نماینده مردم رفسنجان در مجلس:

رفسنجان می تواند کل نیاز کربن فعال مس را تأمین کند/ضرورت حمایت از تولیدات شهرستان

  • شناسه خبر: 186479
رفسنجان می تواند کل نیاز کربن فعال مس را تأمین کند/ضرورت حمایت از تولیدات شهرستان

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نیاز مجتمع مس رفسنجان به کربن فعال گفت: با توجه به اینکه شرکت کربن فعال رفسنجان ظرفیت تولید کربن مورد نیاز مس را دارد، مجتمع مس کل نیاز خود را از تولید داخل شهرستان تأمین کند.

خانه » آخرین اخبار » رفسنجان می تواند کل نیاز کربن فعال مس را تأمین کند/ضرورت حمایت از تولیدات شهرستان

به گزارش خانه خشتی؛ حجت الاسلام دکتر حسین جلالی با اشاره به اینکه کارخانه تولید کربن فعال یک ظرفیت در شهرستان رفسنجان محسوب می شود و نگاه به تولید داخل می تواند گرهی از مشکلات این کارخانه باز کند، اظهار کرد: در سال تقریبا یک هزار تن نیاز سرچشمه و خاتون آباد به این ماده است؛ مضاف بر اینکه شرکت های گل گهر و فولاد هم به کربن فعال نیاز دارند، بنابراین، این مجموعه می تواند در تأمین نیاز این شرکت ها مؤثر باشد.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس تصریح کرد: علی رغم ظرفیت تأمین کربن فعال مجتمع مس رفسنجان، متأسفانه کل خرید آن از این کارخانه انجام نمی شود، که از مجتمع مس درخواست داریم نیازشان را از بازار رفسنجان تأمین کنند، همچنین برای ترغیب شرکت های گل گهر و فولاد زرند هم جهت خرید از این کارخانه باید برنامه ریزی شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از مواد اولیه تولید کربن فعال پوست پسته است که پیش از این دورریختنی بود؛ افزود: در حال حاضر با توجه به نیاز این کارخانه، مردم توجه داشته باشند که از این فرصت استفاده کرده و از ضایعات پسته هم درآمد کسب کنند.
حجت الاسلام جلالی در بخش دیگری از سخنان خود از مشکل بانکی کارخانه تولید کربن فعال سخن به میان آورد و گفت: می طلبد مسؤولان از جمله فرماندار، امام جمعه، دادستان، شرکت مس و نماینده، هیأتی تشکیل داده و وساطت کنند و بانک ها هم راهکاری در راستای اختیارات خود ارائه دهند تا مشکلات تولیدکنندگان برطرف شود که با تعطیلی کارخانه ها عده ای بیکار نشوند.
انتهای پیام/

برچسب ها:
حسین جلالی حمایت از تولید رفسنجان نماینده مردم رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان