳ است  و برنامه های مرکز، شامل درمان و آموزش که بخش درمان دارای یک پزشک، فیزیوتراپ، کادر درمان و پرستار و سه روانشناس است.
الهه رفسنجانی مسوول فنی این مرکز در گفتگویی با خانه خشتی گفت: در ابتدای حضور سالمند و ارائه خدمات  ابتدا به ارزیابی کامل  سالمند می‌پردازیم و بر اساس نیاز و مشکل سالمند برنامه درمانی و آموزشی برگزار می کنیم.

وی افزود: بخش آموزش شامل چند شاخه و خدمات عبارت از هنر درمانی، ورزش، قرآن و تفسیر و تفسیر نهج البلاغه و سواد آموزی و… است.

در بخش هنر درمانی، نقاشی درمانی را داریم که باعث نشاط و تخلیه سالمندان می شود و در نمایش درمانی با انجام نمایش به تخلیه احساسات خود سالمند و در اختلال روانشناختی مخصوصا افسردگی، کمک فراوانی دارد و کلاس های هنری دیگری هم برگزار می شود که تاثیر به سزایی در روحیه سالمند ان دارد.

رفسنجانی بیان کرد: به جز هنر درمانی برگزاری کلاس های سواد آموزی برای سالمندان داریم  که خیلی مورد استقبال سالمندان قرار گرفته و بازخورد خوبی داشته و همچنین کلاس آموزشی قرآن در حیطه های مختلف و کلاس های ورزشی مثل یوگا و ایروبیک هم در این مرکز برگزار می شود.


وی عنوان کرد: به دلیل شرایط کرونا بیشتر کلاس های ما به صورت کلیپ و عکس در فضای مجازی در حال برگزاری هستند و از طریق برقرار کردن تماس های تلفنی با سالمندان و راهنمایی و مشاور آنها از افسردگی و ایجاد اختلال در این دوران قرنطینه جلوگیری میکنیم.

مسئول فنی مرکز آموزشی شهید اکبری نژاد تصریح کرد: در شرایط کرونایی طوری برنامه ریزی کردیم که ۱۰ الی ۱۵ نفر به صورت روزانه و حضوری در کلاس ها حضور پیدا کنند و سعی داریم کلاس های تفریحی و آموزشی با برنامه و هدفی پیش ببریم که بتوانیم به روند بهبود و شادابی سالمند کمک شایانی بکند.

وی  درپایان ضمن تشکر از آقای بلندی رئیس اداره بهزیستی و مسوولان  خانه سالمندان خانم رجبی و پهلوانی، افزود: بهزیستی تنها ارگانی است که ما را  تحت حمایت مالی قرار داده با ارگان های دیگر مانند ارگان های فرهنگی، ارشاد و علوم پزشکی و… همکاری داریم و آمادگی این را داریم که با ارگان هایی که می خواهند با این مرکز همکاری داشته باشند، همراهی نماییم.

گفت و گو  از مژده عباسپور

انتهای پیام/

برچسب ها:
رفسنجان سالمندی مرکز شهید اکبری نژاد رفسنجان هفته سالمند
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • محمد

    ++
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان