جوابیه روابط عمومی دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان پیرو مطالب منتشر شده از الحاق دانشکده نرجس

  • شناسه خبر: 186430
جوابیه روابط عمومی دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان پیرو مطالب منتشر شده از الحاق دانشکده نرجس

روابط عمومی دانشگاه ولیعصر رفسنجان پیرو مطالب منتشر شده از الحاق دانشکده نرجس جوابیه ای صادر نمود.

خانه » آخرین اخبار » جوابیه روابط عمومی دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان پیرو مطالب منتشر شده از الحاق دانشکده نرجس

به گزارش خانه خشتی؛ پیرو اخبار منتشره در رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی در خصوص دانشکده دخترانه نرجس(س)؛ لازم است نکاتی خصوص الحاق دانشکده دخترانه نرجس(س) به دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان به اطلاع مردم عزیز رسانده شود:
الف: دانشکده نرجس از ابتدای تأسیس تاکنون همواره مورد حمایت مسؤولین دانشگاه ولی‌عصر(عج) قرار داشته است که می توان به موارد ذیل اشاره نمود:
• رؤسای دانشکده نرجس(س) تا کنون از اعضای هیأت علمی دانشگاه ولی‌عصر(عج) بوده و با وجود مأموریت ایشان، حقوق و مزایا از سوی دانشگاه ولی عصر(عج) پرداخت شده است.
• محل اولیه استقرار دانشکده نوپای دخترانه نرجس(س)، ساختمان موزه بود که از مکان‌های متعلق به دانشگاه ولی‌عصر (عج) بوده و بدون دریافت هیچ گونه هزینه‌ای چندین سال در اختیار دانشکده دخترانه نرجس(س) بوده است.
• هیأت ممیزه، هیأت امنای دانشگاه ولی‌عصر(عج) و دانشکده دخترانه نرجس(س) به صورت مشترک بوده و تمامی همکاری‌های لازم با آن‌ها انجام می‌شده است.
ب: دانشگاه ولی‌عصر(عج) هیچگونه نقشی در الحاق دانشکده دخترانه نرجس(س)، به دانشگاه ولی‌عصر(عج) نداشته است و براساس دستور وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و تائید شورای انقلاب فرهنگی صورت گرفته است.
• تصویب الحاق دانشکده دخترانه نرجس(س)، به دانشگاه ولی‌عصر(عج) در جلسه ۹۲۶ در ۲۸/۲/۱۳۹۹ در شورای گسترش و برنامه‌ریزی آموزش عالی؛
• بازدید دکتر رحیمی معاون محترم پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری که مسئول ساماندهی مؤسسات آموزش عالی هم هستند از دانشکده دخترانه نرجس(س) و فعالیت‌های نه ساله دانشکده دخترانه نرجس(س) در بهمن ۱۳۹۹،
• ابلاغ الحاق دانشکده دخترانه نرجس(س) به دانشگاه ولی‌عصر(عج) در فروردین ماه ۱۴۰۰ ،
• اعلام طرح آمایش و ساماندهی آموزش عالی به دکتر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی و طرح در کمیسیون آموزش عالی در تاریخ اردیبهشت ۱۴۰۰.
• تأکید بر اجرایی کردن الحاق پس از چندین بار تماس با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و حتی در نشست رؤسای دانشگاه‌های مجری الحاق در خرداد ۱۴۰۰.
یعنی با توجه به تاریخچه بالا، دانشگاه ولی عصر(عج) نزدیک به یکسال پس از تصویب در شورای گسترش و برنامه‌ریزی آموزش عالی در جریان الحاق قرارگرفت؛
ج: براساس دستور وزارت علوم، تحقیقات و فناوری؛ دانشکده نرجس(س) به دانشگاه ولی‌عصر(عج) الحاق می‌شود نه ادغام. یعنی دانشکده دخترانه حضرت نرجس (س) زیر نظر دانشگاه ولی‌عصر(عج) با حفظ ساختار دخترانه بودن و توسعه کیفی وکمی هدفمند به فعالیت خود ادامه می‌دهد.
د: نقش دانشگاه ولی عصر(عج) در توسعه دانشکده دخترانه نرجس(س)(بعد از الحاق):
۱- رشته‌هایی در دانشکده دخترانه نرجس(س) ایجاد شده است که در دانشگاه ولی‌عصر(عج) هم وجود دارد (زبان و ادبیات فارسی؛ مترجمی زبان انگلیسی و علوم قرآن و حدیث) و بازار کار ندارد و از طرفی به علت عدم وجود بازار کار، بیشتر دانشجویان این رشته‌ها در دانشگاه ولی‌عصر(عج)، خانم‌ها هستند. لذا چهار رشته ذیل به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پیشنهاد شده است که با استفاده از اعضای هیأت علمی دانشگاه ولی‌عصر(عج)، نسبت به پذیرش دانشجو اقدام شود. امید است که با اخذ مجوز در این رشته‌ها، شاهد توسعه هدفمند دانشکده دخترانه نرجس(س) باشیم.
• رشته مدیریت کسب و کارهای کوچک در مقطع کارشناسی،
• رشته روانشناسی ورزشی در مقطع کارشناسی ارشد،
• رشته روانشناسی در مقطع کارشناسی،
• رشته علوم تربیتی در مقطع کارشناسی.
۲- علیرغم عدم پذیرش دانشجوی در مقطع کارشناسی ارشد در دانشکده دخترانه نرجس(س)، با استفاده از سهمیه دانشگاه ولی‌عصر(عج) به هر عضو هیأت علمی دانشکده دخترانه نرجس(س)، حداقل دو دانشجوی ارشد مرتبط داده شده است.
۳- معرفی یکی از اعضای هیأت علمی گروه زبان و ادبیات فارسی دانشکده دخترانه نرجس(س) برای ماموریت یکساله کرسی ادبیات فارسی به خارج از کشور؛
۴- اقدام جهت برگزاری همایش علوم قرآن و حدیث با پیشنهاد یکی از اعضای هیأت علمی دانشکده دخترانه نرجس(س)
۵- استفاده کارکنان دانشکده دخترانه نرجس(س) از امکانات دانشگاه ولی عصر(عج).

روابط عمومی دانشگاه ولی عصر(عج)

انتهای پیام/

برچسب ها:
جوابیه دانشگاه نرجس دانشگاه ولی عصر رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • علیرضا م

    بجای بحث کردن در مورد این کارها جلوی غارت اموال معدن مس رفسنجان را که صرف استادیوم و باشگاه و جاده در کرمان را میشود را بگیرید
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان