رئیس دانشگاه ولیعصر رفسنجان:

کتاب زندگینامه شهید وجدانی چاپ می شود

  • شناسه خبر: 187608
کتاب زندگینامه شهید وجدانی چاپ می شود

زئیس دانشگاه ولیعصر رفسنجان گفت: زندگینامه شهدای دانشجوی رقسنجان و همچنین کتاب زندگینامه شهید وجدانی به زودی چاپ و تدوین خواهد شد.

خانه » آخرین اخبار » کتاب زندگینامه شهید وجدانی چاپ می شود

به گزارش خانه خشتی؛ حسن رنجبر عسکری امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دانشگاه ولیعصر (عج) در هشت سال گذشته با سه مسئول اداره شد، اگر زمانی درب دانشگاه بسته شد و  با نبود دانشگاه برای شهر و جامعه مشکل پیش بیایید نشان دهنده آن است که دانشگاه در مسیر واقعی خود حرکت کرده است.

رئیس دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان با اشاره به اینکه دانشگاه ها بخصوص دانشگاه ولیعصر رفسنجان ابتدا آموزش محور و بعد طی فرایندی پژوهش محور و سالیان سال هم به سمت جامعه محور بودن در حال حرکت هستند، بیان کرد: مسئولیت اصلی و مهم دانشگاه ها جامعه محور بودن است. دانشگاه ها باید به سمتی پیش بروند که بتوانند مشکلات و نیازهای جامعه را شناسایی و برای حل آنها تلاش کنند.

رنجبرعسکری با اشاره به بحث کارآفرینی و راه اندازی مرکز رشد در دانشگاه ها، تصریح کرد: وظیفه مرکز رشد این است که صاحبان ایده و فکر را حمایت کند تا ایده های آنها تبدیل به محصول شود و در نهایت به پارک های علم و فناوری هدایت خواهند شوند، پارک ها  هم حمایت می کنند تا محصول اصلی را به بازار هدایت کنند.

وی افزود: دانشگاه ولیعصر رفسنجان اولین دانشگاهی بود که مرکز رشد را در سال ۹۱ راه اندازی کرد و تا الان بیش از ۷۰ شرکت دانش بنیان در این مرکز مستقر هستند.

رنجبر عکسری عنوان کرد: تعدادی از شرکت های مرکز رشد در دوران کرونا به خوبی پیشرفت کردند و الکل مورد نیاز را تولید کردند و  برخی هم در بحث مواد ضدعفونی ورود پیدا کردند و اکنون هم مجوزهای احداث کارخانه الکل در منطقه ویژه اقتصادی اخذ شده و به زودی این کارخانه راه اندازی می شود.

وی خاطرنشان کرد: انعقاد تفاهم نامه  بین دانشگاه ولیعصر، مس و دانشگاه صنعتی شریف باعث شد ارتباط بسیار خوبی بین این سه نهاد برقرار شود و این نشان دهنده عزم دانشگاه به سمت حل شدن نیاز جامعه باشد.

رئیس دانشگاه ولیعصر رفسنجان با اشاره به احداث پارک علم و فناوری که وعده آن را روحانی رئیس جمهوری در سفر به رفسنجان داد، گفت: از آنجاییکه در مرکز استان تنها یک پارک علم و فناوری باید احداث شود، رایزنی و تفاهم نامه ای ایجاد شده تا پردیس این پارک در رفسنجان احداث شود.

وی با بیان اینکه صندوق حمایت از پژوهشگران و نوآوران را سال ۹۷ در دانشگاه ایجاد کردیم، گفت: یکی از استان هایی که این صندوق در آن ایجاد نشده بود استان کرمان بود، دانشگاه با همکاری پارک علم و فناوری تقبل کرد ۵۰ درصد سرمایه را بگذارد و بخش خصوصی وارد شدند و درصد زیادی از سهام از شرکت های رفسنجانی بودند که بازهم نشان دهنده این است که رفسنجان نقش بسزایی در ایجاد صندوق نوآوری داشت.

رئیس دانشگاه ولیعصر رفسنجان عنوان کرد: دانشگاه ولیعصر به عنوان معین منطقه خنامان از طرف استانداری معرفی شد و با همکاری مس و دانشگاه تعدادی از زمین های منطقه خنامان را زیر کشت زعفران بردیم و همچنین گلخانه هم احداث شد تلاش کردیم کشاورزان را با نحوه کشت زعفران آشنا کنیم.

وی افزود:  از سال گذشته زمین‌ها را به خود اهالی واگذار کردیم، اما کشاورزان با استادان ما در مباحث کشاورزی ارتباط  دارند و حمایت می‌شوند همچنین در منطقه سرچشمه با همکاری دانشگاه هم کشت گل محمدی  انجام می‌شود.

رنجبرعسکری با اشاره به برگزاری آزمون ها در رفسنجان، گفت: در سال جاری ۱۲ آزمون در شهرستان برگزار شده که ده آزمون برگزار شده و دو آزمون دیگر هم تا هفته آینده برگزار خواهد شد و بیش از ده هزار داوطلب در این آزمون ها شرکت کردند.

وی افزود: دانشگاه ولیعصر در برگزاری آزمون سراسری رتبه اول کشور را از نظر کیفیت برگزاری کسب کرد.

رنجبرعسکری از چاپ کتاب زندگینامه شهدای دانشجوی رفسنجان صحبت به میان آورد و گفت: از جمله شهدای دانشگاه، شهید بصیرزاده است و دیگر شهدای دانشجو، که این کار به زودی انجام می شود و همچنین کتاب شهید وجدانی اولین خلبان شهید ایران که اهل رفسنجان است به زودی تدوین و چاپ خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه از سال ۷۰ تاسیس شده  و در حال حاضر در ۱۰۶ رشته گرایش دانشجو جذب می شود، گفت:  ۳۲ رشته کارشناسی، یک رشته ارشد پیوسته حقوق، ۵۵ رشته ارشد ناپیوسته و ۲۰ رشته گرایش در مقطع دکتری داریم.

رئیس دانشگاه ولیعصررفسنجان افزود:  ۷ هزار دانشجو در حال تحصیل داریم که ۸۰ درصد در مقطع کارشناسی و بیش از  ۲۰ درصد تحصیلات تکمیلی هستند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: ۱۵۰ هزار متر مربع ساختمان ساخته شده خیلی از پروژه ها افتتاح شده و ۱۲ هزار متر مربع پروژه داریم که بالای ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشتند و یکی از این پروژه ها که هزار متر مربع دارد در هفته دولت افتتاح خواهد شد.

وی افزود: خوابگاه مرحوم شمسی و فاز ۳ دانشگاه علوم پایه و خوابگاه صبوری که ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشتند که به‌دلیل مشکلاتی که با پیمانکاران داشتیم به انجام نرسیده است.

رئیس دانشگاه ولیعصر رفسنجان از کسب ۱۲ سهمیه المپیاد یاد کرد و گفت: کسب شاخص های برتر و رتبه های علمی عناوین آموزشی و افزایش مقالات با اعتبار علمی بالا از افتخارات این دانشگاه است.

وی افزود: بالای ۵۶.۵ درصد دانشجویان ارشد این دانشگاه در دانشگاه های دولتی پذیرفته شدند قریب به ده هزار دانش آموخته در مقاطع مختلف تحصیلی از دانشگاه فارغ التحصیل شدند و در جاهای مختلف مشغول به کار شدند.

رنجبر عسکری  افزایش ۱۷۵ درصدی بودجه ، افزایش برنامه های فرهنگی از دیگر فعالیت های این دانشگاه عنوان کرد و گفت: دو نفر از اعضای هیات علمی این دانشگاه جزو یک درصد دانشمندان برتر جهان شدند و همچنین ۹ نفر  از همکاران ما پژوهشگر برتر در سطح استان شناخته شدند.

رئیس دانشگاه لیعصر رفسنجان گفت: دانشگاه در سال ۹۲ هفت رتبه برتر ،سال ۹۳، ۱۲ رتبه برتر و در سال ۹۴، ۳ رتبه و ….را کسب کرد و همچنین کسب رتبه برتر مدیریت محیط سبز و کسب غرفه برتر در نمایشگاه های تهران و اصفهان و … از دیگر فعالیت های این دانشگاه است.

انتهای پیام/

برچسب ها:
حسن رنجبرعسکری خبرنگاران رئیس دانشگاه ولیعصر رفسنجان نشست خبری
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان