عصر کرونایی سنددار می شود

  • شناسه خبر: 187133
عصر کرونایی سنددار می شود

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور راهکارها و روش های مقابله با کرونا را در قالب جشنواره ملی عصر کرونایی، سنددار می کند تا در بحران های احتمالی آینده مورد استفاده قرار گیرد.

خانه » اجتماعی » عصر کرونایی سنددار می شود

به گزارش خانه خشتی، برای عصر کرونایی، این پدید نو ظهور جهانی که بر سلامتی بشریت غلبه کرده، قرار است توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور راهکارها و روش های مقابله با آن در قالب جشنواره ملی عصر کرونایی، یک سند ثبت شود تا در بحران های احتمالی آینده مورد استفاده قرار گیرد.

کرونا، ویروسی جدید در عصر حاضر است و بی شباهت به دوره های وبا و طاعون جان گیر آدم ها نیست، این ویروس از حدود یک سال و نیم پیش خیز برداشت و در واقع کل کشورهای جهان را دور زد امّا همچنان نفس تازه می کند تا جان هایی را بگیرد، انگار این بازی که شروع کرده برایش جالب و جذاب است.

این ویروس با هدف گرفتن سلامتی انسان ها، چرخه زندگی را کُند کرد، بر کسب وکار، اثر گذاشت و راه مجازی و همراه با مشکلات را جلو پای محصلان دانشگاه و مقاطع تحصیلی گذاشت، کار حوزه بهداشت و سلامت و کادر درمان را سخت و دشوار کرد، مسافرت ها را محدود کرد، استفاده از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی جهت در امان ماندن سلامتی اجباری شد و دیگر مسائلی که همگان بر آن واقف اند.

انجام تدابیر لازم برای مقابله با این ویروس جهت برگشتن به زندگی سالم دغدغه همه کشورها بوده و هست، از جمله می توان به کشف واکسن و تولید انبوه، اضافه کردن بخش هایی جهت بستری بیماران مبتلا به کرونا، تولید ماسک و دیگر روش های مفید اشاره کرد، بهتر است این تدابیر موثر در قالب سندی تدوین شود، بحران هیچوقت خبر آمدنش را نمی دهد امّا آماده باشی و داشتن پدافند غیرعامل در هر زمینه ای در برابر بحران موجب کاهش خسارات جانی و مالی می شود.

کشورهای جهان در این شرایط با راهکارهای مختلفی سعی در مقابله با این ویروس نامرئی و کشنده دارند و تا کنون روش های آن ها تا حدودی در این کارزار موثر واقع بوده و در ایران نیز روش هایی که به کار گرفته شده تا بر این بیماری غلبه شود قرار است در قالب سند عصر کرونایی تدوین و در آینده در صورت احتمال بروز بحران مورد استفاده قرار گیرند.

جشنواره ملی ” عصر کرونایی ” به مرکزیت رفسنجان

دبیر جشنواره ملی ” عصر کرونایی ” درباره برگزاری این جشنواره چنین گفت: زمانی که بحران کرونا شروع شد؛ معاونت فرهنگی دانشجویی وازرتخانه همگام با بخش های دیگر وزارت بهداشت از جمله بخش درمان که در خط مقدم مبارزه با این ویروس بود تا درمان کمتر صدمه ببیند؛ فعالیت های بسزایی را داشته و در حال اجرا دارد.

وی با اشاره به اینکه در کشور ایران بحران هایی نظیر سیل و زلزله، آتش سوزی، وفان، بیابان زایی و انواع بحران های غیر طبیعی اتفاق می افتد، افزود: با بهره گیری از دانش، عقل و برنامه ریزی به ویژه با اتکا به دانش مدیریت بحران می توان خسارت های احتمالی را به حداقل رساند.

دکتر محمدرضا حاجی زاده بحران کرونا را نیز از بحران های چالش برانگیز دنیا و بخ تبع آن ایران عنوان و تصریح کرد: کارهای زیادی در کشور از جمله کارهای مدیریتی، فرهنگی و کارهای علمی در راستای مقابله با کرونا در حال انجام است، این امور و فعالیت ها باید جمع بندی شوند و در اختیار همه قرار گیرد.

وی برگزاری جشنواره ملی ” عصر کرونایی ” را در جهت جمع آوری آثار و روش ها و تفکرات و ایده هایی دانست که در مقابله با بحران کرونا اجرا شد و می تواند در ساماندهی بحران های احتمالی آینده بسیار ارزشمند و مفید باشد.

تجربیات، سرمایه هستند

حاجی زاده عنوان کرد: ایده برگزاری این جشنواره را با ( دکتر لاری ) معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که در حال حاضر سخنگوی ستاد ملی مباره با کرونا هم هست در میان گذاشتیم که وی استقبال کرد و تجربیات در این راستا را سرمایه ای عظیم دانست.

وی ادامه داد: این جشنواره ملی است و از سوی وزارت بهداشت هم مورد حمایت قرار می گیرد، علاوه بر حمایت های لازم رد برگزاری این جشنواره از سوی وزارت بهداشتف ایده های برتر نیز از سوی این وزارتخانه حمایت می شوند، البته دبیرخانه این جشنواره در رفسنجان است.

محورهای اصلی این جشنواره

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در ادامه محورهای اصلی این جشنواره را محورهای علمی، مدیریتی و فرهنگی برشمرد و افزود: افراد از سراسر کشور دخیل در اجرای راهکارها و روش های موثر مقابله با بیماری کرونا می توانند آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

وی تصریح کرد: در بخش مدیریت در رفسنجان فعالیت های عمده ای با همفکری فرمانداری، شهرداری، شرکت مس و دیگر ارگان ها انجام شده است از جمله می توان به مدیریت مجتمع مس سرچشمه اشاره کرد که در این زمینه با ایجاد مرکز بحران ۵۰ تختی شهدای صنعت مس در بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) و خرید دستگاه اکسیژن ساز و دیگر خدمات به کمک بهبود اوضاع شهر شتافت.

حاجی زاده خاطرنشان کرد: در محوریت علمی این جشنواره هم در قسمت پیشگیری، تشخیص و درمان کرونا هر کس ایده، فکر و اختراعی در این زمینه در سطح کشور داشته که موثر بوده، می تواند اثر خود را به جشنواره ارسال کند تا علاوه بر برگزیده شدن و دریافت جایزه، به شرکت های دانش بنیان و پارک های علم و فناوری معرفی می شوند تا این ایده ها و اختراعات کاربردی شوند و به مرحله تولید انبوه برسند.

وی خاطرنشان کرد: در رفسنجان ارتباطی که با مرکز دانش بنیان و نوآوری شهید ستاری و مس سرچشمه و نیز با وزارت بهداشت داریم می توانیم ایده های برتر را به این مرکز معرفی و با حمایت شرکت مس به تولید برسند.

حاجی زاده خاطرنشان کرد: در کارهای فرهنگی نیز مشخص است که در اکثر استان ها برای مقابله با پدیده بحران کرونا فعالیت های فرهنگی اعم از نوآوری، فیلم کوتاه، نقاشی، طراحی، ساخت و تولید کلیپ، تولید محتوا و … انجام شده که می توانند در جشنواره در بخش های ادبی، فیلم و هنرهای تجسمی شرکت داشته باشند.

تا ۱۵ شهریور مهلت ارسال آثار است

دبیر جشنواره ملی ” عصر کرونایی ” بیان کرد: این جشنواره مدتی است آغاز شده و افراد می توانند آثار خود را تا ۱۵ شهریور سال جاری به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند و جهت کسب اطلاعات بیشتر می توان با ۰۹۱۳۶۲۴۶۰۶۵ یا ۰۳۴۳۴۲۵۹۱۷۳ تماس گرفت.

انتهای پیام/

برچسب ها:
بحران حاجی زاده درمان راهکار رفسنجان کرونا مقابله
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان