۳۳۰ دستگاه تبلت و گوشی موبایل به دانش آموزان نیازمند در رفسنجان اهدا شد

  • شناسه خبر: 187776
۳۳۰ دستگاه تبلت و گوشی موبایل به دانش آموزان نیازمند در رفسنجان اهدا شد

معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت آموزش‌وپرورش رفسنجان از اهدای ۳۳۰ دستگاه تبلت و گوشی موبایل به دانش آموزان نیازمند در سال تحصیلی گذشته خبر داد.

خانه » اجتماعی » ۳۳۰ دستگاه تبلت و گوشی موبایل به دانش آموزان نیازمند در رفسنجان اهدا شد

به گزارش خانه خشتی، مهدی ابراهیمی در جمع خبرنگاران در رفسنجان اظهار کرد: در بحران کرونا با رایزنی‌های انجام شده توسط شرکت مس و خیرین ۳۳۰ تبلت و گوشی در اختیار دانش‌آموزان محروم و نیازمند این شهرستان در راستای جلوگیری از بازماندن از تحصیل قرار گرفت.
وی افزود: ۵۵ هزار ماسک و بالای ۵ هزار و ۵۰۰ لیتر مواد ضدعفونی‌کننده هم تهیه و در اختیار مدارس و حوزه‌های امتحانی و مدیریت قرار گرفت.

ابراهیمی گفت: در بعد عمرانی، توسعه فضاهای آموزشی و حصارکشی، محوطه‌سازی و تبدیل سیستم‌های گرمایشی از نفتی به گازی و شوفاژ نیز ۲۰۰ کلاس درس به این امکانات تجهیز شده‌اند.

این مسئول تصریح کرد: در طرح ملی مسکن فرهنگیان هم ۶۰ نفر از فرهنیان جهت استفاده از تسهیلات ۱۲ درصدی تشکیل پرونده دادند و تسهیلات کم‌بهره در ۲ مرحله در اختیار آن ها قرار گرفت.

وی گفت: ۲۰ نفر از همکاران فرهنگی که دارای بیماری خاص هستند جهت درمان و دریافت تسهیلات به بنیاد فرهنگی قدس معرفی کردیم که دریافت کرده‌اند.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: ۱۳۰ مدرسه در رفسنجان نیروی خدمات و سرایه داری ندارند که این مبود باید برطرف شود.

پژوهشسرای امام باقر(ع) در رفسنجان قطب ادبیات استان شد

معاون متوسطه آموزش‌وپرورش رفسنجان هم اظهار کرد: امسال د رکنکور ۱۴۰۰تعداد ۷ رتبه‌ تک و دورقمی را کسب کردند که یک نفر به نام محمد شایان شعبانی رتبه ۲ کنکور ریاضی ۱۴۰۰ کسب کرد و ۶ نفر هم رتبه ۲ رقمی را به دست آوردند.

حسن میرزایی بیان کرد: همچنین از رفسنجان ۶۸ نفر رتبه زیر ۳ هزار را کسب کردند که از این تعداد ۲۴ نفر رتبه زیر یک هزار ، ۲۲ نفر رتبه زیر ۲ هزار را کسب کردند.

وی افزود: امسال پژوهش‌سرای رفسنجان به عنوان قطب ادبیات استان کرمان انتخاب شد؛ به دلیل اینکه در جشنواره علمی پژوهشی در استان خوش درخشیدند.

میرزایی اضافه کرد: در محور ادبیات ۱۲ اثر برتر در حوزه سلول‌های بنیادین، کد نویسی ، گیاهان دارویی، مقاله علمی و پژوهشی و حوزه نجوم در استان داشتیم که در مرحله کشوری ادبیات ۲ اثر از این تعداد برتر شناخته شدند که یکی از آن‌ها اثر علوم آزمایشگاهی بود.

وی افزود: امسال از رفسنجان ۱۱ اثر به جشنواره جوان خوارزمی ( دوره متوسطه دوم) ارسال شد، در حوزه جشنواره نوجوان خوارزمی هم یعنی دوره متوسطه اول ۸ اثر به استان ارسال شد که ۲ نفر رتبه استانی کسب کردند و یک نفر در محور ادبیات و یک نفر در محور زبان انگلیسی بود.

میرزایی بیان کرد: ۲۲ هزار نفر جمعیت دانش‌آموزان دوره متوسط در رفسنجان است که از این تعداد بیش از ۱۲ هزار نفر در متوسطه اول حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه ۱۵ درصد این دانش آموزان ضعیف و نیازمند توجه بیشتر هستند گفت: در سال گذشته ۳۰ نفر از دانش‌آموزان مدارس رفسنجان ترک‌تحصیل کردند که با پیگیری‌ها تعدادی از آن‌ها به امر تحصیل برگشتند.

میرزایی بیان کرد: در حوزه متوسطه هم امسال ۷۰ نفر ترک تحصیل‌کردند که ۴۵ نفر با مشاوره و آموزش برگشتند و طی یک‌ونیم سال گذشته افت جدی تحصیلی در مدارس رفسنجان مشاهده نشد.

بیش از ۲۹۲ هزار نفر ساعت آموزش ضمن خدمت در رفسنجان برگزار شد

معاون پژوهشی اداره آموزش‌وپرورش رفسنجان هم گفت: آموزش و پرورش رفسنجان طی ۳ سال گذشته در هر سالش بیش‌از ۴۰۰ هزار نفر ساعت دوران توان افزایی را برگزار کرد.


سید محمد حسینی بیان کرد: شیوع بیماری کرونا شیوه‌های آموزشی مدل سنتی را به چالش کشیده شد و آموزش را به استفاده حداکثری از وسایل و تجهیزات تکنولوژی مثل موبایل و تبلت سوق داد.
وی افزود: در حوزه دوره‌های کارگاهی هم در زمینه معیارهای نوین در استعداد شناسی ۲۲ هزار نفر ساعت دوره برگزار شد.

حسینی ادامه داد: آموزش‌وپرورش رفسنجان توانست در اصول اولیه و اجباری آموزش ضمن خدمت ۲۹۲ هزار و ۵۸۶ نفر ساعت برگزار کند درحالی‌که ناحیه ۲ آموزش و پرورش کرمان ۱۱۹ هزار نفرساعت برگزار کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها:
آموزش و پرورش رفسنجان تبلت دانش آموزان نیازمند کرونا
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان