طرح قرآنی (آموزشی_حفظی) برای اولین بار در کشور، در رفسنجان برگزار می شود

  • شناسه خبر: 186852
طرح قرآنی (آموزشی_حفظی) برای اولین بار در کشور، در رفسنجان برگزار می شود

مسئول قرارگاه مدافعان قرآن کریم و عترت ( ع) شهید قدس حاج قاسم سلیمانی رفسنجان از اجرای طرح قرآنی (آموزشی، حفظی) برای اولین بار در رفسنجان خبر داد.

خانه » آخرین اخبار » طرح قرآنی (آموزشی_حفظی) برای اولین بار در کشور، در رفسنجان برگزار می شود

به گزارش خانه خشتی؛ حسین احمدی مسئول قرارگاه مدافعان قرآن کریم و عترت ( ع) شهید قدس حاج قاسم سلیمانی رفسنجان در گفتگویی اظهار داشت :طرح های تخصصی قرآن کریم که در گذشته برگزار می شده محدود به دوره تابستان بوده است که با بازگشایی مدارس در مهر ماه فعالیت ها از قرآن محوری به سمت درس محوری گرایش پیدا می کرده است.

وی افزود: با نگاه عمیق در این حوزه و ریشه یابی و آسیب شناسی علمی این موضوع طرح تحولی تخصصی تلفیقی توسط این قرارگاه برای اولین بار در کشور ارائه شده است.

احمدی با اشاره به این که درصدد هستیم که خاستگاه و شروع این طرح در رفسنجان باشد، عنوان کرد: این طرح زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی و با حمایت مجتمع مس سرچشمه و همکاری شهرداری و آموزش و پرورش با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار می شود;
بدین شکل که دانش آموزان پایه هفتم دارای شرایط لازم در تابستان امسال ، پایه هشتم را در چله آموزشی ( چهل روز ) در قالب طرح آموزش ترکیبی دروس ، آن هم برای اولین بار در سیستم آموزش کشور ، می گذرانند.
وی ادامه داد: پس از این دوره دانش آموزانی که موفق شده اند در امتحانات شهریور ماه آموزش و پرورش، پایه هشتم را به صورت جهشی بگذرانند، وارد دوره استعداد سنجی چهل روزه خواهند شد و پس از آن در یکی از دوره های تخصصی حفظ ( یک ساله ، دو ساله و سه ساله ) کل قرآن کریم قرار خواهند گرفت.

احمدی با تأکید بر این که در این طرح اساتید به صورت جهادی به دانش آموزان ، آموزش می دهند ، تصریح کرد: در این طرح چون دانش آموز یک پایه را به صورت جهشی می خواند ، دانش آموز شرکت کننده در دوره از دوستان هم سن و سال خود عقب نمی افتد.

وی تاکید کرد: در این طرح دانش آموزان ضمن حفظ تخصصی ده تا سی جزء قرآن کریم در طی یک سال ، به صورت جامع و کامل با الفبای حفظ آشنا خواهند شد.
احمدی گفت: همچنین جهت عمل به رسالت قرارگاه مدافعان قرآن کریم و عترت علیهم السلام شهید قدس حاج قاسم سلیمانی رفسنجان مبنی بر رشد چند بعدی دانش آموزان و تبدیل آن ها به انسان های تراز ، کلاس های احکام ، روان شناسی و مشاوره ، مهدویت ، شهید شناسی ، آشنایی با نهج البلاغه و صحیفه سجادیه به همراه آموزش ریاضی از اول دبستان تا پایه نهم در طول دوره تدریس خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها:
طرح قرآنی مسئول قرارگاه مدافعان قرآن کریم و عترت ( ع) شهید قدس حاج قاسم سلیمانی رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان