امام جمعه رفسنجان مطرح کرد:

واقعیت های دفاع مقدس نسل به نسل بازگو شود

  • شناسه خبر: 188711
واقعیت های دفاع مقدس نسل به نسل بازگو شود

امام جمعه رفسنجان گفت: در هفته دفاع مقدس فقط به دیدار خانواده های شهدا اکتفا نکنیم بلکه باید واقعیت های دفاع مقدس نسل به نسل بازگو شود.

خانه » آخرین اخبار » واقعیت های دفاع مقدس نسل به نسل بازگو شود

به گزارش خانه خشتی؛ حجت الاسلام اصغر عسکری امروز در جلسه هماهنگی برنامه های گرامیداشت هفته دفاع مقدس در رفسنجان با تاکید به آیاتی از قرآن کریم به دفاع مردمی اشاره و  اظهار کرد: خداوند متعال دو بار در قرآن از دفاع مرمی یاد کرده است اینکه اگر دفاع مردمی نباشد فساد زمین را فرا خواهد گرفت و مفسدین هر کار که خواستند انجام می دهند؛ زمانیکه  دفاع مردمی باشد مستکبرین و زیاده خواهان و…. جرأت پیدا نمی کنند که پای خود را از گلیم دراز تر کنند.

امام جمعه رفسنجان افزود: خداوند در جای دیگر می گوید اگر دفاع مردم نبود تمام مظاهر و مراکز مذهبی و دینی نابود می شد.

وی با بیان اینکه دفاع یک امر کلی است و هر دفاعی مقدس نیست، گفت: گاهی اوقات دفاع، دفاع از باطل است و دفاع از ظالم به ستمگر است و مقام معظم رهبری فرمودند که گاهی اوقات با این تعاریف ها جای جلاد و شهید عوض می شود مانند واقعه عاشورا همین را هم امروزه شاهد هستیم مثل توطئه ها و…. که جای جلاد و شهید عوض شده است؛ با توجه به فرموده های مقام معظم رهبری دفاع ما دفاع از ملت و کشور بود و چنین دفاعی مقدس است.

حجت الاسلام عسکری تصریح کرد: هر چه از دفاع مقدس فاصله می گیریم مسئولیت ما هم بیشتر می شود، چون نسل های امروزی جنگ را تجربه نکرده اند باید آنها را آگاه کنیم و جا دارد در هفته دفاع مقدس بر روی این موضوع کار شود و ریشه های اینکه استکبار جهانی با چه انگیزه هایی حمله نظامی را علیه ایران شروع کرد به جوانان اطلاع رسانی کنیم.

وی با اشاره به اینکه  دفاع ما دفاع مقدس است چراکه ما آغاز گر جنگ نبودیم، گفت: دفاع از کشور مان دفاع از ارزش ها، نوامیس و… بود. نسل جوان جنگ را ندیده است باید در بحث دفاع مقدس در خصوص خیانت هایی که به کشور شد و چه کسانی تجهیزاتی به دشمن دادند و اینکه جوانان و رزمندگان ما با چه فداکاری هایی جنگیدند تا پیروز شدند باید به جوانان روشنگری شود.

امام جمعه رفسنجان گفت: در هفته دفاع مقدس فقط به دیدار خانواده های شهدا اکتفا نکنیم بلکه باید واقعیت های دفاع مقدس نسل به نسل بازگو شود.

وی با اشاره به اینکه یادگاران دفاع مقدس هم هنوز هستند که به صحنه بیایند و خاطرات را بازگو کنند، گفت: دفاع مقدس یک الگو برای همه‌ی مردم در تاریخ ثبت شود.

انتهای پیام/

برچسب ها:
امام جمعه جلسه هماهنگی دفاع مقدس حجت الاسلام اصغر عسکری رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان