امام جمعه رفسنجان مطرح کرد:

طرح کوثر غدیر در رفسنجان اجرا می شود

  • شناسه خبر: 185920
طرح کوثر غدیر در رفسنجان اجرا  می شود

امام جمعه رفسنجان گفت: به کمک مردم و خیران به ۱۰۰۰ زوج جوان عقد بسته نیازمند تا زمان عید غدیر به میزان  ۱۴ میلیون تومان جهیزیه از نوع جنس ایرانی اهدا می شود.

خانه » آخرین اخبار » طرح کوثر غدیر در رفسنجان اجرا می شود

به گزارش خانه خشتی؛ حجت الاسلام اصغر عسکری امروز در نشست خبری طرح کوثر غدیر  در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از تهدیدهای که در آینده کشور تاثیر دارد پیر شدن جمعیت است، یکی از سرمایه های کشور جمعیت جوان، تحصیل کرده و آماده به کار است که کارها را در زمینه های علمی، سیاسی، صنعتی و اقتصادی و فرهنگی باید مدیریت کنند.

امام جمعه رفسنجان با اشاره به اینکه فرزندآوری و امر ازدواج در ایران دچار مشکلاتی شده است، گفت: از سال ۹۲ تا ۹۹ رشد ازدواج سیر نزولی داشته و سالی ۲۰۰ ازدواج در رفسنجان کمتر داشتیم.

وی عنوان کرد: در سال ۹۲ آمار ازدواج ۲ هزار و ۸۳۶ ، سال ۹۳، آمار ازدواج دو هزار ۶۱۸ بوده است که هر سال ۲۰۰ مورد ازدواج کم شده است.

حجت الاسلام عسکری ادامه داد: سال ۱۳۹۹ در دوران کرونایی آمار ازدواج ۴۰۰ مورد افزایش داشته است که یکی از عوامل رشد ازدواج در سال ۹۹ که در  راستای آن به تعطیلی تالارها انجامید، نشان می دهد ازدواج های آسان در امر ازدواج تاثیر دارد.

امام جمعه رفسنجان با تاکید بر اینکه یکی از عوامل رشد جمعیت صیانت از جمعیت و ازدواج است، گفت: حداقل میزان باروری در کل کشور در سال ۱۳۹۸ مربوط به استان گیلان یک و یک دهم است و حداکثر مربوط به سیستان و بلوچستان در سال ۱۳۹۸ سه و چهار دهم بوده است.

حجت الاسلام عسکری خاطرنشان کرد: طولانی بودن مدت دوران عقد یکی از مشکلات عدم تشکیل خانواده است، برای تسهیل در امر ازدواج کمیته های اشتغال، مسکن، تامین جهیزیه تشکیل شد.

وی افزود: به کمک مردم و خیران به ۱۰۰۰ زوج جوان عقد بسته نیازمند تا زمان عید غدیر به میزان  ۱۴ میلیون تومان جهیزیه از نوع جنس ایرانی اهدا می شود.

امام جمعه رفسنجان بیان کرد: رفسنجانی های در آزادی زندانیان جرائم غیرعمد مشمول قانون، در کشور برند شدند. طرح نذر نفس و احرار حسینی از جمله فعالیت هایی است که رفسنجان ها پیش قدم شدند.

حجت الاسلام عسکری تصریح کرد: از مردم و خیریه های های شهرستان دعوت می کنیم در این امر خداپسندانه شرکت نمایند، ارگان هایی چون دفتر امام جمعه، خیریه حر، اتاق اصناف، شرکت مس، بانک رسالت و  شهرداری، شورای اسلامی شهر و… در این امر آماده همکاری هستند.

وی تاکید داشت: سه مرکز انبار کمیته امداد امام خمینی، آستان قدس رضوی و سپاه رفسنجان آماده جمع آوری کمک های اقلام ضروری زوجین هستند. مردم و خیران هم می توانند کمک های نقدی خود را به شماره کارت ۵۴۰۱۷۲۱۱۱۱۹۲۴۰۱۶ واریز نمایند ضمن اینکه برای تأمین جهیزیه یک حساب افتتاح شده با امضای امام جمعه، فرماندار و رئیس کمیته امداد که مردم می توانند کمک های نقدی را به این حساب واریز نمایند.

امام جمعه رفسنجان گفت: اصناف هم می توانند ضمن کمک نقدی کمک ها را به صورت اقلام ضروری اهدا کنند و همچنین افرادی که بدهی مالیاتی دارند می توانند کمک های خود را در این امر پسندانه به کمیته امداد اهدا کنند و کمیته امداد هم می تواند به اداره دارایی اعلام کند که از مالیات آنها کم شود.

انتهای پیام/

برچسب ها:
امام جمعه رفسنجان طرح کوثر غدیر
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان