پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی رفسنجان

مردم دغدغه کرونا پای صندوق رای را نداشته باشند

به گزارش خانه خشتی؛ احمد جمالزاده صبح امروز در جمع خبرنگاران در مسجد جامع رفسنجان، گفت: در خصوص بحث نظارت های بهداشتی بر صندوقهای اخذ رای، مرحله اول روز قبل از انتخابات و مرحله دوم روز بعد از انتخابات دستورات لازم از سوی وزارت کشور و بهداشت به فرمانداری ها ابلاغ شده و توصیه ها و  دستورالعمل های بهداشتی مد نظر قرار گرفته شد.

معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان افزود:  افزایش شعب اخذ رای تدابیری بود که لازم بود انجام شود تا ازدحام نداشته باشیم. تعیین فضا های صندوق های رای با تهویه کافی و  وجود فاصله گذاری اجتماعی، آموزش و توجیه  عوامل اجرایی صندوق ها و ضد عفونی شعب اخذ رأی قبل و در هنگام رای دادن از جمله مواردی بود که مورد توجه قرار گرفته است.

وی گفت: نظارت بر شیوه نامه ها بهداشتی در روز رای گیری با کمک نیرو های آموزش دیده هلال احمر صورت می گیرد و در صندوق هایی که احتمال تجمع است این نیروها در طول روز هم در روستا ها و هم در شهرستان به عنوان ناظرین بهداشتی حضور دارند.

جمالزاده بیان کرد: به مردم عزیز اطمینان می دهیم که در پای صندوقهای رای هیچ نگرانی در بحث انتقال بیماری کرونا نداشته باشند، ما نظارت کامل و تمام وقت را در کلیه صندوق های اخذ رای در تمام نقاط شهرستان داریم و امیدواریم انتخاباتی پر شور داشته باشیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان خاطر نشان کرد : بحث اثر انگشت نیز با پیشنهاد وزارت بهداشت حذف شده و این امر  به کاهش انتقال بیماری کمک کرده است و زدن ماسک نیز برای عموم الزامی است.

وی ابراز داشت: در مورد رای افرادی ‌که قرنطینه و کسانی که در بیمارستان بستری هستند، با فرمانداری هما هنگی های لازم انجام و قرار شده که از طریق تماس یا پیامک در صورت تمایل به رای دادن به فرمانداری اعلام کنند تا صندوق سیار در اختیارشان قرار داده شود.

انتهای پیام/

خروج از نسخه موبایل