به بهانه روز دختر به سراغ دختر رفسنجانی حافظ کل قرآن رفتیم؛

وقتی فضای قرآنی خانه علاقه به حفظ قرآن را بیشتر می کند

  • شناسه خبر: 185581
وقتی فضای قرآنی خانه علاقه به حفظ قرآن را بیشتر می کند

رقیه مرادی دختر ۱۵ ساله رفسنجانی حافظ کل قرآن کریم از جریان حافظ شدنش می گوید.

خانه » فرهنگی مذهبی » وقتی فضای قرآنی خانه علاقه به حفظ قرآن را بیشتر می کند

به گزارش خانه خشتی، ولادت باسعادت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها که اسوه عفاف و کرامت برای زنان و دختران ماست و به عنوان روز دختر نامگذاری شده، بهانه ای شد تا به سراغ یکی از دختران سرزمینمان برویم که با وجود سن اندکش تاکنون در عرصه قرآنی خوش درخشیده است.
رقیه مرادی ۱۵سال سن دارد، از چهار سالگی شروع به حفظ قران نمود ابتدا از سوره های کوچک شروع کرده و از ۱۲ سالگی در طرح یک ساله حفظ قران ثبت نام کرد و هم اکنون حافظ کل قران است.

وی موفق به کسب رتبه سوم مسابقات حفظ کل قران سپاه و رتبه اول مسابقه ۱۰ جز بسیج و رتبه اول مسابقه ۲۰ جز و دیگر رتبه های استانی و شهرستانی شده است.
رقیه درباره موفقیتش در رشته حفظ قرآن کریم می گوید: از دوران ابتدایی در مسابقات جامعه القران شرکت میکردم، با تشویق خانوادم شروع به حفظ قران کردم، هر چه پیش می رفتم علاقه ام به حفظ قرآن بیشتر میشد و چون فضای خانوادگیم فضای قرانی بود در علاقمند شدنم بسیار موثر بود.
این نوجوان حافظ ادامه می دهد: پدر و مادرم حافظ قران بودند پدرم ۱۵جز و مادرم ۱۰ جز قران حفظ بودند، من در طرح یک ساله ای که سال ۹۵ شرکت کردم، از ۵ صبح تا ۱۰شب در موسسه شروع به حفظ قران میکردم و مادرم در این راستا ۷الی۸ ساعت کنارم بودند و تشویق به حفظ و تثبیت میکردند.
رقیه مرادی در ادامه بیان می کند: هر فردی که در کلاس های قران شرکت میکند در کنارش میتواند به شرکت درکلاس های دیگر هم بپردازد چرا که شرکت در کلاسهای دیگر باعث ایجاد انرژی و انگیزه برای حفظ قران میشود.

او می گوید: الان که فضای مجازی تمام ذهن بچه ها رو در گیر خودش کرده اگه این هدف را را زندگیمان به کار بگیریم که روزانه چند آیه قرآن بخوانیم باعث میشود ذهنمان آرام شود و کم کم از فضای مجازی دور بشویم.

وی در پایان بیان می کند: خوب است که نوجوانان کمی بیشتر هواسشان باشه و با قرآن انس بیشتری بگیرند.

گفتگو از مژده عباس پور

انتهای پیام/

 

برچسب ها:
حافظ حفظ قرآن کریم رقیه مرادی روز دختر قرآن
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان