رزمنده دوران دفاع مقدس در گفتگو با خانه خشتی می گوید؛

امداد الهی و اخلاص رزمندگان رمز موفقیت عملیات بیت المقدس

  • شناسه خبر: 184611
امداد الهی و اخلاص رزمندگان رمز موفقیت عملیات بیت المقدس

رزمنده دوران دفاع مقدس معتقد است که در عملیات بیت المقدس غیر از امداد الهی و اخلاص بچه ها چیز دیگر وجود نداشت در زمانیکه ما هیچ سلاحی نداشتیم و با دست خالی در برابر دنیا ایستادیم عملیات گسترده ای به نام بیت المقدس شکل می گیرد.

خانه » فرهنگی مذهبی » امداد الهی و اخلاص رزمندگان رمز موفقیت عملیات بیت المقدس

به گزارش خانه خشتی؛ عملیات بیت‌المقدس بزرگترین عملیات نیرو‌های مسلح ایران در جنگ ایران و عراق محسوب می‌شود، در آستانه سالروز این عملیات که به آزاد سازی خرمشهر منتهی شد با یکی از رزمندگان عملیات بیت المقدس گفتگویی انجام دادیم.

او اصالتا اهل کشکوییه و الان ساکن رفسنجان است، برای اولین بار در سال ۵۹ که اولین گروه اعزامی از رفسنجان به طرف شرق کشور (چابهار) بود شرکت داشته و سه ماه در درگیری با اشرار فعالیت حضور است. وی  هم اکنون در حوزه آموزش و پرورش مشغول به فعالیت است.

این رزمنده دوران دفاع مقدس در گفتگو با خانه خشتی بیان کرد: بعد از چهابهار در عملیات کردستان اعزام شدم که در آن عملیات ۵ شهید از رفسنجان تقدیم شد.

وی با اشاره به اینکه به مدت یک سال به عضویت سپاه رفسنجان درآمدم، گفت: عملیات بیت المقدس شروع شده بود که به اتفاق پسرخاله ام در این عملیات شرکت کردیم و ۱۰ اردیبهشت ۶۱ در این عملیات از ناحیه پا زخمی شدم و پسرخاله مان قطع نخاعی شد و در این عملیات بود که به اسارت نیروهای عراقی درآمدم و در سال ۶۹ بعد از هشت و نیم سال اسارت آزاد شدم و به ایران بازگشتم.

خالقیان در خصوص نقش لشکر ثارالله در آزادسازی خرمشهر، عنوان کرد: ثارلله در عملیات بیت المقدس هنوز لشکر نشده بود یک تیپ با سه گردان بود که گردان باهنر از بچه های سیرجان تشکیل شده بود، گردان شهید بهشتی از آن رفسنجان بود و من و پسرخاله ام که از بچگی باهم بزرگ شده بودیم در گردان سیرجان بودیم. در اولین روز بیت المقدس ما اسیر شدیم، فرماندهی عملیات بیت المقدس را شهید صیاد شیرازی برعهده داشت.

وی  ادامه داد: درعملیات بیت المقدس نزدیک به ۱۹ هزار اسیر از عراق داشتیم، ۱۶ هزار تلفات جانی عراق داشتیم که توانستیم خرمشهر و هویزه و حتی اهواز را از دسترس دشمن دور کنیم.

رزمنده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه عملیات بیت المقدس یکی از شاخص ترین و موفق ترین عملیات ها در طول دوران دفاع مقدس بود، گفت: در گردان ما تیپ ذوالفقار و بچه های بسیجی با هم ادغام شده بودند و با وجود اینکه هنوز انقلاب ما انقلابی نوپا بود در این عملیات خوب درخشیدند. شروع عملیات بیت المقدس بچه های کرمان بودند آنچه مسلم است آن موقع اوایلی بود که شهید قاسم سلیمانی این لشکر را راه اندازی کرد و این عملیات چهار مرحله داشت که در مرحله چهارم موفقیت هایی کسب کردند.

خالقیان گفت: عملیات بیت المقدس از دید اسارت جالب بود در عملیات بیت المقدس غیر از امداد الهی و اخلاص بچه ها چیز دیگر وجود نداشت. در آن زمان که انقلاب هنوز نوپا بوده و همه دنیا علیه ما بسیج شده بود و ما هیچ سلاحی نداشتیم و با دست خالی در برابر دنیا ایستادیم عملیات گسترده ای به نام بیت المقدس شکل می گیرد.

وی به دوران اسارتش اشاره کرد و ادامه داد: دشمن وقتی که دید در بین اسیران ایرانی یک تعداد بچه های بین سنین ۱۳ تا ۱۵ سال وجود دارد می خواستند به واسطه آنها علیه ایران مصاحبه کنند و جنگ تبلیغاتی راه بیندازند و از آنجاییکه می خواستند تبلیغات دنیا را متوجه خود کنند داخل عراق ۲۳ نفر را جدا کردند و می خواستند به دنیا بفهمانند که ایران حقوق بشر را زیر پا گذاشته اند و یک عده بچه مدرسه ای را به اجبار به جنگ آورده اند.

این رزمنده دوران دفاع مقدس بیان کرد: از همه خبرنگاران کل دنیا به اردوگاه دعوت کرده بودند و هر روز یک گروهی می آمدند با این بچه ها مصاحبه می کردند، وقتی خبرنگار فرانسوی از این بچه ها مصاحبه می کرد با وجود اینکه شب قبل از مصاحبه شکنجه می شدند ولی آن ۲۳ نفر چنان جواب محکم و قانع کننده به خبرنگاران می دادند که ناقض حرف های خبرنگاران بود. حتی در برابر حرف های خبرنگار ی که می پرسد آیا می خواهی جنگ تمام شود یکی از آن ۲۳ نفر می گوید نه! ما پیروزی حق علیه باطل می خواهیم. خانم خبرنگاری که مصاحبه کرده بود در جواب آنها می گوید آینده شما این است که یا هلاک می شوید و از بین می روید یا مجنون می شوید و مریض وار به ایران باز می گردید.

وی افزود: قریب به چند سال قبل همین بچه های اسیر به هندوستان رفتند و  همان خانم خبرنگار را به تهران آوردند و همه را جمع کردند و اولین سوالی که از ایشان کردند این بود که شما به چه دلیل گفتید شما در این اردوگاه یا دیوانه می شوید یا می میرید؟ بعد از شما، ما ۷ سال آنجا ماندیم و الان هر کدام در یک سمتی مشغول به فعالیت هستیم. این خانم هم گفت جنگ قانون دارد بچه های ۱۳ تا ۱۴ در جنگ نمی برند یکی از آن ۲۳ نفر به آن خانم گفت: این مال کسانی است که قانونشان را بشر نوشته است قانون ما را شهدای دشت کربلا نوشته که در آن از فرزند ۶ ماهه تا پیرمرد ۹۰ ساله وجود دارد. این خانم می گوید: ۶۰۰ صفحه کتاب در این رابطه نوشتم که ایران حقوق بشر را زیر پا گذاشته امروزهمه این صفحات را پاره می کنم و کتاب را از نو می نویسم.

رزمنده دوران دفاع مقدس در ادامه عنوان کرد: انقلاب اسلامی ایران به هر اندازه ای که پیشرفت می کند دشمنان هایش بیشتر می شود بیت المقدس ها، عاشوراها و خرمشهرهایی هم در راه است اگر بخوایم انقلاب تداوم داشته باشد باید سختی ها زیادی بکشیم خون شهدا در حال ثمره دادن است و هم این وسط دشمن ساکت نمی نشیند.

خالقیان در پایان گفتگو گفت: بابت این انقلاب خون های پاکی ریخته شد و ایثارگری های خیلی مخلصانه ای اتفاق افتاد که غیر از رضای خدا چیز دیگری در برنداشت و این انقلاب به واسطه فداکاری های رزمندگانی که چه آنهایی که شهید شدند و چه آنهایی ماندند و روزی هزار بار شهید می شوند شکل گرفته است. تا زمانیکه خط شهدا حفظ می شود از هیچ چیز ترس و هراسی نداریم و خداوند پشتیبان ماست.

گفت و گو از منیژه نوروزی

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها:
آن بیست و سه نفر بیت المقدس عملیات بیت المقدس غلامحسین خالقیان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان