نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس مطرح کرد:

محرومیت نمایان روستاهای اطراف مجتمع مس سرچشمه رفسنجان/ مس در قبال مسؤولیت های اجتماعی خود محرومیت‌زدایی کند

  • شناسه خبر: 185427
محرومیت نمایان روستاهای اطراف مجتمع مس سرچشمه رفسنجان/ مس در قبال مسؤولیت های اجتماعی خود محرومیت‌زدایی کند

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به روستاهایی که اطراف مجتمع مس رفسنجان قرار گرفته و از حداقل امکانات محرومند، گفت: مجتمع مس در قبال مسؤولیت های اجتماعی خود باید نگاه ویژه ای به اطراف خود داشته باشد و محرومیت زدایی کند.

خانه » آخرین اخبار » محرومیت نمایان روستاهای اطراف مجتمع مس سرچشمه رفسنجان/ مس در قبال مسؤولیت های اجتماعی خود محرومیت‌زدایی کند

به گزارش خانه خشتی؛ حجت الاسلام حسین جلالی در رابطه با بازدید از روستای مانی اظهار کرد: این روستا در ۵ کیلومتری شهرک مس و در مسیر ترانزیتی شهربابک _ سیرجان_ پاریز و رفسنجان قرار گرفته، روستای استراتژیکی است که باید بیشتر از ظرفیت های آن استفاده شود.
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات اهالی که مطرح کردند، بیکاری را نام برد و افزود: مهمترین معضل این روستا بی آبی است، این روستا تقریبا حدود ۴۰ خانوار و حدود ۲۰۰ نفر جمعیت دارد.
وی عنوان کرد: ۴۰ سال ازانقلاب اسلامی می گذرد، مردم مظلوم و نجیب این روستاها هر جا نظام نیاز داشته در صحنه بودند اما امروز در اوج مشکلات و سختی ها دست و پنجه نرم می کنند، از کمترین امکانات آموزشی، بهداشتی و آسفالت محرومند، در حالی که این روستا در جوار بزرگترین مجتمع مس ایران قرار دارند اما روستاهایی که هیچ ارتباطی با حوزه استحفاظی رفسنجان ندارند از محل همین مجتمع آباد شدند.
حجت الاسلام جلالی با اشاره به اینکه مردم متوقع هستند که به آنها کمک شود و نمی توان درخواست مردم را نادیده گرفت، افزود: بنابراین باید مشکل آب این منطقه هرچه زودتر حل شود.
وی در ادامه به دیدار اهالی خمبروتوئیه به همراه بخشدار مرکزی رفسنجان اشاره و ابراز کرد: روستایی با ۲۰ خانوار جمعیت در دل کوهها که به گفته اهالی روستا اولین بار است مسؤولی به این روستا می آید، روستایی که از نعمت آب و برق محروم بود و آنتن دهی تلفن همراه نیز نداشت.
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس با اشاره به اینکه دولت مدعی است برای روستاهای زیر ۱۰ خانوار برق رسانی کرده، این روستا با جمعیت فصلی، ۲۵ خانوار دارد اما از نعمت برق محروم است و مردم شب ها باید با فانوس سر کنند و تنها یک چشمه ضعیف آب در روستا موجود است، بنابراین باید فکری برای آنها شود.
وی خاطرنشان کرد: محرومیت در اطراف مس رفسنجان کاملا نمایان است و از مجتمع مس سرچشمه رفسنجان درخواست داریم در قبال مسؤولیت های اجتماعی که دارد نگاهی به این مناطق به ویژه در بحث آب و برق بیندازد و محرومیت زدایی کند.

انتهای پیام/

برچسب ها:
حسین جلالی روستای مانی مس سرچشمه منطقه محروم
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • علیرضا م

    مسولیت اجتماعی معدن مس رفسنجان در کرمان استادیوم و باشگاه و جاده و.. هست ولی متاسفانه در شهر خود معدن یعنی رفسنجان تقریبا صفر عجب عدالتی
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان