رئیس تعاون، کار و رفاه اجتماعی رفسنجان مطرح کرد؛

اعطای بیش از ۱۸ میلیارد تومان تسهیلات کرونایی در رفسنجان/ ۱۴ هزار بیکار در این شهرستان وجود دارد

  • شناسه خبر: 185047
اعطای بیش از ۱۸ میلیارد تومان تسهیلات کرونایی در رفسنجان/ ۱۴ هزار بیکار در این شهرستان وجود دارد

رئیس تعاون، کار و رفاه اجتماعی رفسنجان گفت: ۱۸ میلیارد و ۵۸۸ میلیون تومان تسهیلات کرونا در شهرستان پرداخت شده و بیش از یک هزار و ۶۶۷ شغل در شرایط کرونا حفظ شده است.

خانه » اقتصادی » اعطای بیش از ۱۸ میلیارد تومان تسهیلات کرونایی در رفسنجان/ ۱۴ هزار بیکار در این شهرستان وجود دارد

به گزارش خانه خشتی، محمود شریفی امروز در اولین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان رفسنجان در سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: مجموع اعتبارات مشاغل در سال گذشته ۵۷۰ میلیون تومان بوده است که از این مقدار ۵۵۰ میلیون جذب و مشخص شده و ۱۳۶ مجوز در این حوزه صادر شده است.

وی افزود: در حوزه روستایی و عشایری هفت طرح به مبلغ یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان درخواست شده و تاکنون ۳۴۰ میلیون توسط پست بانک پرداخت شده ،  در مجموع ۴۰۰ میلیون توامن تسهیلات تکمیلی و اشتغال ۹ نفر در حوزه روستایی و عشایری داشته ایم.

شریفی در خصوص اعتبارات و تسهیلات به واحدهای متضرر از کرونا بیان کرد: ۱۶ بانک و موسه مالی به میزان ۳۳ میلیارد و ۶۱۹ ملیون تومان درخواست داشتند و از این مقدار ۱۸ میلیارد و ۵۸۸ میلیون تومان پرداخت شده و بیش از یک هزار و ۶۶۷ شغل در شهرستان حفظ شده است.

رئیس اداره تعاون، کار و رافع اجتماعی رفسنجان به عملکرد کاریابی ها و بهبود وضعیت اشتغال شهرستان بوسیله انها اشاره کرد و گفت: با وجود انکه سال ۹۹ سال سختی بود در کاریابی ها ۳ هزار و ۳۱۴ ثبت نامی جدید انجام شده و ۵۳۸ نفر مشغول بکار شدند، ۱۶ و نیم درصد افراد سرکار رفتند و این رقم کمی نیست.

وی افزود: سال گذشته ۱۷۰ نفر بطور مستقیم به از سوی اداره کار به برخی شرکت ها معرفی شدند و شغل پایدار و دائمی پیدا کردند.

شریفی در ادامه به سامانه رصد اداره تعاون، کار و رفاع اجتماعی اشاره کرد و بیان کرد: در سال گذشته دو هزار و ۳۸۹ نفر تعهد برای شهرستان رفسنجان در این سامانه ایجاد شده و دو هزار و ۵۸۶ نفر انجام و در سامانه رصد به ثبت رسیده است.

این مسئول خاطر نشان کرد: در مجموع در سال گذشته یک هزار و ۸۲ نفر در شهرستان رفسنجان مشغول بکار شدند که ۵۵۴ نفر از طریق اعتبارات دستگاه‌های حمایتی و ۵۳۸ نفر از طریق کاریابی ها جذب شدند.

شریفی تعداد افراد بیکار در شهرستان را بیش از ۱۴ هزار نفر عنوان کرد و گفت: این تعداد در کاریابی ها به ثبت رسیده و درصدی از این افراد هم ممکن است بیکار نباشند و برای یافتن شغل مناسب تر ثبت نام کردند.

دو هزار و ۵۸۶ شغل در سامانه رصد زمانی ارزش می یابد که افراد بطور واقعی بر سر کار رفته باشند

مجید فصیحی هرندی فرماندار رفسنجان در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان با تاکید بر ایجاد اشتغال پایدار اظهار کرد: شغل پایدار جلوی بسیاری از آسیب ها را خواهد گرفت و یک خانواده می تواند بر روی آن حساب باز کند.

وی افزود: مشاغلی برای هر بخش و روستا باید متناسب با فرهنگ مردم ان منطقه باشد تا شاهد رونق ان شغل باشیم و نمی توان یک نوع کار را به بخشی تحمیل کرد.

هرندی به تولید بیش از ۱۰ درصد مرغ استان در شهرستان رفسنجان اشاره کرد و گفت: رفسنجان زنجیره تولید مرغ را کامل کرده و به یک تولید پایدار رسیده است و این بر میگردد به پتانسیل و شناسایی ظرفیت های شهرستان که به خبی صورت گرفته است.

وی بیان کرد: برخی وام برای مردم مشکلاتی ایجاد می کند، بانکها بایستی در ابتدای اعطای وام و زمانی که فرد توانایی پرداخت دارد برای برگشت وام اقدام کنند.

فرماندار رفسنجان با اشاره به اعطای تسهیلات مناسب برای راه اندازی شغل و کارآفرینی بیان کرد: دستگاههای تمام توان خود را در این زمینه بکار گیرند و از این فرصت جهت رونق اشتغال در شهرستان استفاده نمایند.

وی خاطر نشان کرد: شغل واقعی برای شهرستان مفید است، دو هزار و ۵۸۶ شغل در سامانه رصد زمانی ارزش می یابد که افراد بطور واقعی بر سر کار رفته باشند.

هرندی گفت: با همت کارخانه داران و صاحبان کسب و کار تلاش شد تا در شرایط کرونا نیروها حفظ شوند و کمترین آسیب با حمایت اداره کار به کارگران وارد شود.

مغفول ماندن تسهیلات روستایی و عشایری

ناهید زاهدی کارشناس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی رفسنجان نیز در این جلسه از با بیان اینکه تسهیلات روستایی و عشایری مغفول مانده است تصریح کرد: این تسهیلات شش درصد و بازپرداخت ۵ ساله است  و بسیاری از طرح های صنعتی، مشاغل خانگی، گردشگری، فرهنگی، ورزشی جزو این دسته قرار میگیرند.

وی خاطر نشان کرد: در تبصره ۱۸ قنون بودجه ۱۴۰۰ قریب به ۳۲۰ میلیارد هزار تومان به بخش اشتغال و کارآفرینی اختصاص یافته است و میتوان از این بودجه بطور صحیح برای شهرستان جذب و استفاده کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها:
اشتغال بیکاری تسهیلات رفسنجان سامانه رصد کاگروه اشتغال
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • علیرضا م

    اقای فرماندار رفسنجان حرف زدن دیگر بس است تمام مشاغل معدن مس رفسنجان را کرمانی ها و بافتی ها گرفته اند بروید از سیرجان یاد بگیرید
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان