چهار طرح حوزه سلامت جنوب کرمان به بهره‌برداری رسید

  • شناسه خبر: 186652
چهار طرح حوزه سلامت جنوب کرمان به بهره‌برداری رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از بهره‌برداری ۲ پایگاه سلامت شهری، ستاد اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث شهرستان جیرفت و نخستین مرکز تحقیقات حیوانات آزمایشگاهی جنوب کرمان خبر داد.

خانه » آخرین اخبار » چهار طرح حوزه سلامت جنوب کرمان به بهره‌برداری رسید

به گزارش خانه خشتی به نقل از ایرنا؛ روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، اصغر مکارم پایگاه های سلامت مورد بهره برداری در جیرفت را شامل پایگاه شهری حسین آباد و کشاورزی اعلام کرد و گفت: این پایگاه ها با اعتبار یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان و زیربنای ۵۱۰ متر مربع با پوشش جمعیتی ۲۰ هزار نفر افتتاح شد.

وی به اهمیت دستاوردهای طرح تحول سلامت در ارتقای سلامت جامعه اشاره و تصریح کرد: در کنار همه اقدامات به ویژه ساخت فضاهای لازم به منظور توسعه خدمات طرح تحول سلامت در راستای بالا بردن خدمات بهداشتی در طول چند سال اخیر واحدهای کوچکتری در کنار مراکز جامع سلامت شهری که حدود ۱۲ هزار نفر جمعیت را تحت پوشش دارند با عنوان پایگاه سلامت راه اندازی شد.

وی افزود: این مراکز که ارتباط نزدیکتری با مردم برای ارائه خدمات بهداشتی دارند، مکلف هستند تا تمام افراد تحت پوشش را بشناسند و خدمات را انجام دهند.

وی به بهره برداری ستاد اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث جیرفت اشاره کرد و افزود: این ستاد با اعتبار ۶ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از راه اندازی نخستین مرکز تحقیقات حیوانات آزمایشگاهی جنوب کرمان خبر داد و اعتبار این مرکز را ۸۰۰ میلیون تومان در مساحت ۱۵۵ متر مربع برشمرد.

وی افزود: با راه اندازی این واحد و جذب هیات علمی های پژوهشی در انجام مطالعات حیوانی که مقدمه کارآزمایی های بالینی هستند، منطقه جنوب کرمان در زمینه طرح های تحقیقات حیوانات خود کفا می شود.

مکارم به راه اندازی آزمایشگاه حشره شناسی در مرکز تحقیقات حیوانات آزمایشگاهی جنوب کرمان  اشاره کرد و گفت: موارد عقرب گزیدگی این منطقه به ویژه در فصل گرما افزایش می یابد لذا با راه اندازی این آزمایشگاه فعالیت های تحقیقاتی در زمینه شناخت نوع عقربهای منطقه فراهم می شود.

وی همچنین به بهسازی مرکز تالاسمی جیرفت اشاره کرد و این مرکز با اعتبار ۵۰۰ میلیون تومان بهسازی شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت به روند صعودی آمار ابتلا به کرونا در جنوب کرمان اشاره کرد و گفت: در روزهای شیوع موج جدید بیماری کرونا که برخی مراکز درمانی شهرستان های استان دیگر پذیرش بیمار کرونایی ندارند و اعزام به مراکز درمانی استان دارند اما  مراکز درمانی جنوب کرمان علی رغم همه مشکلات طی این مدت یک بیماری از نظر بیمارستانی ارجاع نداده ایم.

وی با بیان اینکه خرید تجهیزاتی مانند اکسیژن سازها و افزایش تخت های بیمارستانی طی سال گذشته گام مهمی در آمادگی مراکز درمانی منطقه برای مدیریت بیماری است، افزود: کادر درمان هم در این روزها سنگ تمام گذاشته اند و با تشکیل گروه جهادی پرستاران شیفت ها را پوشش داده که این کار پرستاران در کشور بی نظیر است.

برچسب ها:
بهره برداری جنوب کرمان حوزه سلامت خدمات
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان