در بازدید نماینده رفسنجان از وضعیت چاه ها و مخازن آب شرب مطرح شد؛

چاه کبوترخان بزودی وارد مدار می شود/ فرسودگی شبکه هدر رفت آب را در پی دارد

  • شناسه خبر: 184107
چاه کبوترخان بزودی وارد مدار می شود/ فرسودگی شبکه هدر رفت آب را در پی دارد

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی از چاه ها و مخازن آب شرب و بهداشتی شهرستان رفسنجان بازدید کرد.

خانه » اجتماعی » چاه کبوترخان بزودی وارد مدار می شود/ فرسودگی شبکه هدر رفت آب را در پی دارد

به گزارش خانه خشتی؛ حجت الاسلام دکتر حسین جلالی با اشاره به بازدید روز جمعه ۲۲ اسفندماه ۹۹ از مخازن و چاه های آب شهرستان به اتفاق چرخ انداز، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان رفسنجان اظهار کرد: علی رغم اینکه اخبار و اطلاعات خیلی خوبی در خصوص وضعیت آینده آب شهرستان از سوی مدیرعامل آبفا مطرح می شود، اما نسبت به تابستان خیلی نگران هستیم، در این ایام مصرف آب بالاست و امکان پرکردن مخازن نیست که برای تابستان ذخیره داشته باشیم.
نماینده مردم شهرستان های رفسنجان و انار در مجلس ادامه داد: بخشی از آبرسانی به مردم مربوط به اداره برق است؛ هر قطعی برق شبکه را دچار مشکل می کند مدیر برق منطقه ای از همین الان تدبیر را بیاندیشد و از قطعی برق پیشگیری کنند همچنین به صورت کشوری هم پیش بینی های لازم در خصوص جلوگیری از قطعی برق انجام شود.
وی نسبت به پمپ های آب در منازل که مستقیم به کنتور وصل هستند، آن را اجحاف در حق مردم دانست و گفت: پمپ باید به منبع وصل باشد که در غیر این صورت از لحاظ شرعی برداشت آب حرام است.
حجت الاسلام جلالی خاطرنشان کرد: شبکه فرسوده آبرسانی، مسأله مهمی است که رقم صد میلیاردی برای اصلاح آن نیاز است و رقم بالایی است. بعضی جاهای این شبکه مربوط به حدود ۴۰ سال قبل است و هدررفت آب زیاد است فرسودگی شبکه قدرت فشار آب را ندارد بودجه و زمان زیای می خواهد که اصلاح شود.
حجت الاسلام جلالی ابراز کرد: با این اوضاع تابستان خوبی در پیش نخواهیم داشت و مردم باید همکاری داشته باشند و در خصوص مصرف آب صرفه جویی کنند.
وی اضافه کرد: مسئولان آبفا شبانه روزی تلاش می کنند که آب را به خانه های ما برسانند و به راحتی از آن استفاده می کنیم پس با کمتر مصرف کردن می توانیم جلوی کمبود آب را بگیریم.
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس با اشاره به اینکه مدیریت مصرف آب با استفاده درست از آب های موجود صورت می گیرد، افزود: تدابیر خوبی از سوی آبفا اندیشیده شده و با توجه به اینکه چاه کبوترخان نهایی شد و تا ۱۳ نوروز تحویل داده می شود، آب آزادشده به روستاهای شرقی سرازیر می شود.
وی عنوان کرد: مجوز سه، چهار حلقه چاه گرفته شده که در این زمینه از تلاش شرکت آبفا رفسنجان و همکاری آب منطقه ای کرمان و استانداری قدردانی می کنم.
حجت الاسلام جلالی با یادآوری مشکل آبرسانی به منطقه نوق تصریح کرد: مطالبه مردم نوق به حق بوده و ما هم قصدمان خدمت است و در خدمت به مردم سرسوزنی کوتاه نمی آییم و تلاش می کنیم آب به دست مردم برسد اما همکاری مردم را هم در ابن زمینه نیاز داریم.


وی اذعان کرد: مسئولان نسبت به آبرسانی به مناطقی از نوق اگر از طریق حفر چاه و مجتمع آبرسانی قادر نیستند، به گونه دیگر باید آب شرب و بهداشتی به مردم برسانند و اگر نمی توانند اعلام کنند که ما هم تکلیفمان را با مردم روشن کنیم و آنچه که تاکنون از گفتن آن خودداری کردم به سمع و نظر مردم برسانم.
حجت الاسلام جلالی در ادامه با اشاره به مخازن حومه غربی رفسنجان گفت: جای امیدواری دارد که سه مخزن ایجاد شده و دو مخزن دیگر هم آماده است و تقریبا از این ۵ مخزن ۵ هزار متر مکعب آب ذخیره و به روستاهای غربی رسانده می شود.
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس با اشاره به اینکه سال گذشته به بیش از ۴۰ روستا با تانکر آبرسانی شد، عنوان کرد: با ایجاد این مخازن در حومه غربی تابستان امسال مشکل آب نخواهیم داشت اما علی رغم زحمات زیادی که کشیده شده فرسودگی شبکه همچنان به قوه خود باقی است که در انتقال آب اثرگذار خواهد بود.

انتهای پیام/

برچسب ها:
بازدید رفسنجان نماینده مردم رفسنجان وضعیت چاه ها و مخازن آب شرب
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان