با همت کادر درمان بیمارستان علی بن ابیطالب (ع ) رفسنجان؛

عمل پیوند دست مرد ۳۶ ساله با موفقیت انجام شد

  • شناسه خبر: 185236
عمل پیوند دست مرد ۳۶ ساله با موفقیت انجام شد

رئیس بیمارستان حضرت علی بن ابیطالب (ع) رفسنجان گفت: با همت کادر درمان بیمارستان حضرت علی بن ابیطالب (ع) رفسنجان عمل پیوند  دست قطع شده مرد ۳۶ ساله با موفقیت انجام شد.

خانه » آخرین اخبار » عمل پیوند دست مرد ۳۶ ساله با موفقیت انجام شد

به گزارش خانه خشتی؛ علی موسوی در جمع خبرنگاران گفت: دست  مرد ۳۶ ساله که ۲۶ اردیبهشت ماه در سانحه تصادف از ناحیه بازو قطع شده بود(قطعی از نوع کراش و له شدگی بود) و اندام دست هیچ علائم حیاتی نداشت با  ۱۱۵ به  بخش اورژانس بیمارستان ارجاع داده شد، با موفقیت پیوند خورد .
رئیس بیمارستان حضرت علی بن ابیطالب (ع) رفسنجان ادامه داد: پس از انجام اقدامات اولیه توسط کارکنان اورژانش بیمار همراه با تیم جراحی و سرپرستی” دکتر حسین صالحی”فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی وارد اتاق عمل شد و پس از ترمیم سرخرگ و سیاهرگ برای زنده ماندن اندام های آسیب دیده سپس با همکاری “دکترمحسن آبسالان “متخصص ارتوپدی استخوان دست ثابت شده و بقیه اقدامات لازم انجام شد.
موسوی این عمل  را نادر  خواند و گفت : مدت زمان این عمل  ۵ ساعت به طول انجامید تا خونرسانی به اندام های قطع شده به جریان افتاد.
وی عنوان کرد: با  اینکه  محل قطع شدگی با حدود ۵ لیتر مواد ضد عفونی شستشو شد اما تا ۷۲ ساعت نگران از کار افتادگی و عفونت بودیم و با همت همکارانمان در بخش های اورژانس،  آی سی یو، اتاق عمل ،متخصصین بیهوشی ، بخش  جراحی ، ارتوپدی و سایر همکارانمان توانستیم این جراحی نادر را  انجام دهیم و افتخاری برای شهرمان  ثبت کنیم.
رئیس بیمارستان و متخصص طب اورژانس تذکر داد: همشهریان دقت داشته باشند؛ درمواقعی که دچار چنین حوادثی می شوند عضو قطع شده را  شسته و در پارچه نمناکی بپیچند داخل پلاستیکی بگذارند و در کنار یخ (نه در تماس مستقیم با یخ) بگذارند و سریعا به بیمارستان منتقل کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها:
بیمارستان علی ابن ابیطالب پیوند مرد 36 ساله علی موسوی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان