امام جمعه رفسنجان مطرح کرد؛

اهدای هزار سری جهیزیه به زوج های جوان نیازمند رفسنجان به مناسب عید غدیر

  • شناسه خبر: 185750
اهدای هزار سری جهیزیه به زوج های جوان نیازمند رفسنجان به مناسب عید غدیر

امام جمعه رفسنجان گفت: هزار سری جهیزیه با کمک خیران و مردم تهیه و به مناسبت عید غدیر به یک هزار زوج رفسنجانی نیازمند اهدا می شود.

خانه » اجتماعی » اهدای هزار سری جهیزیه به زوج های جوان نیازمند رفسنجان به مناسب عید غدیر

به گزارش خانه خشتی؛ حجت الاسلام اصغر عسکری در خطبه های نماز جمعه ضمن دعوت نمازگزاران به تقوی الهی اظهار داشت: یکی از جلوه های جمیل تقوی، وظیفه شناسی و عمل به وظیفه و تکلیف الهی است.

امام جمعه رفسنجان تصریح کرد: امروز حضور در انتخابات و گزینش صالح ترین مدیران اجرایی کشور و همچنین صالح ترین افراد برای شوراهای شهر  و روستا یکی از نمونه های بازر در مسئله تقوی است که انسان حضور پیدا کرده و براساس ضوابط دینی فرد اصلح را انتخاب می کند.

خطیب نمازجمعه رفسنجان گفت: هیچکس در دنیا نمی تواند ما را محاکمه کند که آیا در انتخابات شرکت می کنیم یا نمی کنیم و حتی حق ندارد بپرسد که به چه کسی رای داده اید و این به این معنی نیست که قیامت هم از ما سوال نخواهد شد قطعا در آنجا از ما سوال خواهد شد.

وی افزود:  انتخابات یکی از افتخارات جمهوری اسلامی است و از ارکان مقدس نظام این است که براساس جمهوریت است؛ جمهوریتی که توسط خود مردم انجام می شود و در برخی شهرها چند انتخابات برگزار می شود که مشارکت مردم در سرنوشت کشور را نشان میدهد.

امام جمعه رفسنجان گفت: دشمن میلیاردها هزینه می کند بابت تبلیغات انتخاباتی علیه ایران تا انتخابات را مشروعیت جلوه ندهد در حالیکه در طول سال ها یک انتخابات در کشورشان انجام نشده است و به قول رهبر انقلاب بین صندوق میوه و صندوق رای نمی توانند تفاوت قائل شوند.

حجت الاسلام عسکری خاطرنشان کرد: برخی می گویند انتخابات مهندسی شده است اگر انتخابات مهندسی شده بود می بایست ۴ سال گذشته چیزی که مورد نظر برخی بود از صندوق  بیرون آید چرا نیامد؟ انتخابات مهندسی شده نیست. رئیس جمهوری که در هر دوره ریاست جمهوری انتخاب می شود از نظر مشی و سلیقه سیاسی با هم متفاوت بودند.

وی افزود: همین که دشمنان داخلی و خارجی ما اینمهمه در انتخابات ایران حساس هستند و با دعوت های گوناگون می خواهند جلوی مردم را بگیرند این نشان از اهمیت انتخابات است.

امام جمعه رفسنجان با بیان اینکه امروز روز آزمون الهی است، گفت: دو ندا از جهان به گوش می رسد یک ندا ندای معاندین است که می گویند شرکت نکنید و یکی ندا که ندای انقلابیون و موافقان نظام هستند که می گویند شرکت کنید،  انتخابات صحنه آزمون است که در آن مورد ارزیابی قرار می گیریم و اگر بد انتخاب کردیم تا چهار سال آینده قابل جبران نخواهد بود.

وی بیان کرد: انتخابات از جمله واجباتی است که اگر از زمان  آن بگذرد قابل جبران نیست. امیدواریم همه با احساس مسئولیت در انتخابات شرکت کنیم و فرد اصلح را انتخاب کنیم.

حجت الاسلام عسکری در بخش دیگری از سخنان خود به کمبود آب اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۴ حلقه چاه آب به حلقه چاه های رفسنجان اضافه شد در مدار آبرسانی هستند امسال هم سه حلقه چاه حفر شده و وارد مدار آبرسانی می شوند که با قول مسئولان مربوطه مشکل لوله گذاری و برق آن برطرف خواهد شد.

وی تاکید کرد: شهر رفسنجان هر ثانیه به ۸۱۰ لیتر آب نیاز دارد آبی که استحصال و در اختیار مردم قرار می گیرد ۶۰۰ لیتر است و اگر  ۴ حلقه چاه هم اضافه شود بازهم با کمبود آب مواجه هستیم که ضرورت دارد مردم در این خصوص صرفه جویی کنند.

امام جمعه رفسنجان در مورد انتقال خط لوله آب خلیج فارس، گفت: با وزیر در تهران صحبت کردیم قرار شد وزارت نیرو آب را بخرد و لوله گذاری به طول ۹ کیلومتر توسط مس به شبکه وصل شود و آب منطقه تامین شود.

وی ادامه داد: مجوز یک نیروگاه ۵۰۰ مگابایتی با سوخت سیکل ترکیبی اخذ شده که یا دررفسنجان یا در مس سرچشمه احداث می شود و  مشکل برق در آِینده برطرف می شود.

عسکری بیان کرد: در سال گذشته مسئله احرار حسینی در رفسنجان برند کشوری شد که زندانیان جرائم غیرعمد در رفسنجان با کمک مردم آزاد شدند و کار دوم مسئله نذر نفس بود که سال گذشته کلید خورد و برند کشوری شد.

امام جمعه رفسنجان ابراز داشت: در میهمانی بزرگ رفسنجانی ها که ده هزار بسته غذایی بین نیازمندان ناشی از کرونا توزریع شد هم یک کار بزرگ بود که در شهرستان انجام شد و در گام سوم تهیه و تامین جهیزیه خانم هایی است که به دلیل نداشتن جهیزیه نمی توانستند تشکیل خانواده بدهند که در این راستا تحت برنامه ای با عنوان نام کوثر غدیر  قرار است هزار جهیزیه برای هزار زوج جوان رفسنجانی تهیه و اهدا شود.

وی با اشاره به سالروز جهاد سازندگی گفت: جهاد سازندگی به عنوان یک ارگان انقلابی شکل گرفته است و رفسنجان در زمینه کشاورزی، دام وطیور فعال بوده و به عنوان قطب تولید مرغ که ۵۰ درصد نیاز استان را تامین می کند معرفی شد.

امام جمعه رفسنجان  با بیان اینکه در حال حاضر مجوز مرغداری برای متقاضیان صادر می شود، ادامه داد: ۱۷۰ مرکز پرورش مرغ در شهرستان وجود دارد که ۱۷ هزار تن مرغ در سال را تولید می کنند در برخی ایام مانند نوروز تا ۱۰۰ تن مرغ هم تولید می شود. در بحث مدیریت و توزیع مرغ مشکلاتی بود که با استانداری صحبت شد و مشکلات در این حیطه تا حدودی حل شده است .

انتهای پیام/

 

 

برچسب ها:
امام جمعه رفسنجان حجت الاسلام عسکری خطبه های نماز جمعه 28 خرداد ماه
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان