واهمه ‌«کرونا» و چشم امید دوباره به «طرح شهید سلیمانی»/دیار حاج‌قاسم مهیای جهاد مقابله با کرونا

  • شناسه خبر: 187788
واهمه ‌«کرونا» و چشم امید دوباره به «طرح شهید سلیمانی»/دیار حاج‌قاسم مهیای جهاد مقابله با کرونا

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان از رفع نواقص و به‌روزرسانی طرح شهید سلیمانی خبر داد و گفت: این طرح برای پیشگیری، رهگیری، اقدامات مراقبتی، حمایتی و نظارتی انجام شد.

خانه » پزشکی و سلامت » واهمه ‌«کرونا» و چشم امید دوباره به «طرح شهید سلیمانی»/دیار حاج‌قاسم مهیای جهاد مقابله با کرونا

به گزارش خانه خشتی، استان کرمان نیز مانند دیگر استان‌های کشور در محاصرۀ دلتاست و بر اساس آخرین  رنگ‌بندی رسمی کشور در ۲۳ مرداد‌ ماه، ۲۰ شهر استان کرمان در وضعیت فوق‌ قرمز، و قرمز و سه شهر نیز در وضعیت نارنجی قرار دارند.

بنا به اعلام رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در ستاد کرونای استان که ظهر شنبه در استانداری کرمان برگزار شد، وضعیت بیمارستان‌های استان در مراحل آخر ظرفیت بستری هستند و آی‌سی‌یوها تقریبا ۱۰۰ درصد اشغال است.

به گفته رشیدی‌نژاد تجهیزات و کمبودی در سطح بیمارستان‌ها نیست، دارو هم به‌صورت مقطعی و موقت ممکن است کمبود ایجاد شده باشد، اما در داروهای بیمارستانی به‌صورت کلی و اساسی مشکلی وجود ندارد.

در پیک کنونی در استان متوسط ۵۴۷ بیمار بستری می‌شود، اندکی کمتر ترخیص داریم و فاصله حدود ۲۰ نفر است، در پیک شدید قبل ۷۹۰ بیمار قطعی داشتیم و یک‌هزار و ۳۷۰ بیمار بستری که الان یک‌هزار و ۱۸۲ قطعی مثبت و یک‌هزار و ۸۵۰ بیمار بستری وجود دارد.

بزرگترین کمک مؤمنانه تلاش برای سلامت مردم است

سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در این ارتباط اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی به تنهایی نمی‌تواند با کرونا مقابله کند و باید همه با هم تلاش کنیم و هماهنگی‌ها، حرکت جهادی‌تر و جدی‌تر برای مقابله با ویروس کرونا داشته باشیم.

وی با اشار به اینکه مقابله با کرونا دارای دو وجه شامل اقدام عملی مسؤولان اجرایی و مردم است و هر دو را باید با هم ببینیم و توصیه رهبری هم همین است، بیان کرد: استان کرمان جزو استان‌های هماهنگ است و سپاه و بسیج با تمام توان آمده است و هر چه داریم در اختیار گذاشته‌ایم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان از فشار زیادی که به کادر بهداشت و درمان وارد شده است هم سخن به میان آورد و تصریح کرد: اعتقاد قلبی دارم که کادر درمان جهاد می‌کند یک جهاد پیچیده.

معروفی ابراز داشت:طرح شهید سلیمانی با همکاری وزارت بهداشت و بسیج اجرا می‌شود و یک کار کارشناسی دقیق است و نباید این به‌فراموشی سپرده شود که چه موفقیت‌هایی در این طرح داشته‌ایم.

وی همچنین تلاش برای سلامت مردم را به‌عنوان بزرگترین کمک مومنانه برشمرد و افزود: این تلاش‌ها برای سلامت مردم است، آن هم مردمی که در ۲۸ خرداد در پای صندوق رای برخلاف تلاش‌های دشمنان غوغا کردند و این مردم عجیب هستند.

رفع نواقص و به‌روزرسانی طرح شهید سلیمانی

معروفی از رفع نواقص و به‌روزرسانی طرح شهید سلیمانی خبر داد و بیان داشت: این طرح برای پیشگیری، رهگیری، اقدامات مراقبتی، حمایتی و نظارتی انجام شد و این را ابلاغ کرده‌ایم تا کمک‌های مؤمنانه در قالب طرح شهید سلیمانی در محلات انجام شود تا قرنطینه را به‌خوبی اجرا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: از هیئت‌ها و عزادارن درخواست کرده‌ایم نذورات را در دو بخش توزیع ارزاق و پخت و پز داشته باشند و ما این نذورات را به نام بانیان توزیع می‌کنیم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان یادآور شد: در قالب طرح شهید سلیمانی می‌توانیم نقاط قرمز را مشخص کنیم تا محله سبز ما آلوده نشود و این طرح محله‌محور، مسجدمحور است و همه مسؤولان و دستگاه‌ها در آن نقش دارند و بسیج در میدان قرار می‌گیرد.

معروفی ابراز داشت: همه را حساس کرده‌ایم و طرح شهید سلیمانی به صورت اطلس در همه شهرستان‌ها دنبال می‌شود و افراد مشکوک به ویروس را شناسایی و از آنها مراقبت می‌کنیم.

وی متذکر شد: نمی‌خواهیم مردم را بترسانیم فقط مردم آگاه باشند و ما حسینی‌وار در صحنه می‌آییم و تعطیلی‌ها برای ما نیست و آماده باش ۱۰۰درصد هستیم و نیروهای امدادی و نظامی و بهداشت و درمان در صحنه هستند تا فشارها را کم کنیم و دو هفته همه با هم تلاش کنیم تا از این قضیه عبور کنیم.

اگر مردم کمک نکنند، نمی‌توان بیماری را کنترل کرد

معروفی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی فرمانده صحنه مقابله با کروناست و ما در بسیج کمک حال آنها هستیم، عنوان کرد: کادر درمان در یک سال و نیم گذشته اذیت شده‌اند و آنها هم انسان هستند و انسان، تحلیل می‌رود و اگر رعایت نکنیم و کادر درمان تحلیل رود، چگونه می‌خواهیم آنها مقاومت کنند.

وی از اعلام فراخوانی خبر داد که بر اساس آن تمام افرادی که در حوزه نظام سلامت تجربه دارند به مراکز نظام سلامت و جامعه پزشکی مراجعه و ثبت‌نام کنند تا با هماهنگی دانشگاه ساماندهی و آموزش داده شوند و بالای سر بیماران حضور یابند تا فشار بر کادر درمان کاهش یابد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ابراز داشت: تمام سوله‌های ورزشی را در اختیار قرار دانشگاه علوم پزشکی قرار می‌دهیم و زمانی که تعطیلات آغاز شود، همه گلوگاه‌های استان کرمان و شهرستان‌ها باید بسته شود و ما بسیج را در اختیار نیروی انتظامی قرار می‌دهیم اما مردم مراعات کنند و نباید رفت و آمد داشته باشند.

وی تاکید کرد: در تعطیلات پیش‌رو ما هیچ کس را به استان کرمان راه نمی‌دهیم و هیچ‌کس هم نباید از استان بیرون برود و ورود افراد از استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان و مرکز استان به مناطق ییلاقی هم ممنوع می‌شود.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان اظهار داشت: از مردم خواهش می‌کنیم در تعطیلات در خانه بمانند و جایی نروند زیرا اگر مردم کمک نکنند، نمی‌توان کنترل کرد.

معروفی افزود: به وعاظ و مداحان توصیه می‌شود در منبر و عزاداری برای توجیه و حساس کردن مردم نسبت به شیوع کرونا سخنرانی کنند و در مراسم عزاداری فاصله ها رعایت شود و در فضای بسته برای عزاداری نرویم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با تاکید بر اینکه در شرایط خاصی هستیم و با تاکید بر اینکه در مراسم عزاداری و تاسوعا و عاشورا احساسی عمل نکنیم، بیان کرد: ما مسلمان و عاشق اهل بیت (ع) هستیم و امیدواریم با توسل به اهل بیت (ع) و سیدالشهدا (ع) از این امتحان بیرون آییم و انشاالله خداوند این ویروس منحوس را از ما دور کند.

کرمان در پیک چهارم کروناست/تلاش می‌کنیم تا بیماری در راهروی بیمارستان بستری نشود

محمدرضا رشیدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در ارتباط اظهار داشت: روزانه بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ تست پی‌سی‌آر و یک هزار و ۵۰۰ تست دیگر در استان کرمان انجام می‌شود که ۶۰ درصد آن در مرکز استان کرمان است و یک ریال وجه از بیماران سرپایی گرفته نمی‌شود.

رشیدی ابراز کرد: مراکز واکسیناسیون را گسترش دادیم و روزانه می‌توانیم به یک درصد جمعیت استان واکسن تزریق کنیم و کرمان در پیک چهارم کروناست و ما یک پیک از دیگر جاها عقب هستیم.

وی همچنین رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم تا زمان واکسیناسیون عمومی و مصونیت را امری ضروری خواند و خاطرنشان کرد: امیدواریم با تاکیدات که شده واکسن به اندازه کافی دست‌مان برسد و خبرهای خوبی در این زمینه هست که این دو را با هم پیش ببریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با تاکید بر اینکه تلاش می‌کنیم تا بیماری در راهروی بیمارستان بستری نشود، عنوان کرد: سن بیماری پایین‌تر آمده است و سرایت پذیری این نوع کرونا مانند آبله‌مرغان است و به شدت افرادی که واکسینه نشده‌اند دچار می‌شوند و با بدحال شدن بستری می‌شوند.

رشیدی یادآور شد: هم و غم ما این است که در بیمارستان با عزت و کرامت به مردم خدمات ارائه شود و دل‌مان می‌خواهد این موج شکسته شود و شیب نزولی پیدا کند.

وی تصریح کرد: مردم در خانه بمانند و عزاداری را در خانه انجام دهند و یا به  مکان‌هایی بروند که مشخص شده است و عزاداری در خانه در این موقعیت شاید ثواب بیشتری هم داشته باشد.

رشیدی عنوان کرد: مطب بعضی از پزشکان در رشته‌هایی مانند عفونی، داخلی و تصویربرداری شلوغ است و از آنها خواهش کرده‌ایم با نوبت‌دهی مناسب فضای مطلوبی ایجاد شود تا موجب اشاعه بیماری نشود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب ها:
بیمارستان افضلی پور حمیدرضا رشیدی نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان سردار معروفی طرح شهید سلیمانی فرمانده سپاه ثارالله کرونا
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان