مسئول سازمان بسیج سازندگی استان کرمان مطرح کرد؛

راه اندازی یک هزار و ۱۷۰ صندوق قرض الحسنه مردم یار و ۴۰ تعاونی در استان کرمان

  • شناسه خبر: 185644
راه اندازی یک هزار و ۱۷۰ صندوق قرض الحسنه مردم یار و ۴۰ تعاونی در استان کرمان

مسئول بسیج سازندگی استان کرمان گفت: در سال گذشته طی تفاهم نامه ای که با اداره ی کل کمیته امداد داشتیم بالای  یکهزار اشتغال در قالب آن تفاهم نامه در سطح استان و ۳۴۲ اشتغال با استفاده از ظرفیت های سازمان بسیج سازندگی و تسهیلات صندوق کار افرینی امید و بانک های مختلف ایجاد شد.

خانه » اقتصادی » راه اندازی یک هزار و ۱۷۰ صندوق قرض الحسنه مردم یار و ۴۰ تعاونی در استان کرمان

به گزارش خانه خشتی؛ سرهنگ جواد جلالی مسئول سازمان بسیج سازندگی استان کرمان در حاشیه بازدید از طرح های اشتغالزایی بسیج سازندگی رفسنجان در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: یکی از رسالت های سازمان بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان ماموریت هایی از جمله بحث کار آفرینی و اشتغال است و مفاهیم کار آفرینی و اشتغال را از صندوق های قرض الحسنه محله محور و تعاونی ها دنبال می کنیم.

وی افزود: امروز  آمده ایم به روستای عیش اباد رفسنجان یکی از تعاونی هایی است که هنوز ثبت اداره کار نشده و آمده ایم از نزدیک مسائل و موضوعات کاری دوستان را ببینیم که به چه شکل کار دنبال می شود و عزیزان کارهای خیلی خوبی را انجام داده اند و با توجه به گستردگی اعضایی که تحت پوشش تعاونی است و این صندوق به ۷ هزار نفر خدمات ارائه می دهد.

سرهنگ جلالی با اشاره به اینکه  از مرکز استان پیگیری هستیم که این تعاونی در سامانه اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان ثبت داده شود و هم  بحث تسهیلات تعاونی را  دنبال خواهیم کرد، گفت:  در صدد هستیم  از این فضای فعلی که در آن مستقر هستیم و مناسب این موضوع هم نیست  مکان جدیدی را احداث کنیم و مکان بسته بندی و کارگاه آنها  هم به مکان جدید منتقل شود و  خدمات بسیار بهتر و با کیفیت تری برای اعضای صندوق ارائه دهیم و باعث ایجاد اشتغال و کارآفرینی برای مردم این منطقه و شهرستان رفسنجان شویم.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان کرمان با تاکید بر اینکه در حال حاضر بیش از یک هزار و ۱۷۰ صندوق قرض الحسنه در سطح استان داریم، خاطرنشان کرد: امروز هم در راستای بازدید از تعاونی ها و رصد کردن مسائل  و مشکلاتی که تعاونی ها دارند به اتفاق دکتر اجمدی از مدیران اقتصاد مقاومتی سازمان مدیریت برنامه ریزی خدمت رسیدیم که موضوعات را از نزدیک ببینیم و بتوانیم با همکاری و همفکری و با استفاده از ظرفیت های مختلف ادارات و دستگاه های خود سازمان بسیج سازندگی در راستای حل مشکلات یا به حداقل رساندن مشکلاتشان تلاش کنیم تا خدمات بهتری ارائه شود و باعث اشتغالزایی مشاغل خرد خانگی از بستر تعاونی ها در سطح استان باشیم.

وی بیان کرد: در سال گذشته طی تفاهم نامه ای که با اداره ی کل کمیته امداد داشتیم بالای  یکهزار اشتغال در سطح استان و ۳۴۲ اشتغال با استفاده از ظرفیت های سازمان بسیج سازندگی و تسهیلات صندوق کار افرینی امید و بانک های مختلف ایجاد شد.

سرهنگ جلالی اضافه کرد:  در مجموع یک هزار و ۳۴۲ شغل در سال گذشته ایجاد شده و امسال هم تلاش می کنیم که با همکاری کمیته امداد ظرفیت اشتغال به  ۶ الی ۷ هزار برسد.

وی عنوان کرد: موضوع پیگیری  اشتغال از طریق تسهیلات صندوق ها و بانک هایی که در این حوزه فعالیت دارند مانند صندوق کار افرینی امید و بانک هایی که در حوزه ی مشاغل خانگی، تسهیلات منابعی دارند در دستور کار قرار دادیم  که بتوانیم این تسهیلات را به سمت تعاونی ها و صندوق های خودمان سوق دهیم و شاهد افزایش ایجاد اشتغال در سطح استان باشیم .

انتهای پیام/

برچسب ها:
اشتغال تعاونی سرهنگ جلالی صندوق مردم یار کرمان مسئول بسیج سازندگی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان