رئیس اداره امور برق رفسنجان خبر داد؛

راه اندازی مجدد پست برق شماره یک رفسنجان با ظرفیت دو و نیم برابری

  • شناسه خبر: 185335
راه اندازی مجدد پست برق شماره یک رفسنجان با ظرفیت دو و نیم برابری

رئیس اداره برق رفسنجان از راه اندازی مجدد پست برق شماره یک رفسنجان (نیروگاه برق) با ظرفیت دو و نیم برابری از ابتدای تیرماه امسال خبر داد.

خانه » اجتماعی » راه اندازی مجدد پست برق شماره یک رفسنجان با ظرفیت دو و نیم برابری

به گزارش خانه خشتی؛ محمدرضا یوسفی در جمع خبرنگاران رفسنجان با بیان اینکه مدیریت توزیع برق شهرستان رفسنجان تحت پوشش شمال استان اداره می شود گفت: رفسنجان به تنهایی ۲۴۰ مگا وات یعنی یک سوم برق شمال استان را در اختیار دارد.

یوسفی عنوان کرد: قریب به ۸ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع تحت پوشش مدیریت توزیع برق شهرستان رفسنجان قرار دارد و این شهرستان ۱۳۵ هزار اشتراک دارد، قریب دو هزار اشتراک در اختیار پمپ های کشاورزی است که نصف برق شهرستان رفسنجان را استفاده می کند.

وی بیان کرد: از سال ۱۳۹۹ تاکنون، ۴ میلیارد اعتبار فقط برای برق رسانی به مردم انجام شده است و قریب چهار و نیم میلیارد تومان در بحث ترمیم فرسودگی خطوط و در بحث روشنایی معابر هم چهار میلیارد هزینه شده است.

رئیس اداره برق رفسنجان با اشاره به افزایش قابل توجه مصرف برق نسبت به سال گذشته گفت: در فروردین ماه امسال ۲۲ درصد افزایش داشتیم و حتی سدهای آب نسبت به سال گذشته کمتر آب گیری شده اند و در نتیجه کاهش تولید برق داشتیم و پدیده ی نو ظهور ارز دیجیتال یا ماینر به شبکه های برق غیر مجاز اضافه شده است که در مقایسه با سال گذشته ۶۲ هزار برابر به مصرف رسیده است و این موضوع باعث شد کمبود برق دو برابر افزایش یابد وبه سمت خاموشی های اضطراری سوق یافتیم و روزانه به مدت دو ساعت خاموشی داشتیم.

وی افزود: برای اینکه به شبکه توزیع برق کمک کرده باشیم از مردم شهرستان رفسنجان تقاضا دارم با روشهایی همچون استفاده از لامپ های کم مصرف، خاموش کردن لامپ های اضافی، عدم استفاده از وسایل پرمصرف در ساعات پیک بار، در تنظیم مصرف کمک رسان باشند و در اینصورت خاموشی نخواهیم داشت.

یوسفی سرقت سیم های برق و ماینرها را دو چالش مهم در توزیع برق دانست و گفت: ۴۵ درصد سرقت کابل های برق استان در شهرستان رفسنجان رخ می دهد

وی تصریح کرد: اگر شخصی ماینر های غیر مجاز کشف کرد و به ما معرفی کند، بر اساس تعداد ماینری که کشف کرده است پاداش از دو میلیون تا ۱۰ میلیون تعلق می گیرد، تنها ماینر مجاز به منطقه اقتصادی تعلق دارد زیرا شرکت انتقال دهنده است و پول پرداخت شده بر اساس نرخ صادرات است هرچند ماینر ها منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان از ابتدای خردادماه خاموش شدند.

رئیس اداره برق رفسنجان از راه اندازی مجدد پست برق شماره یک رفسنجان (نیروگاه برق) خبر داد و گفت: این نیروگاه سال ها با ظرفیت ۳۰ مگا وات آمپر کار کرده و امروز در حالت باز سازی قرار گرفته و ظرفیت آن به ۸۰ مگا وات آمپر می رسد و با ظرفیت دو و نیم برابر به شبکه رفسنجان اضافه خواهد شد که از اول تیر ماه امسال افتتاح می شود.

وی ادامه داد: تبدیل شبکه توزیع برق سیمی به شبکه کابل خودنگهدار به طول ۲۰۰ کیلومتر آغاز شده و تا سه سال آینده ۷۰۰ کیلومتر شبکه برق شهرستان تبدیل خواهد شد، با این تبدیل خاموشی ها کم، افت ولتاژ شهر کاهش می یابد و سرقت سیم های برق به صفر می رسد.

خبر از فاطمه فیروزآبادی

انتهای پیام/

برچسب ها:
اداره توزیع برق شهرستان رفسنجان برق ماینرها نیروگاه
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان