زنگ مهر در مدارس رفسنجان نواخته شد+ تصاویر

  • شناسه خبر: 189030
زنگ مهر در مدارس رفسنجان نواخته شد+ تصاویر

آیین نواخته شدن زنگ مهر و آغاز سال تحصیلی جدید در رفسنجان صبح امروز با حضور امام جمعه، فرماندار، رئیس آموزش و پرورش و جمعی از دیگر مسئولان بصورت نمادین در هنرستان شهید میرزابیگی برگزار شد.

خانه » آخرین اخبار » زنگ مهر در مدارس رفسنجان نواخته شد+ تصاویر

به گزارش خانه خشتی، آیین نواخته شدن زنگ مهر و آغاز سال تحصیلی جدید در رفسنجان صبح امروز با حضور امام جمعه، فرماندار، رئیس آموزش و پرورش و جمعی از دیگر مسئولان بصورت نمادین در هنرستان شهید میرزابیگی برگزار شد.

حجت الاسلام اصغر عسکری در این آیین با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: رزمندگان در دوران دفاع مقدس بر جنگی که بر ما تحمیل شد با قدرت ایستادند و از کشور دفاع کردند و این دفاع، مقدس است.

امام جمعه رفسنجان تصریح کرد: قریب به ۳۶ هزار دانش آموز در دوران دفاع مقدس در میدان نبرد با دشمنان به شهادت رسیدند.

وی افزود: سندهای گویا و زنده دوران دفاع مقدس را می توان در همه جای کشور پیدا کرد، در دوران دفاع مقدس  آغاز گر جنگ نبودیم و نیستیم؛ دشمنان حمله کردند و ما دفاع کردیم و دفاع ما  دفاع از حق، کشور و نوامیس بود همان کاری که امام حسین (ع) در جریان عاشورا انجام داد.

امام جمعه رفسنجان عنوان کرد: هشت سال دنیا با ایران جنگید تا روزهای آخر هم شهرهای کشورمان بمباران شد و در نهایت پیروز شدیم و یک وجب از خاک کشور در تصرف دشمن درنیامد.

وی با بیان اینکه در گذشته جنگ در جلوه دفاع نظامی نمود داشت، گفت: امروز هر کلاس یک سنگر، هرمعلم یک افسر و هر دانش آموز یک نیروی ارزشمندی است  که می تواند  با سلاح علم و دانش مسلح شود و در همه عرصه ها و صحنه های کشور حضور پیدا کند.

حجت الاسلام عسکری عنوان کرد: یک کشور اگر مقتدر نباشد قدرت های جهانی آن را نابود می کنند. ۲۰ سال اسکتبار جهانی در دو کشور افغانستان و عراق اردو زد و میلیارد دلار هزینه کرد تا فرصیتی برای حمله به ایران پیدا کنند اما ملت مسلمان ایران دشمنان را ناکام گذاشت و این جزء با مقاومت صورت نگرفت.

وی با اشاره به اینکه  دین ما دینی است که اولین کلمه آن با فرمان خواندن آغاز شده است ابراز کرد: اختراعات و ابتکارات با علم و دانش و اساتید مجرب به وجود می آید.

حسین تقوی رئیس اداره آموزش و پرورش رفسنجان هم در این آیین گفت:  قرار است مدارس زیر ۵۰ نفر با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و با ساعات کم بازگشایی شوند که در رفسنجان که بیش از ۳۱ مدرسه با این شرایط داریم که در روستاها هستند و همچنین در هنرستان ها درس های مهارتی به صورت حضوری برگزار می شود.

وی بیان کرد: سال گذشته در شورای معاونین آموزش و پرورش مصوب شد که نام این هنرستان برای همیشه به نام شهید میرزابیگی نامگذاری شود و به همین  منظور زنگ مهر و آغاز سال تحصیلی را از این مدرسه شروع کردیم.

انتهای پیام/

 

برچسب ها:
آیین بازگشایی مدارس رفسنجان زنگ مهر هنرستان شهید میرزا بیگی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان