مدیرجهاد کشاورزی رفسنجان مطرح کرد؛

سرانه مصرف مرغ در رفسنجان ۲۵ تا ۳۰ تن است/ تولید روزانه ۹ تن تخم مرغ در رفسنجان

  • شناسه خبر: 183927
سرانه مصرف مرغ در رفسنجان ۲۵ تا ۳۰ تن است/ تولید روزانه ۹ تن تخم مرغ در رفسنجان

مدیر جهاد کشاورزی رفسنجان گفت: سرانه مصرف مرغ در رفسنجان ۲۵تا۳٠ تن است.

خانه » آخرین اخبار » سرانه مصرف مرغ در رفسنجان ۲۵ تا ۳۰ تن است/ تولید روزانه ۹ تن تخم مرغ در رفسنجان

به گزارش خانه خشتی؛ عباس حاج عبدالهی ظهر امروز در نشست خبری اظهار کرد: رفسنجان یکی از قطب های تولید گوشت مرغ در استان کرمان است و میزان تولید مرغ در رفسنجان بیشتر از مصرف است.

مدیر جهاد کشاورزی رفسنجان بیان کرد: میزان تولید مرغ در شهرستان مناسب است به نحوی که سالهای قبل مرغداران به دلیل تولید بالا نمی توانستند تولیدات خود را به فروش برسانند و اکنون نیز زیرساخت لازم را داریم.

وی افزود:  از ۲۴۰ مرغداری در شهرستان رفسنجان، ۱۶۰ مرغداری فعال در رفسنجان وجود دارد که می توانند روزانه تا ۱٠٠تن و حتی بیشتر مرغ در روز تولید کنند.

حاج عبدالهی با بیان اینکه سرانه مصرف مرغ در رفسنجان ۲۵تا۳٠ تن است، افزود: در مجموع استان کرمان از نظر مرغ خود کفا نیست، استان کرمان روزانه ۲۰۰ تا ۲۲۰ تن مصرف گوشت مرغ دارد که اکنون بیشتر از ۱۴۰ تا ۱۵۰ تن تولید ندارد.

مدیرجهاد کشاورزی رفسنجان خاطرنشان کرد: در حال حاضر کمبود نهاده های دامی حل شد و با قیمت پایین به وفور در اختیار مرغداریها قرار می گیرد، با تمهیداتی که فرماندار و اداره صمت انجام داده اند، مشکل پیش آمده در توزیع مرغ در شهرستان برطرف می شود.

شهرآبادی مدیرعامل شرکت تعاونی مرغداران رفسنجان گفت: تولید در شهرستان رفسنجان هیچ مشکلی ندارد و این اطمینان خاطر را می دهیم که هیچ مشکلی از نظر تامین مرغ در شهرستان نداریم و تاکنون همه برنامه ها و جوجه ریزی ها روی روال انجام شده است.

وی افزود: برای عید نوروز بالای ۱۰۰ تن کشتار مرغ را پیش بینی کردیم و برنامه ریزی برای جوجه ریزی و تولید مرغ در شب عید انجام شده است.

“شهرآبادی گفت:  روزانه بین ۸ تا ۹ تن تخم مرغ در شهرستان تولید می شود و هیچ کمبودی نه در تامین مرغ و نه تخم مرغ نداریم و برای مرغ هم پیش بینی کامل شده است و کمبود نهاده هم وجود ندارد.

وی افزود: در شهرستان رفسنجان هیچگاه مشکل مرغ نداشته و نداریم.

برچسب ها:
رفسنجان مدیر جهاد کشاورزی مرغ نشست خبری
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان