عضو هیات علمی دانشگاه ولیعصر رفسنجان در جمع پاسداران و بسیجیان:

ضرورت سرمایه گذاری در حوزه هنر و رسانه توسط سپاه

  • شناسه خبر: 189302
ضرورت سرمایه گذاری در حوزه هنر و رسانه توسط سپاه

فعال فرهنگی و سیاسی و عضو هیات علمی دانشگاه ولیعصر رفسنجان بر سرمایه گذاری در حوزه هنر و رسانه، شناسایی استعدادها، تقویت و ایجاد ساختار در این حوزه توسط سپاه تاکید کرد.

خانه » آخرین اخبار » ضرورت سرمایه گذاری در حوزه هنر و رسانه توسط سپاه

به گزارش خانه خشتی؛ دکتر مصطفی هادوی نژاد در نشستی که در سپاه ناحیه مقاومت بسیج رفسنجان و در جمع پاسداران و بسیجیان انجام شد با عنوان نقش مهم سپاه در بیانیه گام دوم انقلاب، اظهار کرد: اگر نظام مقدس انقلاب اسلامی را سمبلی از معصوم و انسان کامل بدانیم سپاه مانند علمدار آن و نمونه ای از حضرت ابوالفضل (ع) در قیام عاشوراست.
عضو هیئت علمی دانشگاه ولیعصر (عج) و فعال فرهنگی و سیاسی رفسنجان افزود: هر چند در هر دوره ای افراد ناخلفی روی کارآمدند و رفتند، انقلاب اسلامی در هر زمان مانند دریای پاکی بوده که موجی زدن آشغال های خود را بیرون ریخته است.
وی عنوان کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب که مقام معظم رهبری آن را در سال ۹۷ صادر کردند، مفاد فوق العاده مهمی وجود دارد که مخاطب درجه یک آن جوانان هستند.
هادوی نژاد گفت: نکته مهم در بیانیه گام دوم انقلاب این است که هر انقلابی باید بدون تعارف از «نظریه نظام انقلابی» دفاع کنیم.
فعال فرهنگی و سیاسی رفسنجان تصریح کرد: برخی از افراد از جمله بعضی از کسانی که خود زاده یا دخیل در پاگیری این انقلاب بوده اند، در ادواری، در مواجهه با نظریه نظام انقلابی لغزیدند یا دچار تردید شدند.
وی افزود: وقتی می گوییم نظام انقلابی یعنی نظامی کاملا ایدولوژیک که بنیان های ارزشی دارد؛ ارزش هایی که خاستگاه آن دین اسلام با گرایش شیعی اثنی عشری است.
عضو هیئت علمی دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان خاطرنشان کرد: یک عده از همین افراد که روزگاری در مقامات عالی کشور بودند، کارشان به جایی رسید که در مقابل نظریه نظام انقلابی، مدعی شدند ما باید در نظر و عمل تابع غرب شویم.
هادوی نژاد با اشاره به اینکه در اندیشه امام راحل، باور بر این بود که اسلام ناب محمدی برای تمدن سازی حرف برای گفتن دارد؛ اینکه ما بلد نیستیم استخراح احکام کنیم یا در مقام عمل، درست پیاده سازی کنیم چیز دیگری است وگرنه ظرفیت اسلام ناب محمدی وسیع است و کم کاری از برخی مؤمنان به انقلاب است.
وی از باب نمونه، با تأکید بر اینکه چند وقتی است که مبحث علوم انسانی اسلامی و از جمله مدیریت اسلامی جدی تر گرفته شده و همایش ها و جلساتی برگزار می شود، ابراز کرد: برخی اساتید در ارتباط با موضوع علوم انسانی اسلامی نگاه مخالف و از موضع سکولاریسم دارند؛ برخی هم که دغدغه مند هستند تا مدت ها نمی دانستند چه باید کرد.
فعال فرنگی و سیاسی رفسنجان بیان کرد: مسئله اول این است که ما باور کنیم اسلام برای بهبود حال بشر حرف برای گفتن دارد. اینکه سال هاست در کشور عده ای فرزانگان و فرهیختگان فریاد می زنند که بانک داری باید واقعاً اسلامی و بدون ربا باشد و از جمله مراجع معظم تقلید می گویند این رویه بانکداری در کشور ما جایز نیست، اما از آن طرف فلان مسؤول مربوط در نظام جمهوری اسلامی این را باور ندارد، نشانه ای است از اینکه او به نظریه نظام انقلابی در این کشور اسلامی اعتقاد ندارد.
هادوی نژاد گفت: بچه های بسیج و سپاه کوشیدند قدم به قدم پا جای پای اهل بیت بگذارند؛ از جمله در دوران دفاع مقدس با تن دادن به مفاد آیات و روایات و عمل طبق دستورات الهی کاری کردند کارستان و نشان دادند که حقیقتاً به نظریه نظام انقلابی باور دارند. همان بچه های نوجوانی که در جنگ حاضر شدند حتی خودشان را جلوی تانک دشمن بیندازند و با فداکاری از کشور و آرمان اسلامی شان دفاع کنند.


وی با تأکید بر اینکه سپاه اگر می خواهد بالنده به حرکت خود ادامه دهد، باید همچنان باورمند به نظریه انقلاب اسلامی را به پیش برود، افزود: مبین این اندیشه، شخص رهبر فرزانه انقلاب است و باید به فرمایش های ایشان و آموزه های امام راحل به نیکی گوش جان داد. بنابراین، باید حتماً اندیشه های امام راحل را بازخوانی کنیم تا بتوانیم شاخصی استاندارد برای. تحلیل وضعیت موجود و روشن گری آینده خود داشته باشیم.
هادوی نژاد همچنین به استناد بیانیه گام دوم انقلاب، بر بازخوانی تاریخ انقلاب اسلامی توسط جوانان تأکید کرد و افزود: جوانان تاریخ انقلاب را بخوانند تا ببینند چه بودیم و چه شدیم. از جمله ببینند چگونه تحریم های تهدیدکننده توانستند به فرصت هایی برای نیروهای انقلابی در کشور تبدیل شوند. این چنین است که می توانیم به حقیقت شعار «ما می توانیم» پی ببریم و البته طی این مسیر نیازمند استقامت و معنویت است.
وی افزود: جوانان انقلابی با تکیه بر توان تخصصی خود، برای کشور پیشرفت به ارمغان آوردند و عملاً نشان دادند معتقد به نظریه انقلاب اسلامی هستند.
کسانی مثل شهید حسن تهرانی مقدم که باور داشت فقط آدم های ضعیف می توانند فقط به قدر امکانات خود کار کرد.
عضو هیئت علمی دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان بر عنصر «معنویت» در گام دوم انقلاب تأکید داشت و گفت: امکاناتی که ما داریم کشورهای دیگر هم دارند حتی گاه بهتر از ما، ولی تنها با تکیه عنصر معنویت است که ما از آنها همواره قوی تر خواهیم بود. وجود شهدایی چون حججی است که قدرت معنوی این انقلاب در برابر دشمنان ماست و دشمن از همین هراس دارد.
وی بیان کرد: در حمکرانی خوب، نگاه می کنند یک کشور چقدر تولید ناخالص دارد، ولی در حکمرانی از نوع علوی نگاه می کنند که چند تا انسان مکتبی تربیت شده مثل شهید سلیمانی و شهید حججی پرورش یافته اند.
هادوی نژاد گفت: قائل به نظریه انقلاب اسلامی شویم و جهادی عمل کنیم، آن سان که رزمندگان در زمان دفاع مقدس جهادی عمل کردند. این موضوع از جمله مؤکدات بیانیه گام دوم انقلاب است.
وی با اشاره به اینکه یکی از حوزه هایی که سپاه باید به طور جدی ورود پیدا کند هنر است، گفت: مقام معظم رهبری بر حوزه فرهنگ و هنر تأکید دارند و از دهه ۷۰ هم در باره آن بارها با مسؤولان صحبت هایی جدی توسط ایشان شده است.
فعال فرهنگی و سیاسی رفسنجان گفت: سپاه در حوزه هنر و رسانه قوی ورود کرده است و باید بتواند در ادامه راه با شناسایی استعدادها، تقویت آنها و ایجاد ساختار در این حوزه سرمایه گذاری کند تا بتوانند برای نقش آفرینی در فرهنگ سالم کشور حرف برای گفتن داشته باشند.
وی ادامه داد: سپاه با دیدگاه نظریه انقلاب اسلامی بچه های حزب الهی را حمایت کند و در صحنه رسانه و هنر بیاورد. حوزه فرهنگ نفر به نفر است؛ باید عمیق تر با نوجوانان و جوانان ارتباط برقرار کرد تا با شهدا و دوران دفاع مقدس، امام راحل، آرمان ها و ارزش ها آشنا شوند. این باید باشد تا شکاف نسلی ایجاد نشود. وی افزود: اگر در مسیر حق سیر کنیم، اجر و ارجش بیشتر می شود.

انتهای پیام/

برچسب ها:
رفسنجان سپاه فعال فرهنگی و سیاسی رفسنجان مصطفی هادوی نژاد نشست در جمع بسیجیان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان