شرکت پسته هرچه سریع تر مطالبات مردم را بپردازد

  • شناسه خبر: 184474
شرکت پسته هرچه سریع تر مطالبات مردم را بپردازد

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه شرکت تعاونی پسته رفسنجان پول صادرات پسته را از چینی ها دریافت کرده و به کشاورزان رفسنجانی بدهکار است، باید هرچه سریعتر مطالبات مردم را بپردازد.

خانه » آخرین اخبار » شرکت پسته هرچه سریع تر مطالبات مردم را بپردازد

به گزارش خانه خشتی؛ حجت الاسلام حسین جلالی در خصوص شرکت تعاونی تولیدکنندگان پسته رفسنجان اظهار کرد: این شرکت متعهد شده پس از خرید پسته از مردم، ۵۰ درصد پول را پرداخت کند و ۵۰ درصد مابقی را سه ماه بعد بپردازد.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به اینکه آبان پسته را خریداری کرده، پایان دی‌ماه باید به تعهدات خود عمل می‌کرد و مابقی پول فروشندگان را می پرداخت که متأسفانه در این مدت هیچ پرداختی صورت نگرفته است و به تعهد خود عمل نکرده و مردم شاکی هستند.

وی اینگونه رفتارهای مسؤولان شرکت پسته را خلاف شرع و قانون دانست و متذکر شد: بنده هشدار دادم و از مردم خواستم محصول خود را به این شرکت ورشکسته نفروشند و احتیاط کنند و اگر هم اقدام به فروش به این شرکت کردند ضمانت های کافی را اخذ کنند که بنظر می رسد یا این حرف را نشنیدند یا غفلت کردند.

حجت الاسلام جلالی با بیان اینکه شرکت تعاونی، پسته ها را به چین صادر کرده و پول آن را دریافت نموده، نسبت به عدم واریز پول به حساب مردم گلایه کرد.

وی ضمن اشاره به چاپ کتابی توسط شرکت پسته، این کتاب را بیشتر شبیه آلبوم خانوادگی دانست که هزینه هنگفتی هم برای آن صرف شده و افزود: هیچ تبلیغی از پسته و هیچ نکته حائز اهمیتی که به درد کشاورز بخورد در این کتاب به چاپ نرسیده است.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برای تعیین تکلیف شرکت تعاونی پسته باید دستگاه های مربوطه و اتحادیه شرکت تعاونی ها، اداره تعاون و بازرس ها و دستگاه های مربوطه ورود کنند و سهامداران هرچه زودتر شکایت خود را آماده کنند، ما هم پیگیری می کنیم.

جلالی بار دیگر تأکید کرد: در صورتی که شرکت پسته هرچه سریعتر نسبت به واریز مطالبات مردم اقدام نکند دستگاه قضایی باید ورود کند تا مردم به حق خود برسند.

حجت الاسلام جلالی در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز گله مندی از اتحادیه شرکت تعاونی های استان کرمان، اداره تعاون و دستگاه های مربوطه نسبت به عدم رسیدگی و نظارت بر فعالیت های شرکت تعاونی پسته رفسنجان گفت: بنظر می رسد با این عملکردی که از شرکت تعاونی پسته رفسنجان می بینیم، هیچگونه حسابرسی صورت نمی گیرد و بازرسی و نظارتی نیست که همیشه مردم از این شرکت تعاونی ناراضی هستند.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی از مخفی کاری و نبود اطلاع رسانی در انتخابات هیأت مدیره شرکت پسته رفسنجان سخن به میان آورد و این موضوع را قابل پیگیری و برخورد دانست.

وی در ادامه اوضاع اقتصادی و معیشتی مردم را ناشی از سوءمدیریت دولت دانست و تصریح کرد: گرانی ها، صف های مرغ و …اینها سهم دولت است؛ متأسفانه سرمازدگی هم امسال به محصول پسته رفسنجان و دیگر شهرهای استان خسارت زیادی وارد کرده و این مردم هستند که همواره آسیب می بینند.

حجت الاسلام جلالی تأکید کرد: با توجه به اینکه سال زراعی پیش رو شهرستان های زرند، سیرجان و شهربابک در استان کرمان به دلیل سرمازدگی، پسته ندارد و خسارت سرمازدگی در رفسنجان هم زیاد است، کشاورزان این بار عجله نکنند چراکه با این وضعیت پسته و کمبود آن، قیمت پسته روند افزایشی خواهد گرفت، لذا مواظب باشند و محصول خود را به سادگی از دست ندهند.

انتهای پیام/

برچسب ها:
حسین جلالی رفسنجان شرکت پسته مطالبات مردم
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان