معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری رفسنجان:

نامزدهای انتخاباتی قانون را رعایت کنند

  • شناسه خبر: 185491
نامزدهای انتخاباتی قانون را رعایت کنند

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری رفسنجان با تاکید بر رعایت قانون از سوی نامزدها و طرفداران آن ها در فرایند تبلیغات انتخاباتی گفت: نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی در انجام فرایند تبلیغات، قانون را ملاک عمل قرار دهند و از همین ابتدا قانونمند باشند.

خانه » آخرین اخبار » نامزدهای انتخاباتی قانون را رعایت کنند

به گزارش خانه خشتی؛ محمد رفیعی ضمن درخواست از ستادهای کاندیداهای انتخابات برای بهره گیری از فضاهای در نظر گرفته شده برای تبلیغات و جلوگیری از آلودگی بصری سطح شهر، بر لزوم پایبندی نامزدها و طرفداران آنها بر نصب پوسترهای تبلیغاتی در مکانهای در نظر گرفته شده از سوی شهرداری رفسنجان تاکید کرد.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری رفسنجان اظهار کرد: در زمان تبلیغات انتخاباتی، حجم زیادی از تبلیغات رنگارنگ بدون رعایت ضوابط قانونی، اماکن دولتی، خصوصی و مکان های تعیین شده برای الصاق تبلیغات را می پوشاند و بخش بزرگی از این اقلام نیز بر روی زمین و سنگفرش پیاده روها و خیابان ها ریخت و پاش می شود.

رفیعی تصریح کرد: یکی از نخستین اولویت هایی که در شعارهای نامزدهای شورای اسلامی شهر گوشزد و تاکید می شود، رفتار بر اساس قانون است درحالی که در ایام تبلیغات، مصادیق زیادی از زیر پا گذاشتن مفاد قانون انتخابات در ابعاد و اندازه تبلیغات، مکان های مجاز و شیوه های تبلیغی دیده می شود.

معاون شهردار رفسنجان خاطرنشان کرد: در قانون تبلیغات محیطی انتخابات، به وضوح مکان های معینی را برای نصب پوستر توسط شهرداری مشخص شده و برابر تبصره ۲ ماده ۶۲ قانون انتخابات شوراهای اسلامی، شهرداری‌ها موظف هستند نقاطی را برای تبلیغات محیطی نامزدها در سطح شهر پیش بینی کنند.

وی ادامه داد: اما بسیاری از نامزدهایی که همگی شعار کارآمدی مدیریت شهری را سر می دهند به موضوع تکلیف قانونی در حوزه تبلیغات بی توجه هستند و تصور می کنند هر چه اقلام تبلیغی بیشتری در منظر شهری منتشر کنند در رای آوری به نفعشان است.

رفیعی با اشاره به بی قانونی برخی نامزدها در نصب پوسترهای تبلیغاتی در تمام نقاط شهر، ابراز کرد: پاکسازی تصاویر و رنگ آمیزی مجدد معابرو همواره برگرداندن نمای شهری به حالت پیش از انتخابات ماه ها به طول می انجامد و هزینه گزافی روی دست شهرداری‌ گذاشته بدون اینکه نامزدهای انتخابات پاسخگوی ضرر و زیانی که به شهر وارد کرده اند، باشند.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری رفسنجان گفت: ۱۱ نقطه در شهر رفسنجان برای تبلیغات نامزدهای ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر تعیین شده و نامزدهای انتخاباتی باید برای تبلیغات محیطی از این مکان ها استفاده کنند.

وی تصریح کرد: این مکان ها شامل سه راه پست، میدان شهید سپهبدحاج قاسم سلیمانی، سه راه شهید نوری، تقاطع خیابان حجت و مطهری، ابتدای بلوار مطهری، میدان ذکریا، میدان قدس، میدان ابراهیم، تقاطع خیابان امیر کبیر و امام، تقاطع خیابان ثارالله و خیابان امام و میدان علی بن ابی طالب(ع) هستند.

رفیعی هدف از تعیین مکان های خاص برای تبلیغات انتخاباتی را جلوگیری از آسیب رسیدن به منظر شهری عنوان و اظهار کرد: نصب هرگونه پوستر بر روی تابلوها و نماد های شهری و اماکن خصوصی مردم ممنوع است.

وی ادامه داد: همچنین نامزدها و طرفداران آنان از الصاق هرگونه اقلام تبلیغاتی در معابر، دیوارها، اموال خصوصی و مبلمان شهری پرهیز کنند؛ الصاق پوستر و نمادهای تبلیغاتی در اماکن غیرمجاز و ممنوعه، علاوه بر نازیبایی چهره شهر، موجب مخدوش شدن و آسیب المان و نمادهای شهری می شود.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری رفسنجان با بیان اینکه هرگونه تبلیغات محیطی غیرمجاز انتخاباتی با هماهنگی دستگاه ها و عوامل مربوطه، جمع آوری می شود، گفت: پایبندی به اخلاق و قانون و خودداری از تخریب در انتخابات پیش رو از سوی نامزدها و هواداران آنان باید محور امور باشد و نامزدی که به حریم قانون و مولفه های اخلاقی پایبند نباشد برای تصاحب کرسی شورا مناسب نیست چرا که پایه تصمیم سازی در پارلمان های منطقه ای احترام به قانون است.

وی عنوان کرد: رفتارهای تبلیغی نامزدها و شیوه های معرفی و پرهیز از ریخت و پاش های غیرضروری و ایجاد بی نظمی در محیط شهری از مولفه هایی است که مردم باید در سنجش صلاحیت نامزدها و انتخاب آنان برای راهیابی به شوراهای شهر به آن توجه کنند.

💢رفیعی همچنین تبلیغات انتخاباتی در فضای مجازی را مورد تأکید قرار داد و افزود: بهترین شیوه تبلیغاتی مورد پسند عامه در شرایط فعلی کشور و شیوع ویروس کرونا، استفاده از فضای مجازی است.

انتهای پیام/

برچسب ها:
انتخابات رعایت قانون انتخاباتی رفسنجان محمد رفیعی معاون فرهنگی اجتماعی شهردار
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان