در نشست بانوان طلبه رفسنجانی؛

ابعاد علمی و پژوهشی بیانیه گام دوم انقلاب بررسی شد

  • شناسه خبر: 189064
ابعاد علمی و پژوهشی بیانیه گام دوم انقلاب بررسی شد

کارشناس فرهنگی، دو توصیه مهم بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به جوانان را برای پیمودن مسیر پرافتخار انقلاب اسلامی، شناخت ظرفیت های عظیم مادی و معنوی کشور به عنوان کلید حل مشکلات در داخل کشور و نگاه امیدوارانه و خوشبینانه به آینده کشور عنوان کرد.

خانه » فرهنگی مذهبی » ابعاد علمی و پژوهشی بیانیه گام دوم انقلاب بررسی شد

 به گزارش خانه خشتی به نقل از حوزه، مهدی تقوی رفسنجانی در نشست مجازی «تبیین گام دوم انقلاب با محوریت علم و پژوهش» در مدرسه علمیه حضرت فاطمه سلام الله علیها رفسنجان اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب تأکید داشتند که مسئله بیانیه گام دوم انقلاب تبیین شود.

وی تصریح کرد: بزرگترین هدف انبیای الهی، تشکیل حکومت اسلامی بوده و امروزه به برکت انقلاب اسلامی، این هدف محقق شده است، از این رو بر اساس فرموده امام راحل، حفظ نظام از اوجب واجبات است.

کارشناس فرهنگی بیان کرد: انقلاب اسلامی، در دنیای دو قطبی شرق و غرب آن زمان، حکومت دینی را ایجاد نمود و ما الان جمهوری اسلامی داریم که رشحه ای از رشحات حکومت اسلامی است و هنوز تا رسیدن به حکومت اسلامی راه داریم؛ همچنان که پیامبر صلوات الله علیه و امام علی علیه السلام نیز در طول حکومتشان به همه اهداف حکومت دست نیافتند.

تقوی رفسنجانی اظهار کرد: انقلاب، «اسلامی» بوده و شعارهای آن، جهانی، فطری، درخشان و همیشه زنده اند، به طوری که هیچ گاه بی مصرف و بی فایده نخواهند شد و بی شک فاصله میان بایدها و واقعیَّت ها، همواره وجدان های آرمان خواه را عذاب داده و می دهد، امَّا این، فاصله ای طی شدنی است  و بی شک همچون ۴۰سال گذشته، در آینده هم با حضور نسل جوان مؤمن، دانا و پُرانگیزه، با قدرت بیشتر طی خواهد شد.

وی افزود: برای رسیدن به تمدن اسلامی، طی کردن پنج مرحله «انقلاب اسلامی»، «نظام اسلامی»،«دولت اسلامی»،«جامعه اسلامی» و«امت اسلامی»ضروری است و در گام دوم انقلاب، خطاب اصلی رهبر انقلاب به جوانان بوده و به آنان توصیه می کند که برای برداشتن گام های سالم در آینده، باید گذشته را به درستی شناخت و از آن درس گرفت.

کارشناس فرهنگی، آزادی امروز را محصول چهل سال گذشته دانست و گفت:در ۴۰ سال گذشته چالش با آمریکا بر سر کوتاه کردن دست عمَّال بیگانه، تعطیلی سفارت رژیم صهیونیستی در تهران یا رسوا کردن لانه جاسوسی بود، ولی امروز چالش بر سرِ حضور ایران مقتدر در مرزهای رژیم صهیونیستی و برچیدن بساط نفوذ نامشروع آمریکا از منطقه غرب آسیا و حمایت جمهوری اسلامی از مبارزه مجاهدان فلسطینی در قلب سرزمین های اشغالی و دفاع از پرچم برافراشته حزب الله و مقاومت در سراسر این منطقه است که این تغییر چالش، نشان از قدرت رو به افزایش ایران عزیز در این چهل سال دارد.

تقوی رفسنجانی در ادامه به مسئله علم و پژوهش در بیانیه گام دوم پرداخت و گفت: البته یک سری مشکلاتی در کشور وجود دارد که علل مختلفی دارد، اما راه حل اصلی آن، حاکمیت تفکر انقلابی و جهادی در مدیریت کشور است.

وی، دو توصیه مهم بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به جوانان را برای پیمودن مسیر پرافتخار انقلاب اسلامی شناخت ظرفیت های عظیم مادی و معنوی کشور به عنوان کلید حل مشکلات در داخل کشور و نگاه امیدوارانه و خوشبینانه به آینده کشور  برشمرد  و افزود: بدون این کلید اساسیِ برای همه قفل ها، هیچ گامی نمی توان برداشت.

کارشناس فرهنگی گفت: نقشه راه آینده کشور در گرو تلاش در هفت حوزه اساسی است:«علم و پژوهش»، «معنویت و اخلاق»، « اقتصاد قوی»، «عدالت و مبارزه با فساد»، «استقلال و آزادی»،«عزت ملی، روابط خارجی، مرزبندی با دشمن» و « سبک زندگی اسلامی» است.

انتهای پیام/

برچسب ها:
حوزه گام دوم انقلاب
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان