معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم در رفسنجان مطرح کرد؛

اعتبار ۲۰ هزار میلیاردی آموزش عالی در سال جدید/ دانشگاه ولیعصر رفسنجان برای صرفه جویی در مصرف آب قدم های خوبی برداشته است

  • شناسه خبر: 186128
اعتبار ۲۰ هزار میلیاردی آموزش عالی در سال جدید/ دانشگاه ولیعصر رفسنجان برای صرفه جویی در مصرف آب قدم های خوبی برداشته است

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم گفت: اعتبارات آموزش عالی در سال ۱۴۰۰ ، ۲۰ هزار میلیارد تومان است و از این میزان تنها ۷ هزار میلیارد تومان درامد اختصاصی دانشگاههاست. 

خانه » علم و فن آوری » اعتبار ۲۰ هزار میلیاردی آموزش عالی در سال جدید/ دانشگاه ولیعصر رفسنجان برای صرفه جویی در مصرف آب قدم های خوبی برداشته است

به گزارش خانه خشتی، محمدتقی نظرپور امروز در آیین افتتاح طرح های عمرانی دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان به حضور خیرین در مجموعه اقدامات صورت گرفته در دانشگاه ولیعصر رفسنجان اشاره کرد و گفت: باید کمک کنیم فعالیت خیرین به نتیجه مثبت برسد و این ظرفیت را در دانشگاه ها و حوزه آموزش عالی کشور بیشتر کنیم.

وی ضمن قدردانی از زحمات رئیس دانشگاه ولیعصر رفسنجان بیان کرد: قدم های خوبی در این دانشگاه برداشته شده اس، زحمات گذشتگان امروز به نتیجه رسیده و در حال دست به دست شدن است و هرکسی در زمان مسئولیت قدم هایی برمیدارد و به مسئول بعدی منتقل می کند.

نظرپور با اشاره به ضرورت توجه به منابع انسانی در حوزه آموزش عالی خاطر نشان کرد: در این حوزه دو بخش اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاهها فعالیت دارند، اگر انتظار می رود که اعضای هیات علمی خدمات خوبی را ارائه دهند متقابلا اعضای هیات علمی نیز از جامعه و مسئولان انتظاراتی دارند که باید برآورده شود.

وی افزود: در حوزه منابع انسانی قدم های خوبی برداشته شده، وضعیت دریافتی حقوقی اداری ترمیم می شود و بخش عده ای از آن انجام شده است.

نظرپور تصریح کرد: شورای صنفی به کمک حوزه علمی امده است و  همسان سازی حقوق اعضای هیئت علمی آغاز شده و طبق تعیین قانون گذار افزایش می یابد که موجب رضایتمندی این قشر می شود.

معاون وزیر علوم در ادامه بر تنوع بخشی به منابع درامدی آموزش عالی تاکید کرد و گفت: ۵ درصد درآمد تخصصی دانشگاه ولیعصر کم است و انتظار داریم این دانشگاه در این حوزه قدم های موثرتری بردارد و ارتباط خوبی با جامعه و صنعت داشته باشد، این عدد قابل قبول نیست و باید افزایش یابد.

نظرپور با بیان اینکه متوسط درآمد تخصصی آموزش عالی در سال گذشته ۳۰ درصد بوده که محقق نشده گفت: اعتبارات آموزش عالی در سال ۱۴۰۰ ، ۲۰ هزار میلیارد تومان است و از این میزان تنها ۷ هزار میلیارد تومان درامد اختصاصی دانشگاههاست.

وی بر ضرورت تدوین برنامه های میان مدت و بلند مدت برای تنوع بخشی به منابع درآمدی دانشگاهها تاکید کرد و گفت: برای ارتقای دانشگپاهها از نسل دوم و سوم به نسل های سوم و چهارم بایستی در این حوزه قوی تر بود توجه داشت.

معاون اداری و مالی دانشگاه وزارت علوم صرفه جویی در مصرف انرژی به ویژه آب را ضروری برشمرد و بیان کرد: دانشگاه ولیعصر در خصوص جمع آوری آب‌های سطحی و حتی پساب ها و صرفه جویی در مصرف آب قدم های خوبی برداشته است.

وی در پایان یادآور شد: فضاهای آموزشی با حضور دانشجویان با نشاط است، امیدواریم با تزریق واکسن مهر امسال با حضور دانشجویان و اعضای هیات علمی دانشگاه ها پرنشاط آغاز شود.

انتهای پیام/

 

 

برچسب ها:
آموزش عالی اعتبار دانشگاه ولیعصر رفسنجان معاون اداری و مالی وزیر علوم
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان