افزایش دوبرابری اجاره بها در رفسنجان / مشاوران املاک در این میان چه نقشی دارند

  • شناسه خبر: 185349
افزایش دوبرابری اجاره بها در رفسنجان / مشاوران املاک در این میان چه نقشی دارند

رئیس اتحادیه صنف مشاورین املاک رفسنجان گفت: ستاد کرونا برای افزایش دو برابری قیمت ها تصویب کرده اما ابلاغی به دفاتر املاک داده نشده است.

خانه » اجتماعی » افزایش دوبرابری اجاره بها در رفسنجان / مشاوران املاک در این میان چه نقشی دارند

محمد صالحی رئیس اتحادیه مشاور املاک رفسنجان در گفتگو با خانه خشتی اظهار کرد: با توجه به نظر ستاد کرونا هر دفتر مشاور املاک مجاز است که قرارداد های سال گذشته را ۲۰ درصد افزایش دهند و مراجعه کنندگان بدون حضور می توانند قراردادهای خود را تمدید کنند.
وی افزود: افزایش قیمت در ساخت و ساز و مصالح ساختمانی باعث شد مردم به دنبال خانه هایی که مقرون به صرفه هستند، باشند و این عامل باعث شد که بسیاری از خانه های رفسنجان استاندارد نباشند و چنین خانه هایی با این شرایط نمی شود اجاره داد.
صالحی بیان کرد: افرادی هستند به دلیل مخارج زندگی مجبور می شوند دو شغل انتخاب کنند و به سمت و سوی املاک بروند، این امر باعث شده تعداد صنف بسیار زیاد شود و بازار کار از بین برود.
رئیس اتحادیه مشاوران املاک رفسنجان در مورد افزایش قیمت‌ها عنوان کرد: از یک طرف بحث دارایی کشوری است که برخی خانه ها اجاره داده نشده‌اند که باید در سیستم ثبت شوند ثبت کد رهگیری در سیستم برای هم مستأجر و هم برای موجر الزامی است.وی گفت: از طرف دیگر کسانی که خانه دارند باید ثبت سامانه شوند و مالیات بپردازند، خانه هایی که خالی بمانند و هیچ استفاده ای از آن ها نشود برایشان دارایی احتساب می شود.
صالحی تصریح کرد: مالکین به دلیل افزایش دارایی ها مجبور شده اند اجاره بهای خانه ها را افزایش دهند.
وی در بحث سایت های نامعتبر مانند شیپور و دیوار که اقدام به فروش زمین و منزل می کنند، گفت: این سایت ها زمین و منازلی را که دارای مشکل سند و … داشته باشند به فروش می گذارند و افراد بدون اطلاع از این مشکل چندین برابر قیمت اصلی، خریداری می کنند.
صالحی توصیه کرد: کسانی که می خواهند قرارداد بنویسند باید به دفتر املاکی مراجعه کنند و تحقیق کنند که دفتر املاک جواز کسب داشته باشند تا از افراد سوء استفاده نشود.
وی برای جلوگیری از سود جویان خاطرنشان کرد: مالک و هم مستأجر لازم است کد رهگیری خود را ثبت سیستم کنند و اگر کد رهگیری نباشد از نظر اتحادیه مورد قبول و قانونی نیست این امر باعث می شود جلوی بسیاری از کلاهبرداری ها گرفته شود.

رئیس اتحادیه املاک رفسنجان در خصوص گلایه مستاجرها درباره افزایش قیمت ها، گفت: به مستاجرها حق داده می‌شود. همیشه بازار ملک بر اساس عرضه و تقاضا بوده است. نظر املاک با توجه به تقاضا و عرضه است و وقتی تقاضا زیاد شود موجر اجاره بهای خانه را افزایش می دهد.
وی تصریح کرد: اجاره بهای خانه ها در روستاها کم است و در سطح شهر بالاست و حتی باعث شده در سال گذشته قیمت ها دو برابر افزایش پیدا کند.

صالحی افزود: ستاد کرونا برای افزایش دو برابری قیمت ها تصویب کرده اما ابلاغی به دفاتر املاک داده نشده است.

گفتگو از فاطمه فیروزآبادی

انتهای پیام/

برچسب ها:
اجاره بها رفسنجان مشاورین املاک
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان