رئیس بهزیستی رفسنجان خبر داد؛

اعطای تسهیلات هفت میلیاردی اشتغال به مددجویان بهزیستی رفسنجان

  • شناسه خبر: 186906
اعطای تسهیلات هفت میلیاردی اشتغال به مددجویان بهزیستی رفسنجان

رئیس بهزیستی رفسنجان گفت: سال گذشته به ۱۶۰ نفر از معلولین و مدد جویان  هفت میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زایی اعطا شده است.

خانه » اجتماعی » اعطای تسهیلات هفت میلیاردی اشتغال به مددجویان بهزیستی رفسنجان

به گزارش خانه خشتی، عباس بلندی صبح امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته ی بهزیستی برگزار شد اظهارکرد: شعار امسال بهزیستی هوشمند سازی، محله محوری و سلامت اجتماعی در خانواده است و تاکید بر خانواده، اهمیت کار را نشان می دهد زیرا اگر خانواده اصلاح شود کل جامعه اصلاح خواهد شد.

بلندی بابیان اینکه بحث پیشگیری از معلولیت ها و آسیب های اجتماعی بخش مهمی از وظایف بهزیستی است، گفت: در درجه ی اول ما نباید اجازه دهیم معلولیت و آسیب اجتماعی ایجاد شود و در درجه ی دوم، اگر معلولیت و آسیب اجتماعی ایجاد شد جلوی پیشرفت آن را بگیریم و در درجه ی سوم، فرد را به زندگی عادی برگردانیم.

وی با اشاره به اینکه برای پیشگیری از معلولیت، افراد می توانند به مشاوره های ژنتیک قبل از ازدواج مراجعه کنند تا تشخیص به موقع داده شود افزود: در همین راستا در بحث پیشگیری از آسیب های اجتماعی مشاوره های روان شناختی و آموزش های قبل از ازدواج توسط بهزیستی ارائه می شود.

رئیس اداره بهزیستی رفسنجان گفت: تست های شنوایی و تنبلی چشم بعد از تولد برای پیشگیری از معلولیت ها و غربالگری انجام می شود.

وی افزود: کودکان زیر ۶ سال در بحث بینایی، با یکسری آزمایشات و معاینات به راحتی تنبلی چشم آنها تشخیص داده می شود و از نابینایی افراد جلوگیری می شود و در بحث شنوایی هم از زمان بدو تولد اگر نوزادی بدنیا آمد و ناشنواست قابل تشخیص است و بلافاصله با کاشت حلزون و درمان های دیگر از ناشنوایی مطلق جلوگیری می شود.

بلندی با بیان اینکه سازمان بهزیستی مجوز مراکز مشاوره را صادر می کند، گفت: در حال حاضر ۱۳ مرکز و دفتر مشاوره در شهرستان رفسنجان فعال هستند.

رئیس اداره بهزیستی رفسنجان گفت: در دوران کرونا از آموزش های حضوری محروم شدیم و با بهتر شدن شرایط آموزش ها  در زمینه خانواده و مهارت های زندگی شروع می شوند.

وی خاطر نشان کرد: یکی از فعالیت های اساسی که بهزیستی انجام می دهد توان بخشی معلولین است که از بدو تولد تا پایان عمر می تواند در بهزیستی پرونده داشته باشد، داشتن پرونده در بهزیستی منوط بر بضاعت و عدم بضاعت مالی نیست.

بلندی گفت: ابتدای امسال سند اشتغال معلولین و مدد جویان بهزیستی شهرستان رفسنجان در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس بهزیستی رفسنجان با بیان اینکه سازمان بهزیستی در بحث اشتغال اقداماتی انجام می دهد، گفت: یکی اینکه پرداخت وام های خویش فرمایی است که دارای

افرادی که دارای مدرک فنی و حرفه ای و جواز کسب باشند می توانند وام های کم بهره خویش فرما دریافت کنند و کارفرمایان معلولان را بکار می گیرند و به ازای هر فردی که از بهزیستی بکار گیری کند مبلغ ۵۰ میلیون تومان وام دریافت می کند.
در بحث بیمه نیز اگر مددجویی سهمی از بیمه خویش فرما بپردازد بهزیستی آن را بر میگرداند و اگر کار فرمایی معلول و مدد جویی از بهزیستی بکار گرفته باشد و بیمه کند، بهزیستی سهم پرداختی بیمه را پرداخت می کند.

وی افزود: بهزیستی متولی ساخت مسکن نیست، ساخت مسکن را تسهیل می کند یعنی خانواده های دو معلول به بالا را سازمان اداره ی راه و شهرسازی در شهر و بنیاد مسکن در روستا، زمین رایگان در اختیار افراد قرار می دهد و بهزیستی کمک هزینه ی مسکن را انجام می دهد و تک معلولی ها هم یکسری کمک هزینه هایی پرداخت می شود اما زمین به این افراد داده نمی شود.

بلندی در ادامه به خدمات اورژانس اجتماعی اشاره کرد و گفت: تلفن ۱۲۳ در هر ساعت از شبانه روز پاسخگوشت تا اگر فردی آسیب دیده  به مشکل آن رسیدگی شود.
وی افزود: در صورتی که نیاز است افراد اورژانس اجتماعی در آن موقعیت حضور داشته باشند، باتیم سیار که متشکل از روان شناس و مدد کار است حضور پیدا می کنند و خدمات ارائه می دهند و اگر نیاز باشد به مراکز مداخله منتقل شوند و خدمات لازم صورت می گیرد اگر قابل برگشت به خانواده نباشند وارد مراکز بهزیستی می شوند.

وی عنوان کرد: قریب به ۵ هزار معلول در شهرستان رفسنجان داریم که بیشترین آن ها معلول جسمی و حرکتی هستند.

بلندی به افتتاح دو مرکز مشاوره در سرچشمه و شهر رفسنجان در هفته بهزیستی امسال اشاره کرد و گفت:  سال گذشته به ۱۶۰ نفر از معلولین و مدد جویان  هفت میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زایی اعطا شده است.

وی ادامه داد: سند مناسب سازی محیط معلولین در شهرستان رفسنجان نوشته شده تا بر اساس آن فرد معلول مثل یک فرد سالم بتواند به راحتی وارد جامعه شود.

بلندی خاطر نشان کرد: خط تلفنی مشاوره بهزیستی ۱۴۸۰ است که خدمات ارائه داده می شود.

وی در پایان تقاضا کرد که  خیریه ها، همه ی دستگاه های دولتی و به خصوص مردم به کمک بهزیستی بیایند.

خبر از فاطمه فیروزآبادی

انتهای پیام/

 

برچسب ها:
بهزیستی بهزیستی رفسنجان تسهیلات عباس بلندی مددجو
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان