مدیرعامل جمعیت خیریه حضرت زینب (س) رفسنجان:

اشتغالزایی ۳۰ نفر در کارگاه تولیدی خیریه حضرت زینب (س) رفسنجان

  • شناسه خبر: 185905
اشتغالزایی ۳۰ نفر در کارگاه تولیدی خیریه حضرت زینب (س) رفسنجان

مدیرعامل جمعیت خیریه حضرت زینب (س) رفسنجان گفت: در حال حاضر بالای ۳۰ نفر در کارگاه تولیدی پوشاک خیریه مشغول به کار هستند که در صورت افزایش سفارش برای ۱۰۰نفر از بانوان اشتغالزایی خواهد شد.

خانه » آخرین اخبار » اشتغالزایی ۳۰ نفر در کارگاه تولیدی خیریه حضرت زینب (س) رفسنجان

به گزارش خانه خشتی؛ حجت الاسلام اصغر عسکری در آیین افتتاحیه کارگاه تولیدی پوشاک خیریه حضرت زینب کبری(س) با تبریک میلاد امام رضا و گرامیداشت شهدای دوران دفاع مقدس، گفت: قرآن کتاب ارشاد و هدایت است، کتاب برنامه زندگی و تعلیم و تربیت و… است.

امام جمعه رفسنجان با اشاره به اینکه توجه به خدا و خلق خداوند از مهمترین مسائلی است که قرآن به آن سفارش کرده است، افزود: نیکی کردن فقط به نماز خواندن و به جا آوردن مسائل شرعی و اعتقادی نیست بلکه نیکی بعد از به جا آوردن مسائل شرعی ایمان به خداوند و بخشش مال و توجه به نیازمندان است.

فریبا مرعشی مدیرعامل جمعیت خیریه حضرت زینب (س) در این مراسم گفت: ارزش مکان‌ها به  انسانهایی است که در آن زیسته اند، خیریه حضرت زینب سلام الله علیها یکی از مکان‌هایی است که سال ها ماوای  عاشقان پیامبر عظیم‌الشأن (ص) و  اهل بیت گرامی ایشان علیه السلام بوده است.

وی بیان کرد: زمانی که  تهاجم نظامی علیه کشور آغاز شد ملت غیور ایران به دفاع از مملکت برخواستند تا قامت و عظمت دین استوار بماند و عزت و اقتدار ایران جاودانه و در روایتی این جهاد و ایثار نقش زنان در پشت جبهه در حمایت و یاری مردم  ستودنی است.

مرعشی گفت: خانم بدری السادات مرعشی با پیروی از حضرت زینب کبری سلام الله علیها با بسیج همگانی بانوان رفسنجان به منظور ارائه خدمات به دلیر مردان رزمنده به میدان جهاد آمد و این حرکت خودجوش و مردمی منجر به تشکیل جمعیت شد که به نام بانوی قهرمان کربلا حضرت زینب کبری سلام الله علیها نامگذاری شد.

مدیرعامل جمعیت خیریه حضرت زینب (س)عنوان کرد: کار حوزه علمیه خواهران  در سال ۶۸ و به دنبال آن تاسیس حوزه علمیه حضرت زینب کبری سلام الله علیها در مقطع کارشناسی در سال ۷۱  کلید خورد و تاکنون حدود ۸۰۰ فارغ التحصیل داشته و بیش از ۲۰۰ نفر در حال تحصیل می باشند.

وی خاطرنشان کرد: مدرسه آموزش عالی در مقطع کارشناسی ارشد در سال ۸۶ در سه رشته، تفسیر علوم قرانی، فقه و اصول ، تعلیم و تربیت کودک ونوجوان تاسیس شد و تاکنون حدود ۱۵۰ نفر فارغ‌التحصیل شده یا در حال تحصیل هستند.

مرعشی بیان کرد: خیریه و حوزه علمیه مرکز آموزشی عالی حوزوی طی این سالها همواره در زمینه‌های برگزاری همایش‌ها، نشست‌ها و مراسم های ملی و مذهبی فعال بودند از جمله آثار حوزه علمیه و مدرسه آموزش های عالی می‌توان به  تربیت اساتید و مدیر حوزه های خواهران شهرستان رفسنجان و برخی موارد در سطح استان و اساتید در برخی دانشگاه‌ها، تربیت مبلغ برای دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش، تربیت مبلغ برای سازمان حج و زیارت،تربیت مربی احکام جهت موسسات قرآنی،تربیت مشاور با نظارت مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران اشاره کرد.

وی یادآرو شد: با هدف کارآفرینی و با ایجاد پشتوانه مالی خانم بدرالسادات مرعشی در سال ۷۴ تقاضای مجوز  سه حلقه چاه عمیق و زمین برای کشاورزان در بم نمود که با تلاش و پیگیری مجوز ۲ حلقه چاه صادر و ۲۰۰ هکتار زمین نرماشیر بم در اختیار جمعیت خیریه قرار گرفت.

مرعشی ادامه داد: با پیگیری ایشان ۱۵۰ هکتار نخلستان در بم به بهره‌برداری رسیده و علاوه بر نخلستان ۱۲ هکتار گلخانه هیدورپونیک گوجه فرنگی در همان محل احداث شده که ۶ هکتار در حال بهره‌برداری و مابقی در حال آماده‌سازی است.

مدیرعامل جمعیت خیریه حضرت زینب (س) گفت: درسال ۹۶ با هدف استفاده بهینه از ساختمان جمعیت خیریه و کارآفرینی برای بانوان یک کارگاه تولیدی پوشاک در محل خیریه راه اندازی شد هم اکنون موفق به توسعه آن شد و با تغییر کاربری سالن اجتماعی خیریه به مساحت حدود ۵۰۰ متر به کار تولید پرداختیم.

وی افزود: در حال حاضر بالای ۳۰ نفر در این کارگاه مشغول به کار هستند که در صورت افزایش سفارش برای ۱۰۰نفر از بانوان اشتغالزایی خواهد شد.

انتهای پیام/

 

 

برچسب ها:
افتتاحیه حلما خیریه حضرت زینب کبری(س) رفسنجان کارگاه تولیدی پوشاک
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان