معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان مطرح کرد؛

تست ۱۹ هزار نفر مشکوک به کرونا در طرح شهید سلیمانی در رفسنجان/ ۱۲ هزار خانواده آسیب دیده از کرونا حمایت شدند

  • شناسه خبر: 184253
تست ۱۹ هزار نفر مشکوک به کرونا در طرح شهید سلیمانی در رفسنجان/ ۱۲ هزار خانواده آسیب دیده از کرونا حمایت شدند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: از ابتدای اجرای طرح شهید سلیمانی تا به امروز ۱۹ هزار و ۶۹۴ مورد شناسایی کرونا انجام شده و سه هزار و ۷۰۰ مورد مثبت بودند .

خانه » پزشکی و سلامت » تست ۱۹ هزار نفر مشکوک به کرونا در طرح شهید سلیمانی در رفسنجان/ ۱۲ هزار خانواده آسیب دیده از کرونا حمایت شدند

به گزارش خانه خشتی، احمد جمال زاده امروز در نشست خبری تشریح طرح شهید سلیمانی در رفسنجان اظهار کرد: در شهرستانهای رفسنجان و انار از ابتدای اسفند ماه سال گذشته تاکنون ۳۲ هزار و ۲۹۳ تست کرونا انجام شده و از این تعداد نه هزار و ۱۷۱ مورد مثبت شناسایی شده و یک هزار و ۴۱۷  نفر بستری و مابقی هم سرپایی بودند.

وی افزود: از ابتدای اجرای طرح شهید سلیمانی تا به امروز ۱۹ هزار و ۶۹۴ مورد شناسایی کرونا انجام شده و سه هزار و ۷۰۰ مورد مثبت بودند و این آمار نشان دهنده بیماریابی فعال در زمان اجرای طرح شهید سلیمانی است.

جمال زاده خاطرنشان کرد:از آن جایی که طرح شهید سلیمانی محله محور و خانواده محور است علاوه بر تشکیل کمیته های اداری یکسری کمیته های محلی متشکل از معتمدین محل نیز تشکیل شد و بسیاری از تصمیمات برای پیشگیری در این کمیته ها گرفته شده است.

وی فعالیتهای طرح شهید سلیمانی را در قالب سه تیم مراقبتی، حمایتی و نظارتی تشریح کرد و گفت: تیم های مراقبتی و رهگیری شامل ۱۲۶ تیم و متشکل از ۳۰۰ نیروی بهداشتی، بسیجی و هلال احمر است،  تیم های حمایتی شامل ۵۵ تیم و متشکل از ۲۵۷ نفر توسط بسیج مدیریت شد و ۳۹ تیم نظارتی در قالب ۱۸۷ نفر بازرسی از اصناف مراکز را انجام دادند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان خاطرنشان کرد: هم اکنون بیشترین مشکل در خود شهر رفسنجان وجود دارد در روستاها موارد ابتلا به کرونا محدود تر شده است در حالیکه موارد مثبت و در تمام نقاط شهر داشتیم و این نگران کننده است و می توان رفت و آمدهای شب عید را عامل ان دانست.

جمالزاده ادامه داد: ۱۲ هزار و  ۵۰۹ خانواده آسیب دیده از کرونا در جریان اجرای طرح شهید سلیمانی حمایت شدند، ۳۰ هزار و ۳۳۷ نفر رهگیری شدند، ۶۳۶ مورد علامت دار بوده و به مرکز ارجاع داده شدند، ۷۶۴ مورد نیز در منزل مراقبت شدند.

وی افزود: در طول اجرای طرح شهید سلیمانی ۷۸۶ مورد بازدید مشترک بهداشت و سایر ارگان ها و ۱۷ هزار و ۳۶۶ مورد توسط بهداشت، ۱۶ هزار و ۲۰۰ مورد توسط داوطلبان بسیج و یک هزار و ۳۱۵ مورد توسط جمعیت هلال احمر مورد نظارت و بازرسی قرار گرفتند و در مجموع این بازدیدها ۷۶۰ مورد اخطار داده شده و ۹۶ مورد نیز پلمپ شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان از مردم خواست تا میزان همکاری خود را با بهداشت افزایش دهند و بیان کرد: متاسفانه در هفته های اخیر شاهد کاهش این همکاری بودیم، اگر فردی علامت مشکوکی دارد حتما به مراکز بهداشت مراجعه نماید یا تماس بگیرد تا تست کرونای وی انجام شود.

وی افزود: فعالیت های مراکز بهداشتی و مراکز منتخب تست کرونا و ایستگاه های سیار در ایام عید نوروز با ۷۰ درصد ظرفیت به کار خود ادامه می دهند و باز هستند، در صورت نیاز ظرفیت آنها به ۱۰۰ درصد افزایش می یابد، مرکز منتخب تست کرونا کریم آباد در ایام نوروز تعطیل و مرکز خیابان بنفشه در دو شیفت صبح و عصر باز است.

جمالزاده خاطر نشان کرد: شهروندان گرامی در ایام عید زدن ماسک را جدی بگیرند، استفاده از ماسک تا واکسیناسیون کامل جامعه باید ادامه پیدا کند، همچنین فاصله اجتماعی را در صحبت کردن و نشستن و هر گونه برخوردی ملاحظه نمایند.

وی تصریح کرد: فضاهای سربسته خطرناک است، حتما پنجره‌ها باز باشد و تهویه مناسب صورت گیرد، این نکته درصد زیادی پیشگیری از ابتلای افراد به کرونا را در مهمانی ها و دورهمی ها کاهش می دهد.

جمالزاده گفت: دید و بازدید عید را تا جایی که امکان دارد تعطیل نمایید و در صورت ضرورت می‌توان در فضای باز و محوطه منازل با ماسک انجام شود ، توصیه اکید می شود که از مسافرت های غیر ضروری خودداری شود و در صورت ضرورت مسافرت با ماشین شخصی مناسبتر است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان به روند اجرای واکسیناسیون کرونا در رفسنجان اشاره کرد و گفت: از بیست و یکم بهمن ماه همزمان با سراسر کشور واکسیناسیون در شهرستان رفسنجان نیز آغاز شد و تاکنون ۶۰۰ نفر در شهرستان های رفسنجان و انار واکسینه شدند.

وی بیان کرد: افراد واکسینه شده شامل کادر بهداشت و درمان است، سهمیه محدودی به بنیاد شهید برای جانبازان شیمیایی با درصد بالا و خانواده شهدا و همچنین سالمندان خانه های سالمند در نظر گرفته شده است، سهمیه جدید نیز برای بیماران خاص و سرطانی در روزهای آینده به شهرستان می رسد، این تقسیم‌بندی گروه‌ها بر اساس سند ملی واکسیناسیون کرونا انجام میگیرد.

دکتر جمالزاده همچنین از مرگ یک نفر بر اثر ابتلا به کرونای انگلیسی در رفسنجان خبر داد و گفت: به زودی کیت تشخیص تست کرونای انگلیسی در اختیار این شهرستان قرار می گیرد.

انتهای پیام/

برچسب ها:
طرح شهید سلیمانی کرونا معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان