امام جمعه رفسنجان:

کارآفرینی و ایجاد شغل یک موهبت الهی است

  • شناسه خبر: 188555
کارآفرینی و ایجاد شغل یک موهبت الهی است

امام جمعه رفسنجان گفت: کارآفرینی و ایجاد اشتغال یک موهبت و لطف خداوند در آموزه‌های دینی ماست.

خانه » آخرین اخبار » کارآفرینی و ایجاد شغل یک موهبت الهی است

به گزارش خانه خشتی؛ مجید فصیحی‌هرندی فرماندار رفسنجان در مراسم آغاز به کار آکادمی کارآفرینی انجمن توسعه کارآفرینی رفسنجان اظهار کرد: امیدوارم آکادمی انجمن کارآفرینی گام مؤثری در جهت فعالیت گسترده‌تر در جهت ایجاد اشتغال پایدار بردارد.

وی افزود:  آمارهایی که در خصوص اشتغال عنوان می‌شود معمولا مربوط به اشتغال پایدارنیستند، اشتغالی مطلوب است که پایدار باشد و بر اساس آن فرد شاغل برای زندگی و آینده خود برنامه‌ریزی کند.

فرماندار رفسنجان عنوان کرد: برای ایجاد اشتغال پایدار نیازمند ایجاد بنگاه‌ها، کارگاه‌ها و کارخانه‌هایی با توانمندی بالا هستیم که قابلیت تولید محصولات مورد نیاز روزمره مردم و کارخانه‌ها را داشته باشند و محصولاتی که پایداری تولید آن در طول سال‌ها تضمین شده باشد.

فصیحی هرندی گفت: باید به سمت ایجاد فضایی برویم که چه در بحث خدمات و محصولات دیگر، نیازمندی‌های پایدار مردم را تامین کنند و مبتنی بر توانمندی‌های منطقه‌ای باشند و از لحاظ کیفیت با محصولات مشابه داخلی یا خارجی  بتواند رقابت کند.

وی بیان کرد: برای اینکه به این منظور برسیم نیازمند کارآفرینانی هستیم که با دانش و مهارت بالایی بتوانند وارد این عرصه شوند که هم در ایجاد فضای کسب و کار، شناخت نیازها و ظرفیت‌ها و آن‌چه می‌تواند به فضای کسب و کار کمک کند و هم در اداره زیرمجموعه‌های خود موفق شود و نیروی کاری که به‌کار گمارده می‌شود از لحاظ دانش و مهارت از توانمندی قابل قبولی برخوردار باشد.

فرماندار خاطرنشان کرد: امیدواریم انجمن کارآفرینان که با هدف والایی آکادمی را ایجاد کرده بتواند به اهداف خود برسد البته با توجه به سوابق درخشان و تلاش هایی که تاکنون انجام داده این مهم انجام خواهد شد.

حجت‌الاسلام اصغر عسکری امام جمعه رفسنجان اظهار داشت: کارآفرینی و ایجاد اشتغال یک موهبت و لطف خداوند در آموزه‌های دینی ماست، چون در حقیقت کارآفرینی و اشتغال فراهم‌کردن یک زندگی باشرافت و سعادتمندانه برای دیگران است.

وی با اشاره به اینکه کارآفرینی دارای برکات فراوان اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و امنیتی‌ست، افزود:  جامعه‌ای که افراد آن جامعه دارای شغل هستند امنیتی پایداری دارد و لغزش‌های فرهنگی به مراتب کمتر و مسائل اقتصادی جامعه پایدارتر و خانواده‌ها از اقتصاد ثابتی برخوردار هستند.

امام جمعه رفسنجان بیان کرد: علاوه بر برکات کارآفرینی، کسی که در جامعه اشتغال ایجاد می‌کند در حقیقت موجبات یک زندگی سعادتمندانه و باشرافت را برای دیگران فراهم می‌کند.

وی افزود: عده‌ای که با کسب روزی حلال ارتزاق می‌کنند در بین اعضای خانواده خود و پیش نفس خودشان احساس سربلندی و آبرومندی می‌کنند.

حجت الاسلام عسکری عنوان کرد: بعضی با صدقه یا انفاق پیدا و پنهان سعی می کنند نیاز نیازمندان را تامین کنند و این کار مورد تایید اسلام است؛ ولی بین صدقه دادن و ایجاد اشتغال تفاوت است.

امام جمعه رفسنجان با اشاره به آیه ای از قرآن کریم بر اهمیت اشتغالزایی تاکید و عنوان کرد: افرادی که در جامعه اشتغال ایجاد می کنند از این جهت که دیگران را به کار می گیرندنسبت به دیگران برتری دارند و از دیدگاه قرآن از آنچه که جمع می کنند برای آنها بهتر است چرا که در آن رحمت الهی است.

انتهای پیام/

برچسب ها:
آکادمی امام جمعه انجمن کارآفرینان رفسنجان فرماندار
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان