دندان پزشک رفسنجانی در گفتگو با خانه خشتی به مناسبت روز دندان پزشک مطرح کرد؛

افزایش ۱۲۰ درصدی مواد دندان پزشکی

  • شناسه خبر: 184494
افزایش ۱۲۰ درصدی مواد دندان پزشکی

دکتر صادقی دندان پزشک گفت: هزینه مواد دندان پزشکی در سال گذشته بین ۸۰ تا ۱۲۰ درصد افزایش یافته در صورتی که تعرفه های دندان پزشکی بین ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش داشته و این افزایش تعرفه، متناسب با تورم موجود در جامعه نیست.

خانه » آخرین اخبار » افزایش ۱۲۰ درصدی مواد دندان پزشکی

به گزارش خانه خشتی؛ دکتر صادقی دندان پزشک رفسنجانی در گفتگو با خانه_خشتی به مناسبت روز دندان پزشک، عنوان کرد: رشته دندان پزشکی آمیخته ای از علم و هنر است علاوه بر اینکه فرد باید علم کافی داشته باشد که بیماری را تشخیص دهد باید بر هنر درمان هم مهارت داشته باشد.

وی افزود: لازم است دانشجوی دندان پزشکی به علوم پایه و بالینی مهارت داشته باشد تا طرح تشخیص و درمان برای بیمار داشته باشد.

صادقی عنوان کرد: از مزایای رشته دندان پزشکی در مقایسه با رشته پزشکی این است که طول دوره تحصیل آن یک سال کوتاه تر است نیاز به کشیک های شبانه ندارد. دندان پزشکان بعد از ۱۵ و ۲۰ سال کار در این حیطه از ناحیه شانه و گردن دچار مشکل می شوند و نیاز است که کار طبابت را کنار بگذارند و استراحت کنند تا مشکل شان حل شود، کسانی که توان فیزیکی خوبی نداشته باشند بعد از مدت زیادی از فعالیت دندان پزشکی کنار می روند، کسانی که می خواهند این رشته را انتخاب کنند باید به این مسئله هم توجه داشته باشد.

وی گفت: درصد قابل توجهی از هزینه های که دندان پزشک از بیمار می گیرد شامل مواد است که با وجود تحریم این مواد بی نهایت گران است حتی در برخی از مواقع درمان بیمار مقرون به صرفه نیست و همچنین اجاره بها ، هزینه های هنگفت برای خرید تجهیزات دندان پزشکی و افزایش هزینه های جانبی دلیل دیگر گرانی تعرفه های دندان پزشکی است.

صادقی ابراز کرد: هزینه مواد دندان پزشکی در سال گذشته بین ۸۰ تا ۱۲۰ درصد افزایش یافته در صورتی که تعرفه های دندان پزشکی بین ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش داشته و این افزایش تعرفه، متناسب با تورم موجود در جامعه نیست.

وی بیان کرد: مسواک زدن به موقع و رعایت مسائل بهداشتی دهان و دندان کفایت نمی کند توصیه می کنیم که وعده های غذایی فرد با فاصله زمانی باشد صبحانه، نهار و شام کامل باشد و میان وعده حتی الامکان مصرف نشود. مراجعه به موقع دندان پزشکی هر شش ماه یکبار و یا براساس میزان پوسیدگی دندان و درمان زودرس باعث می شود هزینه کمتری جهت درمان برای بیمار در بر داشته باشد. اولین، دومین و سومین اصل، پیشگیری و چهارمین اصل، مراجعه منظم و به موقع به دندان پزشک و داشتن پرونده جهت درمان سریع است.

عکس و گفتگو از میلاد اسدالهی

برچسب ها:
دکتر صادقی دندان پزشک رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان