جبهه فضای مجازی یک موهبت برای عرضه خوراک مهدویت به مخاطب تشنه است

  • شناسه خبر: 184407
جبهه فضای مجازی یک موهبت برای عرضه خوراک مهدویت به مخاطب تشنه است

استاد دانشگاه گفت: سواد رسانه ای با رویکردی فعال تلاش می کند با جبهه فضای مجازی، خوراک مهدویت را با قالبی زیبا و لطیف به مخاطب تشنه خود عرضه می کند این رویکرد بسیار مهم است.

خانه » فرهنگی مذهبی » جبهه فضای مجازی یک موهبت برای عرضه خوراک مهدویت به مخاطب تشنه است

به گزارش خانه خشتی، مصطفی هادوی نژاد استاد دانشگاه در گفتگو با دبیر نهضت انقلاب اسلامی استان کرمان با موضوع مهدویت و شناخت امام زمان (عج) در زمان فعلی، بیان کرد: در زمان فعلی جامعه باید به سمتی سوق داده شود که رگه های مهدویت وجود داشته باشد یعنی نگاه فردی نباید نسبت به پدیده فرج وجود داشته باشد، نگاه و حرکت باید نگاه و حرکت جمعی است.
وی افزود: حضرت بقیه الله عدالت گستر جهانی است و کسی که قرار است پیرو آن حضرت باشد و جامعه که دنبال رو این حضرت است باید نگاه عدالت گسترانه را در ذهن خود داشته باشد و تلاش کند این عدالت را در مقام عمل پیاده سازی کند.
هادوی گفت: ما به عنوان پیروان آن حضرت نسبت به آدم های رنج کشیده دنیا نباید بی تفاوت هستیم. اگر حضرت عدالت گستر است ما هم باید عدالتخواه باشیم تلاش کنیم بستر برای عدالت گستری عام فراهم شود.
این استاد دانشگاه صریح کرد: سه مولفه برای عدات خواهی با توجه به روایات ائمه اطهار، حسن نیت نسبت به مردم است؛ یک جامعه مهدوی جامعه ای که مردمش نسبت به هم خوش گمان هستند و تلاش می کنند به همدیگر کمک کنند.
وی با بیان اینکه جامعه مهدوی اهل مساوات است و این موضوع در قالب مرز و بوم ما نیست خاطر نشان کرد: شرط دیگر عدالت گستری، کاهش طمع و افزایش ورع است برای کاهش طمع باید از سرخوشی سرمستانه جلوگیری کنیم، مرح به معنای تکبر است انسان های خودشیفته دیگران را نمی بیبند. شعبه دیگر طمع، لجاجت است انسان لجوج حق را می بیند و در دامان باطل می افتد و از حق فرار می کند.
هادوی بیان کرد: ما انسان ها اگر مدعی ظهور امام زمان هستیم باید دغدغه عدالت جهانی داشته باشیم و عدالت گستر باشیم.اگر جامعه به سمت کاهش طمع و افزایش ورع رفت آن جامعه زمینه ساز ظهور امام عصر خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: سواد رسانه ای با رویکرد نیمه فعال در فضای مجازی به این صورت است که در مقابل حمله و هجوم فرهنگی بتوانیم حضانت از دین مهدویت داشته باشیم و برای این کار باید سایت ها و کانال های مختلف را جریان شناسی کنیم و عقبه و اهداف آنها را بدانیم.
هادوی نژاد با بیان اینکه رویکرد فعال، رویکردی کنشی است تصریح کرد: این رویکرد داده هایی دارد و این برای مردم تشنه عدل مهدوی عالم، یک موهبت است تلاش می کند با جبهه فضای مجازی، خوراک مهدویت را با قالبی زیبا و لطیف به مخاطب تشنه خود عرضه می کند این رویکرد بسیار مهم است.

انتهای پیام/

 

برچسب ها:
سواد رسانه فضای مجازی مهدویت
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان