خانه خشتی گزارش می دهد؛

قطعی برق دامن سیمان را هم گرفت/ سیمان کم بود گران هم شد

  • شناسه خبر: 186849
قطعی برق دامن سیمان را هم گرفت/ سیمان کم بود گران هم شد

مدت‌هاست که مردم در گوشه گوشه‌ی کشور برای تهیه سیمان با مشکل روبرو شده‌اند و رفسنجان هم از این قاعده مستثنی نیست.

خانه » آخرین اخبار » قطعی برق دامن سیمان را هم گرفت/ سیمان کم بود گران هم شد

به گزارش خانه_خشتی؛ مدت‌هاست که مردم در گوشه گوشه‌ی کشور برای تهیه سیمان با مشکل روبرو شده‌اند و رفسنجان هم از این قاعده مستثنی نیست. کمبودها و گرانی این اقلام نه تنها ساخت‌وسازها را دچار مسائلی کرده بلکه چالش‌ها تا جایی ادامه یافته که هر روز شرایط سخت تر از گذشته می شود به طوری که این مشکلات باعث کاهش فعالیت بخش خصوصی شده است. اخیرا هم دولت با صدور بخشنامه ی جیره بندی برق صنایع بزرگی مانند فولاد و سیمان را در دستور کار قرار داده است و همین عامل باعث کاهش تولید سیمان شده است.

یکی از فروشندگان مصالح ساختمانی به خانه خشتی می گوید: چرا سیمان به قیمت دولتی وجود ندارد ولی با قیمت بازار آزاد دو تا سه برابر قیمت اصلی به فروش می رسد؟ چرا نظارتی بر بازار توزیع سیمان نمی شود؟ اگر سیمان نیست چرا در بعضی جاها با قیمت بالاتری به فروش میرسد اگر هم هست چرا برای همه نیست.
یکی از پیمانکاران بخش خصوصی ساختمان هم با بیان مشکلات حوزه سیمان می گوید: من یک پیمانکار هستم زمانی یک پروژه ساختمانی را بر عهده می گیرم باید مسئولیت و تبعات آن را بر عهده داشته باشم و پاسخگو باشم چرا باید یک پروژه ساختمانی به خاطر بی تدبیری مسئولان در عرضه سیمان معلق بماند چه کسی پاسخگوی این مشکلات است.
وی می افزاید: چرا در شهری مثل رفسنجان با وجود چند کارخانه سیمان نباید سیمان وجود داشته باشد.
یکی از کارگران ساختمانی هم می گوید: چند هفته است به خاطر نبود سیمان سر کار نمی روم. زندگی ما به همین مزد کارگری می گذرد الان چند هفته است که به خاطر نبود سیمان کارمان تعطیل است.
شاهین حریری رئیس صنعت، معدن و تجارت رفسنجان در خصوص این مشکل گفت: مشکل نبود سیمان به خاطر قطعی های مکرر برق است و اینکه دولت تاکید کرده واحدهای فولادی و سیمانی با نصف ظرفیت تولید باید فعالیت داشته باشند.
وی افزود: پروژه های بزرگ عمرانی در رفسنجان شروع شده که نیاز به سیمان دارند و این عامل هم در وضعیت سیمان شهرستان تاثیر گذاشته است و باعث کمبود سیمان در شهر شده است.
رئیس صنعت، معدن و تجارت رفسنجان بیان کرد: اگر کارخانه ها و واحدهای تولید سیمان خاموشی برق نداشته باشند و بتوانند ۲۴ ساعته فعالیت داشته باشند مشکل برطرف خواهد شد ولی با تاکیدی که دولت دارد نه تنها واحدهای سیمانی بلکه کارخانه ها و واحدهای تولیدی دیگر هم باید مصرف برق را کاهش بدهند.
وی در خصوص سوال اینکه چرا سیمان با قیمت بازار آزاد وجود دارد، گفت: وقتی یک کالایی کمبود می شود مانند مرغ، شکر و روغن دلالان و کاسبان از فرصت استفاده کرده و قیمت کالا را بالا می برند.
حریری گفت: اداره صنعت، معدن و تجارت بر نحوه تولید و توزیع سیمان در شهرستان و اینکه سهمیه سیمان کجا و در کدام پروژه توزیع و استفاده می شود نظارت دقیق دارد.

همیشه در پایان گزارش هایی از این دست یک سوال بی پاسخ باقی می ماند که اگر قرار باشد اینگونه، دلال ها بتوانند براحتی بر وضع بازار چمبره بیاندازند پس نقش نهادهای نظارتی در کنترل بازار چیست؟

گزارش از منیژه نوروزی

انتهای پیام/

برچسب ها:
حریری رفسنجان کمبود سیمان گرانی سیمان مشکلات توزیع سیمان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان