رئیس اداره اوقاف و امور خیریه رفسنجان خبر داد:

ثبت ۳ وقف جدید در ۶ ماهه نخست سال جاری در رفسنجان

  • شناسه خبر: 189325
ثبت ۳ وقف جدید در ۶ ماهه نخست سال جاری در رفسنجان

رئیس اداره اوقاف امور خیریه رفسنجان از ثبت سه وقف جدید در ۶ ماهه نخست سال جاری در این شهرستان خبر داد.

خانه » آخرین اخبار » ثبت ۳ وقف جدید در ۶ ماهه نخست سال جاری در رفسنجان

به گزارش خانه خشتی؛ حجت الاسلام محمود یوسفی در گفتگویی با خبرنگار ما با تبریک هفته وقف، اظهار کرد: رسالت اصلی اداره اوقاف در سه قسمت که یکی از آن وظایف، برگزاری مسابقات قرآنی در مرحله شهرستانی بین خواهران و برادران در رشته های قرائت ،ترتیل و حفظ قرآن و رشته مفاهیم و حفظ است که استقبال خوبی از این مسابقات شده و متسابقین قرآنی رتبه های بالایی در مراحل شهرستانی ،استانی و کشوری و بین المللی کسب نمودند.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه رفسنجان افزود: وظیفه بعدی اداره، بقاع متبرکه شامل مساجد و امامزادگان عظیم شان می شود در خصوص مساجد، تعیین هیات امنای مساجد را بر عهده دارد ضمن اینکه درخصوص امامزادگان برنامه های مهمی ازجمله مراسم یاس نبوی، نشاط معنوی، آرامش بهاری، ولایت علوی و بصیرت عاشورایی و برنامه های متنوع فرهنگی ومذهبی در جوار امامزدگان برگزار شده است.
وی بیان کرد: فعالیت های عمرانی خوبی در امامزاده های رفسنجان انجام شده است از جمله ایجاد فضای سبز و احداث تعدادی آلاچیق و مغازه های تجاری جنب مسجدب ین راهی ابوالفضل (ع) و همچنین فعالیت های عمرانی در امامزاده سیدجلال الدین اشرف( ع) نوق از جمله سردرب امامزاده که انشالله تا پایان سال به اتمام میرسد. ساخت سرویس های بهداشتی امامزاده گوداحمر و فضاسازی محوطه آن و ساختمانی هم توسط مجتمع مس جهت منبع آب امامزاده در آن مکان احداث شده که جای تقدیر و تشکر از مدیریت مس سرچشمه رادارد. در امامزاده بی بی صفیه و امامزاده عبدالله( ع) قسمت داخلی حرم با سنگ کف سازی و دیوار سازی آن هم انجام شده و سنگ قبور حرم مطهر نصب شده و محوطه سازی آن هم درسال جاری تکمیل می شود.
حجت الاسلام یوسفی ادامه داد: سقف، نما و داخل امامزاده بی بی زهرا ( س )در روستای لنگر جاده سرچشمه بازسازی شده، پیگیر هستیم بتوانیم امامزادگان را برای زوار آنطور که شایسته است، آماده کنیم.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه های رفسنجان خاطرنشان کرد: از آنجاییکه ۷۰ درصد اراضی رفسنجان موقوفه هستند مردم اگر در منازل وقفی زندگی می کنند اجاره های منازل خود را بپردازند تا از نظر شرعی به مشکل برنخورد.
وی افزود: افرادی که قطعه زمینی را خریداری می کنند به مبایعه نامه و قولنامه های عادی اکتفا نکنند و اگر در صدد خرید زمین وقفی هستند در خصوص صحت و سقم به اداره اوقاف مراجعه کنند.
حجت الاسلام یوسفی عنوان کرد: دو باب منزل توسط سرهنگ پاسدار عباسی با عرصه ۷۲ متر اعیانی ۱۴۴ متر به زوج های جوان نیازمند، یک باب زمین به مساحت ۷۰۰ متر مربع در فردوسیه آزادگان نوق برای ساخت مسجد توسط حسین خدادادی و یک باب مغازه به متراژ ۳۴ متر و ۴۴ سانتی مترمربع واقع در خیابان مطهری نبش کوچه ۹ به نام موقوفه حضرت زهرا (س) با نیت ایتام و روضه خوانی حضرت زهرا(س) توسط سیدعلیرضا رضوی در سال جدید وقف شده است.
رئیس اداره اوقاف رفسنجان متذکر شد: اداره اوقاف با همکاری دادستان و نیروی انتظامی با موقوفه خواران به شدت برخورد خواهد کرد با کسانی که زمین های وقفی تصرف کردند در صورت ساخت و ساز از طریق قضایی برخورد قانونی خواهند شد.
وی بیان کرد: قریب به ۳ هزار بسته معیشتی به مبلغ هر بسته ۳۰۰ هزار تومان بین نیازمندان ، ۳۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان اطعام، ۴ میلیون تومان کمک مهر تحصیلی، ۴۷۶ میلیون تومان هزینه روضه خوانی در ماه محرم و صفر ، ۳ ملیلیون و ۲۰۰ هزار تومان کمک به فقرا و ۱۳ میلیون تومان کمک هزینه به فعالیت های قرآنی از اوایل امسال توسط اداره اوقاف پرداخت شده است.
وی در پایان گفت: در حال حاضر واگذاری زمین از طرف ریاست سازمان اوقاف ممنوع گردیده است کسانی که درخواست زمین اوقافی را دارند بایستی منتظر صدور مجوز واگذاری زمین از طرف سازمان اوقاف باشند

گفت و گو از منیژه نوروزی

انتهای پیام/

برچسب ها:
حجت الاسلام یوسفی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه رفسنجان گفت و گو هفته وقف
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان