هنرمند رفسنجانی در گفتگو با خانه خشتی مطرح کرد:

شناسایی نقاط قوت هنرمندان، زمینه ساز خلق آثار هنر انقلاب اسلامی می شود

  • شناسه خبر: 184513
شناسایی نقاط قوت هنرمندان، زمینه ساز خلق آثار هنر انقلاب اسلامی می شود

هنرمند رفسنجانی در گفتگو با خانه خشتی گفت: شناسایی نقاط قوت هنرمندان زمینه ساز خلق آثار هنر انقلاب اسلامی می شود.

خانه » آخرین اخبار » شناسایی نقاط قوت هنرمندان، زمینه ساز خلق آثار هنر انقلاب اسلامی می شود
به گزارش خانه خشتی؛ علی رحیمی هنرمند نقاش، مدیر آموزشگاه طراحی و نقاشی پرنیان رفسنجان است.
وی تا کنون سه نمایشگاه هنر تجسمی با موضوع عاشورا و چندین نمایشگاه گروهی برگزار کرده و رتبه اول جشنواره کشوری “محمد پیامبر مهربانی” در سال ۹۷ و رتبه سوم همین جشنواره در سال ۹۸ و همچنین رتبه اول جشنواره هنر دینی را در سطح کشوری به دست آورده است، ضمن اینکه داوری جشنواره ها، مسابقات و کسب عناوین و رتبه های شهرستانی را در کارنامه خود دارد.
وی در گفتگو با خانه خشتی به مناسبت ۲۰ فروردین روز هنر انقلاب اسلامی بیان کرد: مفاهیم و مضامین انقلاب اسلامی برگرفته از ارزش های دینی و مذهب شیعه است، اگر بخواهیم در قالب هنر فعالیتی برای انقلاب انجام دهیم، ریشه این کار باید در مذهب و دین اسلام باشد.
رحیمی گفت: انقلاب، احیای ارزشهای دینی و مقابله با بی ارزشی ها و ناهنجاری هاست، کسی که می خواهد با موضوع انقلاب کار کند باید پشتوانه دینی داشته باشد یا حداقل اینکه علاقه داشته باشد.
مدیر آموزشگاه نقاشی پرنیان رفسنجان تصریح کرد: برای مشارکت در هنر انقلاب باید موضوعی داده شود که با مفاهیم و ارزش های دینی ارتباط داشته باشد، برای هنر انقلاب باید بر موضوع شهدا کار کنیم فعالیت هایی که قبلا هم انجام شده است.
وی افزود: شهدا همیشه جایگاه والایی دارند مثلا احداث المان ها شهدا در سطح شهر، طرح نقاشی شهید سلیمانی، ابراهیم هادی و طرح نقاشی سیاه قلم شهیدان انقلاب توسط شهرداری یا فعالیت هایی که اداره ارشاد و یا ارگان های دیگر انجام داده اند نمونه هایی از فعالیت هنر انقلاب است.
رحیمی با اشاره به اینکه حجم فعالیت های هنری برای انقلاب اسلامی کم است، گفت: دلیل این کار می تواند این باشد که هنرمندان را نشناختیم و برای موضوعات ایده پردازی نکردیم و یا باید بر موضوعاتی ایده پردازی می کردیم که کمتر حساسیت زا باشد.
این هنرمند رفسنجانی با بیان اینکه هنر هم تزاز سیاست است ولی به این موضوع کمتر نگاه شده است، افزود: برای هنر انقلاب، مسئولان شهرستان باید هنرمندان را بشناسند و با آنها تعامل خوبی داشته باشند و نقاط قوت آنها را شناسایی کنند؛ قطعا هنرمندان ایده های خوبی دارند.
وی گفت: رسانه ها، نقاط قوت هنرمندان را مطرح کنند، این موضوع به هنرمند انگیزه می دهد باعث ایده پردازی در خصوص هنر انقلاب می شود حتی اگر هنرمندی نخواهد در مورد انقلاب کار کند می توان از طریق مطرح کردن موضوعات مختلف مذهبی و اخلاقی هنرمند را وارد عرصه هنر انقلاب کرد که این مسئله باید ریشه ای اصلاح شود شاید دغدغه بیشتر استادان هنر هم باشد.
انتهای پیام/
برچسب ها:
رفسنجان علی رحیمی گفت و گو هنر انقلاب اسلامی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان