رئیس دادگستری رفسنجان مطرح کرد؛

ضرورت بصیرت افزایی و بینش سیاسی برای مشارکت حداکثری در انتخابات

  • شناسه خبر: 185549
ضرورت بصیرت افزایی و بینش سیاسی برای مشارکت حداکثری در انتخابات

رئیس دادگستری رفسنجان گفت: دشمن کاری کرده که مردم ورود به سیاست را معادل بی دینی تلقی کنند. اگر کسانی در مدیریت دولتی باعث شدند شرایط نابسامانی بر جامعه حاکم شود، باید با بصیرت و بینش سیاسی این مسائل را تفکیک کنیم.

خانه » رفسنجان » ضرورت بصیرت افزایی و بینش سیاسی برای مشارکت حداکثری در انتخابات

به گزارش خانه خشتی؛ حجت الاسلام مهدی پور محمدی امروز در جلسه شورای اداری رفسنجان با تبریک ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر به نقش و جایگاه مهم این بانو اشاره کرد و  اظهار داشت: ۴۵۰۰ امامزاده داریم که از این تعداد ۴۰۰ امامزاده در قم قرار دارند و جایگاه حضرت معصومه (س) جایگاه خاص است.

رئیس دادگستری رفسنجان با اشاره به آیه ای از قرآن کریم به سپردن امانت به اهل آن تاکید داشت و گفت: امانت در مقابل تفکری است که دنیاطلبان از جایگاه مقام و مسئولیت به ریاست عنوان می کنند در یک نگاه این مسئولیت هایی که داریم به ریاست تعبیر می شود ولی در مقابل این نگاه ریاست طلبی، نگاه قرآن به مسئولیت امانت است.

وی به نامه ۵ امام علی (ع) در نهج الابلاغه به اشعث بن قیس فرماندار آذربایجان آن زمان اشاره کرد و بیان کرد: این مسئولیت که دارید، طعمه نیست که برای هوی و هوس، گروه و باند خود استفاده کنید و با استفاده از جایگاه و رانت، خود و دیگران را به مقامی برسانید.

حجت الاسلام پور محمدی افزود: انتخابات تجلی مردم سالاری دینی و جمهوریت است. جمهوریت یعنی مشارکت مردم در آینده سیاسی کشور در مقاطع مختلف است.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان باید در باب حداکثری حضور مردم در انتخابات تلاش کنند، گفت: هر کس در هر جایگاهی وظیفه شرعی، قانونی و اخلاقی خود می داند که برای حضور مردم در صحنه انتخابات تلاش کند. این نظام دستخوش هجمه های فراوانی خارج از کشور است و دشمن با ابزارهای فضای مجازی در صدد ناامید کردن مردم  است و از اوایل انقلاب تا کنون   از جنگ و انواع فتنه گرفته تا تحریم های ظالمانه را به مردم روا داشته است.

رئیس دادگستری رفسنجان افزود: هم اکنون هم دشمن با جنگ روانی در صدد است مردم  را از  بدنه نظام جدا کنند و از تمام کارهایشان این نتیجه را بگیرند که دین توانایی اداره حکومت و جامعه را ندارد.

حجت الاسلام پور محمدی بیان کرد: دشمن کاری کرده که مردم، ورود به سیاست را معادل بی دینی تلقی کنند. اگر کسانی در مدیریت دولتی باعث شدند شرایط نابسامانی بر جامعه حاکم شود ما  باید با بصیرت و آگاهی دادن و بینش سیاسی این مسائل را تفکیک کنیم.

وی بر رعایت قانون در انتخابات تاکید داشت و گفت: کمیته امحا برای تخلفات انتخاباتی است و جرائم انتخاباتی در دادسرا رسیدگی می شود و طبق ماده ۶۸ قانون انتخابات ریاست جمهوری اگر مسئولی از امکانات دولتی به نفع و ضرر نامزدی استفاده کند جرم است و به  حبس از یک تا شش ماه محکوم می شود.

رئیس دادگستری رفسنجان بیان کرد: رئیس اداره و کارمندان در ساعات غیر اداری می توانند برای حضور حداکثری مردم برای انتخابات و برای نامزد و سلیقه سیاسی خود تبلیغ نماید.

انتهای پیام/

 

برچسب ها:
جلسه شورای اداری حجت الاسلام پور محمدی رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان