رئیس آموزش و پرورش رفسنجان مطرح کرد؛

کمک مومنانه ۸۱۲ میلیونی آموزش و پرورش رفسنجان به دانش آموزان نیازمند

  • شناسه خبر: 185048
کمک مومنانه ۸۱۲ میلیونی آموزش و پرورش رفسنجان به دانش آموزان نیازمند

رئیس آموزش و پرورش رفسنجان گفت: ۸۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان کمک مومنانه توسط آموزش و پرورش رفسنجان جمع آوری و به صورت بسته های غذایی و مایحتاجات ضروری بین دانش آموزان نیازمند توزیع شد.

خانه » آخرین اخبار » کمک مومنانه ۸۱۲ میلیونی آموزش و پرورش رفسنجان به دانش آموزان نیازمند

به گزارش خانه خشتی؛ حسین تقوی رشیدی پیش از ظهر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از اسفند ۹۸ که درگیر ویروس کرونا شدیم نظام تعلیم و تربیت یک مرتبه دچار تغییر شد و به محیط جدیدی ورود پیدا کرد که هیچ آمادگی و امکاناتی نداشتیم  اما با وسایل و نرم افزارهای مختلف، آموزش شروع شد و با شبکه دانش آموزی شاد ساماندهی شد.

رئیس آموزش و پرورش رفسنجان تصریح کرد: در یکسال گذشته علی رغم تعطیل شدن آموزش های حضوری هیچ یک از فعالیت های آموزش نه تنها کم نشد بلکه بیشتر هم شد.

وی بیان کرد: امتحانات پایه نهم و دوازدهم حضوری است و این تصمیم بر اساس نظر وزرات آموزش و پرورش به همراهی سازمان ستاد مبارزه با کرونا گرفته شده است.

تقوی افزود: فاصله گذاری اجتماعی، تهویه سالن های امتحان و ضدعفونی کردن محیط مدارس در دوارن امتحانات جدی گرفته می شود.

مدیر آموزش و پرورش رفسنجان با اشاره به همکاری خیران و دیگر ارگان ها برای کمک این آموزش و پرورش، گفت: باید این فکر نهادیه شود و این اقدام از وزارت خانه تا شهرستان عملی شود که هر چقدر در زمینه آموزش و پرورش سرمایه گذاری شود بازهم کم است.

وی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش یک ارگان مصرفی نیست در حقیقت یک سرمایه گذاری است، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش باید میدان دار باشد. مشارکت و کمک به آموزش و پرورش، کمک به فرزندان و نیروهای متخصص و متعهد جامعه است که در آینده مسئولان نظام هستند.

تقوی عنوان کرد: در سال تحصیلی گذشته آموزش و پرورش رفسنجان در فعالیت های پژوهشی رتبه اول استان و در کلاس های توانمندسازی و دانش افزایی همکاران، بیشترین ساعت در استان مربوط رفسنجان بود که رتبه اول را در این زمینه کسب کرد.

وی ابراز داشت: امسال ۸۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان کمک مومنانه در مدارس هیات امنایی و از طریق مشارکت ها جمع آوری و با حفظ کرامت به صورت بسته های غذایی و مایحتاجات ضروری بین دانش آموزان نیازمند توزیع شد و این مبلغ غیر از مواردی است که مدیران مدارس در این زمینه ورود پیدا کردند.

رئیس آموزش و پرورش رفسنجان با اشاره به کمبود دستگاه موبایل و تبلت برای دانش آموزان نیازمند در شروع سال تحصیلی، گفت: در مجموع ۲۸۰  دستگاه تبلت و موبایل به آموزش و پرورش شهرستان واگذار و در اختیار دانش آموزان نیازمند قرار گرفت.

وی تاکید کرد: آموزش و پرورش رفسنجان در مسابقات قرآنی و معارف استان ۳۷ رتبه استانی را کسب کرد که پنج هزار دانش آموزان به صورت مجازی در این مسابقات شرکت کردند.

تقوی برگزاری یادواره شهدای دانش آموز و شهدای فرهنگی با حضور معاون پرورشی وزرات آموزش و پرورش را از دیگر فعالیت های آموزش و پرورش شهرستان عنوان کرد و گفت:  این جشنواره به صورت محدود و به صورت مستقیم از طریق شبکه شاد برای دانش آموزان و معلمان استان برگزار شد.

رئیس آموزش و پرورش رفسنجان  گفت: کسب رتبه اول الگوی تدریس در درس تفکر و سبک زندگی، کسب مقام جهانی توسط دانش آموزان رفسنجان در مسابقات تربیت بدنی به صورت مجازی، کسب مقام برتر مسابقات مختلف نقاشی، انشا نویسی و… و ۶۷ رتبه  استانی و دو رتبه اول کشوری در مسابقات فرهنگی و هنری، کسب ۱۹ رتبه استانی در جشنواره نوجوان سالم با هدف پیشگیری از اعتیاد و رفتارهای پر خطر که در بین دانش آموزان، همکاران فرهنگی و والدین انجام شد از دیگر فعالیت های آموزش و پرورش رفسنجان است.

تقوی بیان کرد: ساخت و ساز ۶ مدرسه رو به اتمام و در حال احداث است و قرار است برای امسال هم قرارداد ۴ پروژه به صورت مشارکتی با خیران منعقد شود.

وی با بیان اینکه ۸۹ مدرسه در رفسنجان قدمت بالای ۴۰ تا ۵۰ سال دارند، گفت:  ساخت و ساز در آموزش پرورش فعلا به صورت مشارکتی صورت می گیرد.

رئیس آموزش و پرورش رفسنجان عنوان کرد: ۲۵۰ نفر سهمیه دوره سواد آموزی رفسنجان بوده است که در سواد آموزی ۱۰۸ نفر، دوره انتقال ۸۰ نفر و در دوره تحکیم از ۱۰۰ نفر ۶۶ نفر جذب کردیم و سهمیه سوادآموزی اتباع بیگانه به صورت کامل پوشش داده شده است.

تقوی با اشاره به کمبود نیروی انسانی مختصص درآموزش و پرورش شهرستان، گفت: در سال تحصیلی گذشته تعدادی حق التدریس هایی که طبق قانون آموزش و پرورش ملزم به استخدام بودند، جذب کردیم برای سال تحصیلی آینده این کمبود وجود دارد.

وی ادامه داد:  در طول سال های گذشته از چند سال بعد از انقلاب بیشترین میزان بازنشستگی را امسال و سال تحصیلی آینده داریم یعنی کل بازنشستگان امسال ۲۹۴ نفر هستند که برخی همکاران که سال گذشته استمرار گرفتند و یک سال بیشتر ماندند متقاضی بازنشستگی هستند این در حالی است که در سال گذشته ۸۴ نفر بازنشسته داشتیم.

رئیس آموزش و پرورش رفسنجان یادآور شد: کل نیروهای شاغل در آموزش و پرورش رفسنجان ۲ هزار و ۹۳۷ نفر است که قریب به ۲ هزار ۶۰۰ نفر در مدارس غیردولتی مشغول به فعالیت هستد و ۳۷ درصد مدارس رفسنجان غیردولتی که ۳۳ درصد دانش آموزان در این مدارس تحصیل می کنند.

وی با اشاره به اینکه ۱۴۷ مدرسه غیردولتی، ۹۸ پیش دبستانی و ۸۸ آموزشگاه زبان خارجه و علمی آزاد در رفسنجان فعالیت دارند، گفت: گستردگی کار آموزش و پرورش با هیچ سازمانی دیگری قابل مقایسه نیست.

تقوی بیان کرد: در سال ۹۹، ۱۸ درصد و در سال ۱۴۰۰، ۲۵ درصد حقوق فرهنگیان افزایش داشته است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری بر کار فرهنگیان، گفت: بحث الگو گرفتن از آیت الله مطهری در راستای تولید فکر و اندیشه و آموزش و تربیت دانش آموزان، حفظ جایگاه و شان معلمان و بحث معیشت و تناسب حقوق آنها  از موارد مطرح شده در بیانات مقام معظم رهبری بود که باید مورد توجه قرار گیرد.

تقوی ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان رفسنجان با دو رشته فعالیت خود را آغاز کرد با وجود پتانسیل های خوب این شهرستان در زمینه تامین استاد، ولی هیچ اقدامی برای مستقل شدن این دانشگاه انجام نشده است.

انتهای پیام/

 

برچسب ها:
حسین تقوی رشیدی خبرنگاران مدیر آموزش و پرورش رفسنجان نشست خبری
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان